27.02.2009 15:35:52 | edda | přečteno: 3363x
Tisková zpráva pro partnerské časopisy

Mistrovství ČR ZAV - Ú A M K

   Již pouze měsíc chybí do zahájení druhého ročníku závodů automobilů do vrchu pod patronací ÚAMK. Po prvním velmi úspěšném ročníku se pořadatelé pečlivě připravují na nadcházející sezónu, kdy je cílem další posun v kvalitě seriálu.

   K hlavním novinkám patří vybavení startovního prostoru, kdy jezdci budou startovat z nafukovacího stanu a první desítky metrů budou lemovat zábrany s logy partnerů.

   Podařilo se zajistit mnoho nových partnerů, což nám umožňuje rozdělit mezi jezdce milión korun na prémiích / částečně v hotovosti, částečně ve zboží partnerů/. Pojedeme také několik nových tratí, již první ostrý start bude netradiční, a to na Autodromu Most, kdy formou ZAV pojedou jezdci každou jízdu jedno měřené kolo. Jezdce velmi potěšilo úspěšné jednání s panem Studeničem a možnost společného startu / s TDC Cupem/ na špičkové trati ME na Babě u Pezinku. Poprvé také pojedeme na rychlé trati na Libínské sedlo v Prachaticích / jezdilo se tu kdysi M ČSR/. Závěr by měl být na Staré Živohošti, kde jezdce potěšíme depem přímo mezi plážemi a vyhlášením výsledků na parníku.

   Rozlučkou se sezónou by měl být Rallysprint pořádaný ve spolupráci s Pavlem Šofrem. K důležitým novinkám patří vydání vlastního časopisu - Průvodce sezónou na kvalitním papíru. Na vlastních závodech bude prodáván po vložení startovní listiny jako program. Diváci v něm kromě prezentace jezdců a partnerů naleznou dobové fotografie a výčet úspěchů našich největších hvězd, mapky tratí včetně rekordů, vše o vzniku této discipliny, fotosoutěž, soutěž o nejhezčí vůz pro naše diváky apod. K dokonalejší informovanosti jak přímých účastníků, tak i nových zájemců o start a diváků slouží i webové stránky
www.edda.cz/mscrdovrchu.

   Také bude kromě Dámského poháru, soutěže seniorů a soutěže týmů nově vypsán i pohár pro juniory do 18let.

   O získané popularitě seriálu svědčí jistě i to, že na první podnik v Mostě je již od 4.1 naplěno startovní pole / 140 jezdců a 42 náhradníků/ a pomalu se plní i startovka pro jeden z vrcholů sezóny a první klasický kopec - Zbraslav 26.4. Zejména tam bychom, Vás, fanoušky této krásné discipliny, rádi pozvali. Za zmínku stojí i to, že naše soutěž historických vozů patří k tomu nejlepšímu co v této kategorii lze v ČR zhlédnout, navíc naše závody vylákaly ze závodnického důchodu i několik velkých jmen historie motorsportu.

Honza Semlbauer | 04.03.2009 15:57:33
Jasny Mirku, to vis, ze se mi to libi, jenze asi nejsem uplne az takovy psycho jako jsou jini a honde beru v potaz bezpecnost. Taky se mi to libi, to co predvadel treba zrovna braska bylo neuveritelne a myslim, ze nebudu daleko od pravdy, ze tohle s formuli predvadel jediny :) tenhle dravy styl, ktery by zrovna na okruhach jet nemohl - neuspel by s nim. Jinak ver mi, ze pneumatikama to nebylo :D PS: Jenna s jednim prsem? no fuuuj :D
Miek F. | 04.03.2009 14:48:00
Honzo - nechci spekulovat o špatné volbě pneumatik, ale určitě se i tak jedná o hodně agresivní styl jízdy (na mě až moc - za únosnou mírou rizika), a jak jsem psal - je to o technice jízdy a ne technice samotné ! A vrchy bez formulí - to je jako Jenna s jedním prsem a půlkou zadku - prostě to není ONO :-))
honza semlbauer | 04.03.2009 11:38:28
to Roman L: hehe to je hezky a mas pravdu, ze pohled na to je krasny o to pokoj :) ale jen proste rikam, ze je tam o dost vetsi riziko nez u aut. Ta sama rana s autem a formuli je diametralni rozdil a kdyz je k tomu kousek, tak si to clovek uvedomi :D doporucuji cca 4:20 v tomto videu - http://www.youtube.com/watch?v=qDJ4yoIw394&feature=PlayList&p=6AF5958105D30356&playnext=1&index=5
ORANŽÁDA | 03.03.2009 16:36:05
To Jenda Kočiš: Je to tak, ale snad to doděláme už letos. Pak je otázka, jak to bude vrčet. To honza semlbauer: S bráchou jezdil syn určitě motokáry JUNIOR 50, ale už je to dávno.
Roman L | 03.03.2009 12:34:02
To Hozik Semiš:Ty vole já jel 150-200km kvuli tomu abych viděl tvyho(bezmozka)bráchu,Krámskyho či Faju!!!A ty ted řekneš že tam nepatří??!!!NE,dělám si jen a jen legraci!!Je to každého názor a pohled na danou věc!Měj se Bejku
honza semlbauer | 03.03.2009 12:06:39
ahoj vsem :) dlouho jsem sem nic nepsal, tak jen muj poznatek ze zavodu s formuli - diky brachovi. osobne bych taky zadne tyto prototypy na zavody do vrchu nepoustel, je to moc velke riziko, ktere si samozrejme ne kazdy uvedomuje. Jsam jsem videl par ran formuli na vrchu a je to silene. preci jen v tom "plechovym" aute je o trosku vice bezpecno. I diky tem rychlostem, ktere se nedaji s F3000 atd. srovnat. Je pravda, ze v Cechach neni u vetsine trati, tak kvalitni asfalt a dobre zabrany, ktere by tu trat delaly bezpecnou. Problem je, ze jsou lidi srdcem formulari a diky financnim nutnostem nejsou schopni s formuli odjezdit sezonu na okruhach. Je to krasne se samozrejme na formuli podivat, jak pro samotne cleny tohoto mistraku, tak i pro divaky, jenze si uvedomte, co vse by to znamenalo pro organizaci na tomto sampionatu. A kolik by prijelo formularu? 2? 3? nevim, mozna spise ani jeden. Bylo by to pro ne zajimave? Neni smysl se tu hadat, kazdopadne verte, ze i muj nazor je ten, ze formule na vrchy nepatri... (ne ze k tomu nejsou urceny, ale nepatri zejmena kvuli riziku) - ted by me bracha dal :)
Jenda Kočiš | 02.03.2009 23:33:01
Já to věděl že nebudete moct jinak. Asi jsme si oba nerozuměly. Jméno můžete znát z 80tých let kdy závodil můj táta právě v tehdy Formuli Škoda a předním můj děda František Nohýnek a oba si na kopcích vedly myslím moc dobře, proto jsem na ty Formule trošku háklivej:-)) V dnešní době to už bohužel je o trošku jiných penězích než dřív tak se musím spokojit s Autem jinak mít peníze hned bych do nějakého prototipu či formule zahučel...:-) Tak to pojedeme se synem ve stejné třídě. Říkalo se už loni že na nějaké závody vyrazíte ale nakonec se prý nestihlo dostavit auto.
ORANŽÁDA | 02.03.2009 22:28:05
Pane Kočiši, nemohu jinak, než reagovat. 1)Vy:To, že formule a placky patří jen na okruh je řekl bych amaterský názor. Já: Ano jsem amatér...(a nestydím se za to) a ani jsem proti tomu nějak neprotestoval. 2.K zabezpečení tratě jsem Vám neodepisoval, ale je třeba posuzovat vše v souvislostech. 3. Usoudil jsem, že když někdo napíše, že formule a placky patří jen na ZAO má tím jaksi amaterský názor, tak ten kdo má opačný názor, má názor profesionální resp. je profesionál. Nemyslel jsem to ve zlém a jestli se Vás to dotklo, tak se Vám tímto veřejně omlouvám. Osobně Vás neznám, ale o někom tohoto příjmení jsem již mnohokrát slyšel (pokud si vzpomínám v dobrém). Jsem několik let v důchodu, tak mám na internet a i jiné věci více času i když na naše závodění také přivydělávám. Věřím, že se letos na závodech potkáme a budete-li mít zájem můžeme se více poznat. Jezdcem našeho jedničkového golfíka, kterému se již několik let mezi hobíky říka ORANŽÁDA, je syn Petr, startujeme v E1-2000 a naše st. č. je 115. Ještě jednou se omlouvám. Josef Bělohlávek
Jenda Kočiš | 02.03.2009 20:41:31
to ORANZADA: Takže pane Bělohlávek za 1.: nenazval jsem Vás amatérem, ani ničím jiným, vyjadřoval jsem se pouze k názoru na to že formule a placky jsou vyrobeny pouze pro ZAO. za 2.: jako první větu jsem napsal že se nevyjadřuji k zabezpečení a způsobnosti tratí pro tyto vozy. za 3.: nevim proč mě nazýváte profesionálem, když o mě nic nevíte!!! Já si rozhodně závoděním nevydělávám, spíš naopak vydělávám abych mohl závodit a díky tomu se domu k internetu narozdíl od Vás jak koukám dostanu nejdřív v 8 hodin. Jinak bych tímto naši debatu uzavřel a dál se k tomu nevyjadřoval. Nemyslel jsem to špatně, jen jsem prostě opravil to že placky a formule patří na okruhy, protože to není pravda. Tyto vozy neodmyslitelně patří právě ke kopcům a například placku si většina lidí ani jinde představit neumí.
demon | 02.03.2009 17:58:57
ale to tim padem nejsou zavody pro vsechny amatery ale jen pro vybrane a to je ten problem techto zavodu a pechovky tady jsou ram a lamino a to jsou formule take nemyslim f 3000 a moderni placky tak nevidim problem proc to tridit na kupicky
Lubos mtx | 02.03.2009 16:38:15
To mirek F.: plne souhlasim mam mtx a taky bych se rad svezl na nake trati tady u nas ale nejde to, a hura 200-300 km daleko a to me neba kdyz to mam skoro za barakem ........ ale jedine co zbejva cekat a cekat jestli to pude a dostanu svoleni se zucasnit ztim nic
Mirek F. | 02.03.2009 15:23:13
Je teda potřeba si položit otázku, pro koho ty závody jsou určené - pouze pro jezdce ? pak můžu pořádat závody třeba jen pro červená auta a černou střechou. Ale pokud to je i pro diváky a zviditelnění sponzorů, pak jednoznačně formule a placky patří k tomu nejatraktivnějšímu. Nechci tady vézt akademické diskuze, ale vadí mi obecné odsouzení E2 jako nebezpečné. Jaký je rozdíl mezi 400-koňovou E1 a historickou formulí MTX 1-01 s téměř seriovým litrovým motorem (s F3000 do Kdyně asi těžko někdo přijede). Vždycky musím jet s podle svých schopností, možností auta a charakteru trati - bez ohledu na to, jestli sedím v trubkovém rámu bez střech - E2 nebo trubkovém rámu "oplácaném" laminátem - E1. Je to vždy jen na jezdci a ne o technice !!!
ORANŽÁDA | 02.03.2009 12:16:31
To Roman I.: Omlouvám se , že jsem nenapsal níže "I.". Do zajištění a zabezpečení tratě pochopitelně patří v širším slova smyslu i bezvadný povrch. Právě ten povrch na silnicích nižšího řádu (II. a III. třídy) je ten největší problém.
ORANŽÁDA | 02.03.2009 12:07:26
To Roman: To co jste napsal o zabezpečení tratě je plně v souladu s národními a mezinárodními řády a pochopitelně musí být také provedeno, aby trať byla homologována pro daný závod. To vše se týká oficiálních závodů, vypsaných národní sportovní autoritou, čož v ČR je AČR-FAS.Podle této sportovní autority jsou ostatní závody, "závody černé". Pořadatel tzv. černého závodu se tedy nemusí těmito řády řídit a mohl by klidně pořádat závody kde ho napadne a to bez jakéhokoli zabezpečení a zajištění (tak by si to asi představoval zde píšící demon, aby byl ten adrenalín). To by však mohl udělat pouze pořadatel-sebevrah. Z tohoto důvodu se z větší části přebírají ustanovení výše uvedených řádů i pro tzv. černé závody(tratě i technika). Takže jestliže Edda odpoví, že tratě nejsou vhodné pro formule a placky, tak jistě ví proč. Já vám váš názor o formulích a plackách na oficiálních ZAV nevyvracím a svůj názor přesto neměním.
Roman L | 02.03.2009 11:42:08
To Oranžada:V zabezpečení trati bych problém nehledal,byť ani v podstatě žadny velký rozdil neni!dvojitá svodidla jsou dána poloměrěm zatáčky čí nájezdovou rychlostí,v připadě jednoduchych svodidel řešeno pridáním prken(fošny o min.tlouštce 5 cm které musejí byt přesazeny po směru jízdy -alespon tak mi to vysvětlil Trat.a Sport.Komisař FAS na jaře v Berouně)Pro vozy typu formule či placka je problém povrch a nerovnost trati.Nicméně placky,monoposty,a formule i F3000 na kopce neodmyslitelně patří.........!!!
ORANŽÁDA | 02.03.2009 09:33:45
To Jenda Kočiš: Ano máte pravdu, že jsem amatér, protože motorismus dělám jako hobby (asi 40 let) a neživím se jím. To, že někdo povolil start formulí a placek v ZAV, anebo je pro ZAV dokonce vyrábí, není můj problém. Svůj amaterský názor přesto neměním. Podstatou je zabezpečení tratě, zvláště pro účast těchto speciálů. Takže, jako profesionál, by jste měl věc posuzovat v celku a ne pouze z části, což by opravdový profesionál dělat měl a myslím si, že to také dělá. Pořadatel tohoto seriálu k organizaci přistupuje správně a je vidět, že své dlouhodobé závodnické zkušenosti dovede správně využít.
ORANŽÁDA | 02.03.2009 09:19:03
To demon:Já nebudu nikoho přesvědčovat o správnosti svého názoru. Jenom vím, že když jsem v minulosti pořádal také jeden motoristický podnik a jeden z účastníků, "v rámci toho správného adrenalinu", nezváládl auto a vjel do diváků, tak jsem lítal dva roky po soudech a díky tomu, že akce byla zabezpečena, to pro pořadatele dopadlo dobře. Horší na tom jsou ti zranění s trvalými následky. Nebo si myslíš, že těch loňských neštěstí bylo pro tvůj adrenalim málo.
Jenda Kočiš | 01.03.2009 22:23:03
Koukám že jsem napsal pěknou blbost:-)), samozřejmě jsem myslel že nejsou určeny pro ZAO.
Jenda Kočiš | 01.03.2009 22:21:38
to oranzada: nebudu se zde vyjadřovat k zabezpečení tratí pro formule a placky, ale to co píšete že formule a placky byly a jsou určeny na okruhy je řekl bych vcelku amatérský názor, pokud vím tak firma Lucchini, Ossela, BRC, Jema a další, vyrábí prototipy určené přimo na ZAV u kterých je jasně napsáno že nejsou vyrobeny pro ZAV.
demon | 01.03.2009 12:59:03
to oranzada: tak si predstav republiku bez toho a bylo by to o nicem a take jsem nepozoroval ze by to bylo nak dvakrat zabezpecene nebo jo proste to je spestreni zavodu a muzes rikat co chces a naky zabespeceni jsou jen vymluvy toby se nemohlo jezdit nic a nebo jenom na okruhu a to je vonicem ,tam neni ten adrenalin...... a otom vrchy sou: stromy, mostky,patniky a je jedno vcem jedes boli to at jedes vcem chces a zalezi to na jezdci jestli do toho pude s plechovkou a nebo formulej, plackou
ORANŽÁDA | 28.02.2009 19:32:55
To demon: Formule a placky byly a jsou určeny na okruhy. Okruhy jsou také pro tyto závody jinak zabezpečeny, než běžná silnice na které se konají ZAV. Pro start formulí a placek by bylo zabezpečení těchto tratí hodně finančně náročné. Start těchto vozidel bez speciálního zabezpečení by bylo velkým hazardem. Myslím tím nové tratě, ne ty staré s dvojitým svodidlem a dalším zabezpečením. Eddo máš pravdu a děláš to dobře.
demon | 27.02.2009 19:00:57
tak to tim padem nejsou vrchy ale rally ale to je jedno hodne stesti pri rz vrchach
edda | 27.02.2009 17:07:48
Naše tratě zabezpečením nevyhovují formulovým vozům.
demon | 27.02.2009 16:19:47
jen se chci zeptat zda se tento rok zucasni nake formule a placky nebo o to budeme ochuzeni jak pred rokem vsak je to divacky pritazlive ne
Webmaster Edda Patera. Designed & Powered by Jan Frank © 2007