ZAV EDDA Cup, Vrchlabí - Benecko, 26. - 27. srpna 2017, pozvánka
Pořadatelé a jezdci Edda cupu zvou všechny příznivce závodních automobilů do Vrchlabí, kde se o tomto víkendu uskuteční další, letos již osmý závod populárního nezávislého seriálu závodů automobilů do vrchu EDDA Cup.
Jak už jezdci z minulých ročníků vědí, čeká je rychlá a těžká trať z Vrchlabí na Křížovky, která je dlouhá 3 800 metrů s převýšením 204 metrů.
Určitou satisfakcí pro organizátory závodu, a zejména pro závodnickou legendu Tomáše Hanka, na jehož bedrech leží i nelehká jednání se všemi místními autoritami, bylo to, že startovní listina omezená z logistických důvodů na 120 závodníků se naplnila dlouho před plánovanou uzávěrkou. Pořadatele zájem jezdců nesmírně těší a jsou odhodláni uspořádat závod ke spokojenosti všech na úrovni odpovídající největšímu seriálu závodů automobilů do vrchu u nás..
Nabitá startovní listina slibuje divákům zajímavý motoristický zážitek. Na startu nebude chybět nikdo ze špičky EDDA Cupu. V absolutním hodnocení podle koeficientu zatím vede Miroslav Černý, jehož nejbližší pronásledovatel Josef Srnský jr. se na domácí trati bude chtít vytáhnout a i další v pořadí Tomáš Omelka, Lukáš Krotil, nebo Jaroslav Vaňátko si budou chtít svou pozici zlepšit. Zajímavé závody se budou samozřejmě odehrávat v jednotlivých třídách. V nejsilnějších produkčních autech dojde k dalšímu měření sil mezi Jiřím Hákem a Martinem Lvem, v nejsilnějších závodních speciálech bude zajímavé sledovat co na favorita Tomáše Koška vymyslí průběžně třídu vedoucí Tomáš Kučera. I v nižších třídách je k vidění špičkový sport. V závodních speciálech do 1400 ccm je to soupeření Tomáše Nováka a Tomáše Omelky. Šestnáctistovky jsou neskutečně rychlé, souboje Miroslava Černého s Jiřím Vrkoslavem, výkony Zdeňka a Dominika Tichých, navíc Jan Reiss nastoupí s novým motorem, to vše řadí závodění v této třídě k vrcholům EDDA Cupu. V kategorii historických vozů zaujme start legendy Josefa Srnského na Škodě 110 R, v třináctistovkách, čistě škodovácké třídě, boj českých závodníků s překvapivě průběžně vedoucím německým závodníkem Anttim Hoheiselem, ve dvoulitrech souboj Ivo Král – Eda Patera a v nejsilnějších historických vozech souboj Josefa Panožky na Porsche 911 SCRS s Jiřím Figlem na Audi Quattro S1. Zpestřením budou i exhibiční jízdy Otakara Krámského jun. s prototypem Osella k připomenutí památky skvělého závodníka Otakara Krámského.
Závod začíná v sobotu i v neděli v 08:40 ráno první ze dvou tréninkových jízd, které vyplní dopolední program. Start první závodní jízdy je naplánován půl hodiny po poledni. Druhá závodní jízda plynule naváže na první a do hodiny po jejím skončení dojde v prostoru depa ke slavnostnímu ceremoniálu s dekorováním nejrychlejších závodníků v jednotlivých třídách. Pro diváky budou podél tratě vyhrazena označená místa, kromě nich budou vytýčeny zakázané prostory, ve kterých se v průběhu závodu z bezpečnostních důvodů nesmí nikdo zdržovat. Organizátoři i jezdci EDDA cupu prosí všechny návštěvníky závodu, aby při sledování napínavého dění na trati nezapomínali na zdravý rozum, byli maximálně
ohleduplní k přírodě, respektovali značení kolem trati a řídili se bez výhrad pokyny traťových pořadatelů. Vstup na závody je zdarma, rovněž tak zdarma je na místě distribuován tištěný průvodce sezónou EDDA cupu. Podrobnější informace k závodu, seznam přihlášených a další zajímavosti lze najít na webových stránkách seriálu www.edda.cz/mscrdovrchu.
Jarda Malík