08.09.2017 16:48:57 | edda | přečteno: 12962x
ZAV EDDA Cup, Vrchlabí – Benecko, 26. -27. srpna 2017, komentář, třídy

N 1400

 V nejmenší třídě produkčních aut se na start postavilo osm jezdců. Z nich byl po oba dna nejrychlejší Jan Packa na Suzuki Swift.  V sobotu zvítězil s velkým náskokem před druhým Václavem Mazánkem také na Suzuki Swift a Lukášem Cvejnem na Swiftu starší generace. V neděli oba Packovi pronásledovatelé zrychlili, ale pořadí nakonec zůstalo stejné, i když po první nedělní jízdě si druhé místo držel L. Cvejn, finiš lépe vyšel V. Mazánkovi, který si tak ve velmi vyrovnaném duelu, kde rozhodly dvě desetiny sekundy vybojoval stříbro. V. Mazánek si kromě dvou pohárů z Vrchlabí odvezl i uznání za fair play přístup, kdy nabídl pro nedělní závod start ve svém voze svému největšímu soupeři ve třídě Jiřímu Bobkovi, kterému v sobotu VW Polo vypovědělo poslušnost a díky V. Mazánkovi si mohl do celkové klasifikace třídy zapsat body za čtvrté místo.

  N 1600

 Velmi vyrovnané závody přinesly šestnáctistovky. Za dvakrát vítězným favoritem závodu Lukášem Krotilem na Citroenu Saxo se pořadí po oba dny úplně změnilo. V sobotu si druhé místo vybojoval Vojtěch Hakl na Citroenu Saxo před Jindřichem Horáčkem jr. na Peugeotu 106. I v neděli to pro V. Hakla vypadalo po první jízdě slibně, bohužel nepovedená druhá jízda jej srazila pod stupně vítězů. V neděli si už, po sobotním extempore v retardéru, Tomáš Pešek na Peugeotu 106 dával pozor, nechyboval a odměnil se druhým místem. Třetí místo v neděli si vyjel na Hondě Civic Ondřej Packa.

  Saxo Cup

 Po experimentování s nastavením brzd se Ladislav Kopelent vrátil k jarnímu set-upu, nazul nové Hankooky a sám se divil, jak ho Peugeot 106 poslouchá. V sobotu nadělil vítězi předcházejících závodů Danielu Tomkovi na Saxu skoro sedm sekund a vyhrál. Vítězství si nenechal vzít ani v neděli ve velmi napínavém závodě, kdy po první jízdě vedl D. Tomek, v druhé však L. Kopelent smazal ztrátu a ještě o sedm desetin sekundy před D. Tomkem vyhrál. V hezkém světle se ukázal nováček Karel Rausa, který si s Peugeotem 106 poradil i s pravidelnými účastníky poháru a za špičkovou dvojicí skončil po oba dny na třetím místě.

  N 2000

 V sobotu si ve dvoulitrech nejlépe vedl Jaroslav Vaňátko na Acuře RSX, druhé místo vybojoval Tomáš Hank také s Acurou. Druhé místo je jistě, i po námaze, kterou závodnickou legendu stála organizační příprava závodu, obdivuhodné, ale v neděli přišla chvíle pro ještě větší slávu. T. Hank se dobře vyspal a všem soupeřům ukázal jak hezky vypadá Acura zezadu a zvítězil! Druhý skončil J. Vaňátko. Dvakrát třetí ve Vrchlabí skončil trochu nešťastný Martin Čábela, kterého Integra se potýká s neléčitelným zánětem motoru a postarší Clio, kterým musel vzít zavděk, sice závodí hezky, ale na japonskou konkurenci nemá.

  N +2000

 V nejsilnějších produkčních autech vrcholí souboj dvou velkých rivalů. Napínavé závody dvou špičkových jezdců se odehrály i ve Vrchlabí. V sobotu bylo vítězství Martina Lva na Subaru Impreza jasné, Jiří Hák s Mitsubishi Lancer EVO IX skončil druhý. Nedělní závod na suché trati měl stejného vítěze, ale daleko napínavější. V první jízdě bylo mezi oběma jezdci po výkonu na hranici možného jen devět desetin sekundy rozdílu a druhou jízdu vystřihli oba s rozdílem pěti setin sekundy. Třetí místo v sobotu vybojoval František Hubr se starší generací Subaru Impreza, když jeho velký soupeř Vladimír Pešek přezbrojil na novější techniku, ale co platno, když technologický náskok promrhal v retardéru. V neděli už poučen V. Pešek absolvoval trať bez ztráty kytičky a sestřeleného sudu a skončil třetí on.

  E 1400

 V třídě objemově nejmenších závodních speciálů závodilo devět startujících. Při vší úctě k výkonům všech, soupeření obhájce titulu Tomáše Nováka na Pick-upu Kawasaki a Tomáše Omelky na VW Polo dělají tuhle třídu a patří k vrcholům závodění v EDDA Cupu. V sobotu necelá jedna a půl sekunda rozhodla, že se vítězem stal T. Omelka, v neděli rázně odpověděl T. Novák a jasně vyhrál. Dvakrát třetí skončil Bohuslav Krejčí se Škodou Rapid R/H.

  E 1600

 Třída našlapaná výbornými závodníky disponujícími špičkovou, pečlivě připravovanou technikou i ve Vrchlabí potvrdila svou vysokou kvalitu. Dvakrát zvítězil Jiří Vrkoslav na Citroenu C2. V sobotu za ním na druhém místě skončil Miroslav Černý na Skodě 130 L. Třetí místo patřilo Janu Reissovi, který do Vrchlabí přijel najít společnou řeč s novým „supermotorem“ a šlo mu to rychle, v neděli vybojoval dokonce druhé místo. Třetí místo v neděli tak zbylo na M. Černého. Čtvrté místo po oba dny obsadila Puma Tichých, jednou se Zdeňkem, jednou s Dominikem, kteří v týdnu před závodem skládali znovu motor.

  E 2000

 Jenom na sobotu přijel Vratislav Cinkl se Skodou Octavia, vyhrál a zase odjel. Druhé místo v sobotu vybojoval  po pěkném a napínavém souboji s Tomášem Neužilem Michal Slováček s Hondou Civic. Třetí skončil tedy s Fordem Focus T. Neužil. V neděli si M. Slováček polepšil, zvítězil před T. Neužilem a třetí místo patřilo sice těsně, ale zaslouženě po vyrovnaném souboji s Petrem Tvarohem Jindřichu Šmiedovi s Renaultem Clio.

  E +2000

 Tomáš Kučera na Mitsubishi Lancer EVO IX vybojoval ve Vrchlabí double a upevnil si tak postavení na čele třídy v průběžném hodnocení. V sobotu skončil druhý Tomáš Košek na Mitsubishi Lancer EVO VI a třetí Michal Roll na Lanceru EVO IX. Lukáš Kubíček bohužel po kolizi musel předčasně závod opustit. V neděli to ještě v tréninku vypadalo na další vyrovnaný závod mezi T. Kučerou a T. Koškem, pro toho byl ovšem trénink konečná, nezapsal si žádný čas v závodní jízdě a závěrečné stupně vítězů už byly bez něj. Na první místo vystoupal T. Kučera, pro pohár za druhé místo si přišel M. Roll.

  E 2WD

 Ve speciálech přes dva litry s jednou poháněnou nápravou byl v sobotu nejrychlejší Karel Mařík na BMW před Jiřím Hruškou také na BMW a do třetice s BMW skončil i třetí Vladimír Liška obtížený penalizací za nepředpisové projetí retardéru. V neděli už V. Liška svou širokou „eMtrojku“ mezi sudy seskládal bez chyby a zvítězil. Druhý skončil J. Hruška a třetí se Škodou Octavia nováček Jan Hlavička.

  H 1150

 Až šest závodníků se sešlo v této třídě. Z nich byl po oba dny nejrychlejší Josef Čermák jr. na Autobianchi  A112 Abarth. Na domácí trati vybojoval dvě druhá místa Josef Srnský, závodnická legenda, samozřejmě na „kupátku“ Škoda 110R. V sobotu si pro třetí místo dojel s Austinem Mini Tomáš Vaňata, který se v neděli musel sklonit před výkonem třetího Jiřího Luxe na další Škodě 110 R.

  H 1300

 14 závodních škodovek všech typů s motorem vzadu, jedna hezčí než druhá, co víc si může fanoušek historie motorsportu přát, navíc, když za jejich volanty sedí prvotřídní závodníci. „Menší“ polovinu startovního pole tvořily vozy týmu Pegas Autosport, bohužel šéf týmu, papá Kolář v neděli zesmutněl, když mu jeden jezdec zhavaroval nádherný exemplář Škody 130 RS. V sobotu bylo u Pegasů ještě veselo, vyhrál Pavel Klobása na Škodě 130 RS, těsně, jen osm desetin, sledován Lubošem Kramešem na Š 1000 MB, ten přijel do cíle jen další sekundu před třetím Tomášem Nerudou na Škodě 110 L. Široká a kvalitní je špička v této třídě, i v neděli se první tři vešli do dvou sekund, i když se na stupních vítězů objevila další jména. První vítězství v EDDA Cupu vybojoval Roman Petr na Škodě 130 LR, před Pavlem Jirasem na Škodě 130 RS. Sobotní třetí místo obhájil T. Neruda.

  H 1600

 Roli favorita třídy potvrdil dvojitým vítězstvím Josef Srnský jr. na Škodě 130 LR, druhý skončil korunní princ této třídy Pavel Maier na Fordu Escort Mk. I. V sobotu vybojoval třetí místo Pavel Nytl s po nešťastné radotínské ráně opravenou Ladou MTX 21O11. Po sobotním čtvrtém místě se v neděli na třetí místo vyhoupla Pavla Stránská na Škodě 120 LS.

  H 2000

 Mezi dva kohouty Ivo Krále na VW Golf a Edu Pateru na VW Scirocco se nikomu moc nechce, vedle nich se na start postavil jen Luboš Zdeněk, který si závod ve Vrchlabí nikdy ujít nenechá. V sobotu si opět postavilo hlavu Scirocco E. Patery a závodní jízdy se odehrály bez něj. Zvítězil I. Král před L. Zdenkem také s VW Golf. Edovi mechanici do neděle Scirocco zprovoznili, ale po vyrovnané první jízdě s I. Králem, E. Patera trefeným sudem v retardéru v druhé jízdě poslal šanci na odvetu do háje. Opět tedy zvítězil I. Král, druhý skončil L. Zdeněk a třetí místo zbylo na E. Pateru.

  H +2000

 Velké závody se odehrály ve třídě nejsilnějších historiků. V sobotu po první závodní jízdě byly mezi prvním Jiřím Figlem na Audi Quattro S1 a druhým Robertem Kacálkem na BMW 635 CSi jen tři setiny rozdílu. Ve druhé jízdě se na vlhké trati projevila výhody quattro pohonu a J. Figl zvítězil. V neděli už na suché trati odměnil R. Kacálek sebe a svůj tým za anabázi s novým motorem vítězstvím, J. Figl skončil druhý. Třetí místo po oba dny vybojoval v souboji s piloty rychlých Mercedesů 190 Oldřich Rus s Fordem Escort RS Mk. II.

 

 Jarda Malík

 

Webmaster Edda Patera. Designed & Powered by Jan Frank © 2007