aktualizováno | 04.06.2018 15:28:58 | edda | přečteno: 13351x
Svijany Prix Radotín - komentář

ZAV EDDA CUP, Svijany Prix Radotín, 2.6.2018, komentář

 

O první červnovou sobotu se v Radotíně uskutečnil další závod nezávislého seriálu závodů automobilů do vrchu EDDA Cup, který se opět jel jako Svijany Prix Radotín. Promotér EDDA Cupu Eduard Patera je jako radotínský rodák hrdý na to, že zdejší závod patří k ozdobám seriálu.

Pro jezdce byla připravena náročná trať dlouhá 2900 metrů, z nichž každý dokonale prověří um jezdců a připravenost jejich techniky. Trať z Radotína na Zadní Kopaninu má bohatou závodní historii, ve které už má jedenáct ročníků závodu EDDA Cupu nesmazatelné místo. Letos si našlo cestu na start 106 závodníků. Nabitá startovní listina těší organizátory, zároveň ale na ně klade velké nároky ohledně organizace. Organizační tým, traťoví pořadatelé pod vedením ředitele závodu Romana Linharta se dokázali vypořádat se všemi mimořádnými situacemi, všechny kolize se naštěstí obešly bez zranění jezdce a bez ohrožení diváků, a závod se podařilo uskutečnit v plném rozsahu. Tradičně slušná byla i divácká návštěva, fandové motoristického sportu se měli po celý den čím kochat. I disciplinované chování většiny diváků přispělo k zdárnému průběhu akce. A s výjimkami si dokázali svědomití traťoví pořadatelé poradit.

Ještě v pátek odpoledne se i nad Radotínem přehnaly přívalové srážky, které zanesly na trať nečistoty, promotér ale zajistil kropicí vůz a trať byla na sobotu připravená. Okolí tratě si vzal, jako vždy, na starost ředitel závodu a zodpovědně připravil značení, divácké prostory i úseky se zákazem vstupu. Depo je díky pochopení vedení tradičně v areálu cementárny, rychle se zaplnilo, zaplnila se i vyhrazená část přilehlé komunikace, přejímky proběhly bez komplikací a vše bylo připraveno na sobotní ráno.

V sobotu ráno po rozpravě se v určeném čase rozjely tréninkové jízdy, první trénink se tentokrát obešel bez komplikací, v druhém už si ale těžká trať začala vybírat svou daň. První automobil skončil na střeše, paradoxně většina, jestli ne všechny, kolizí šla na účet zkušených závodníků. I Felicii, která skončila na střeše, řídil velmi šikovný jezdec, naštěstí jemu samému se nic nestalo a doufáme, že se mu auto podaří rychle opravit. Po absolvování dvou tréninkových jízd a krátké polední přestávce již startér Pavel Jeřábek poslal první vůz do ostrého závodu. Dvě závodní jízdy nabídly divákům zajímavou podívanou, v jednotlivých třídách probíhaly vyrovnané boje, i když ne každému se podařilo protnout paprsek cílové fotobuňky. Vedle kolizí se na řídnutí startovního pole podepsaly i technické závady. Závod byl sice jen jednodenní, ale přinesl tolik vzruchu, který se jinde vejde do celého víkendu. Radotín opět potvrdil, že je tvrdým oříškem, o to více přináší radost a uspokojení těm, kteří uspěli a na závěrečném ceremoniálu byli odměněni poháry, pokud se umístili mezi prvními třemi v každé z vypsaných tříd, nebo byli aspoň odměněni body do celkové klasifikace EDDA Cupu.

N 1400

O vítězství bojovali Jakub Gangur s Jakubem Kodajkem, oba startovali na Suzuki Swift. První jízda se stala kořistí J. Gangura, v druhé jízdě podal vnikající výkon J. Kodajek na exmistrovském Swiftu, zajel nejrychlejší čas ve třídě, ale na první místo to přece jen nestačilo. Na tom zůstal J. Gangur. Na třetím místě skončil Miroslav Šulc na Renaultu Clio.

N 1600

V šestnáctistovkách vybojoval vítězství Jaroslav Fikota jr. na Hondě Civic, který byl nejrychlejší v obou jízdách z osmi startujících. Na druhém místě skončil také s Hondou Civic Jindřich Křístek, ten ještě v první jízdě vyrovnaně závodil s Jindřichem Horáčkem jr. na Peugeotu 106, výkonem ve druhé jízdě si ale stříbro plně zasloužil. J. Horáček jr. tak skončil třetí. O vyrovnanosti špičky v této třídě svědčí o to, že ještě čtvrtému Martinovi Zelenkovi s Citroenem Saxo chybělo pouhých pět desetin sekundy ke stupňům vítězů.

Saxo Cup

Vyrovnanými boji pokračoval další díl závodění v této pohárové třídě. Mezi devíti závodníky byl i občasný host EDDA Cupu populární Roman Skamene, do dění v popředí klasifikace ale nezasáhl. Po první jízdě jasně nejrychlejší jezdec Karel Rausa s Peugeotem 106 se po kolizi v druhé jízdě se závodem a nadějemi na pěkné umístění nechtěně rozloučil. Za K. Rausou se po první jízdě do jedné sekundy seřadili čtyři jezdci, takže bylo jasné, že v druhé jízdě nastane velký boj. Nejtvrději zaútočil z až pátého místa Jakub Šimek a patnáct setin sekundy rozhodlo o jeho vítězství. Hned za ním skončil Daniel Tomek, který porazil zkušeného Ladislava Kopelenta na Peugeotu 106. O napínavosti a vyrovnanosti závodění v této třídě svědčí to, že první tři jezdci se vešly do půl sekundy.

N 2000

Úspěšný víkend prožil Renault Clio z Klaro Racing Teamu. Oba své jezdce dovezl na stupně vítězů. Po vyrovnaném souboji byl nakonec o půl sekundy šťastnější a zvítězil Radim Klokočka před Janem Vildem. Ze souboje o třetí místo nakonec vyšel lépe Jiří Figl jr. na Toyotě Celica, když porazil sice v první jízdě lepšího Jaroslava Vaňátka na Acuře RSX. Kletba provázela v Radotíně Antonína Širokého, nejenže havarovala jeho Xsara, ale kolizí prošel i jeho bývalý vůz Peugeot 106.

N +2000

I v Radotíně jasně zvítězil Martin Lev na Subaru Impreza, který si od první jízdy na svého velkého soupeře Jiřího Háka s Mitsubishi Lancer EVO IX vypracovával bezpečný náskok. Hodně hezky si s tratí v Radotíně poradil třetí František Hubr s Imprezou první generace, který na J. Háka neztrácel vůbec moc.

E 1400

Do cíle vydržel v této třídě jen jeden jezdec Bohuslav Krejčí se Škodou Rapid 130 R/H. Nejprve už v tréninku skončil jeden z jezdců po havárii a další smůla se nalepila po Kdyni opět na úřadujícího mistra třídy Tomáše Omelku, kterému po vítězné první jízdě ve druhé zemřel motor VW Pola. Pohár za vítězství si tak z Radotína odvezl B. Krejčí, který opět dokázal pravdivost rčení „ to finish first, you must first finish“ (což je trochu takový překladatelský oříšek, asi ve smyslu „abys byl první v cíli, prvně musíš cíle dosáhnout“).

E 1600

Boj o vítězství v této třídě byl opět dramatický, lepší v něm byl a zaslouženě zvítězil Jiří Vrkoslav na Citroenu C2, před Miroslavem Černým na Škodě 130 L. O třetí místo bojoval Jan Reiss na Škodě 130 RS s Jakubem Astlem na Hondě CRX, z tohoto duelu vyšel lépe J. Reiss a získal tak pohár za třetí místo. Trucující převodovka, byť čerstvě po repasi, zhatila všechny naděje rodinného týmu Tichých, zklamaný byl zvláště Dominik Tichý, který radotínskou trať umí.

E 2000

I přes dva kontakty se svodidly v první závodní jízdě byl nejrychlejší Michal Slováček, jen předek jeho Hondy Civic vypadal jako trhací kalendář 29. prosince. V druhé jízdě už M. Slováček zvolil bezkontaktní způsob jízdy a dojel si pro vítězství. Druhé místo vybojoval Václav Šejda jr. s Opelem Astra, který si z Radotína odvezl pohár za druhé místo, rodina Šejdových tak byla, co se pohárů týče, stoprocentně úspěšná, otec Václav Šejda získal také pohár za vítězství v poháru Youngtimer v kategorii historických automobilů. Třetí místo získal Josef Říha se Škodou Fabia. Bohužel, po zkažené první jízdě, ani excelentní výkon v jízdě druhé nepomohl k lepšímu umístění Tomáši Neužilovi s Fordem Focus.

E +2000

Tomáš Košek s Mitsubishi Lancer EVO VI potvrdil roli favorita a jasně zvítězil před spolehlivě druhým Lukášem Kubíčkem na Mitsubishi Lancer EVO IX. Za touto vedoucí dvojicí bojovali o třetí místo Antonín Úškrt se Subaru Impreza a Michal Kužel s Mitsubishi Lancer EVO IX, po první jízdě to vypadalo lépe pro M. Kužela, ale závěrečný finiš vynesl na třetí místo A. Úškrta.

E 2WD +2000

V nejsilnějších dvoukolkách byl na radotínské trati jasně nejrychlejší úřadující mistr třídy Karel Mařík na BMW, druhé místo vybojoval s dalším BMW také velmi rychlý Jiří Hruška před Janem Hlavičkou na Škodě Octavia RS, který se ubránil útokům Tomáše Lehmana s BMW M3.

H 1150

Čermákovi obsadili čelo klasifikace třídy obsahově nejmenších historiků. Další vítězství vybojoval trochu dobrodružně Josef Čermák jr. na Autobianchi A 112 Abarth. Po jasně nejrychlejší první jízdě ve druhé dotáhl italské autíčko do cíle spíše silou vůle s chřadnoucím

motorem, naštěstí mu náskok z prvního kola bohatě k vítězství stačil. Druhé místo obsadil Josef Čermák na Škodě 1000 MB. Na třetím místě před Jaroslavem Boháčem na Škodě 110 R skončil Tomáš Vaňata s Austinem Mini.

H 1300

Na domácí trati zvítězil Pavel Jiras na Škodě 130 RS po velkém a vyrovnaném boji s druhým Jaroslavem Vosmekem na Škodě 130 LR/H, když o jeho vítězství rozhodlo necelých sedm desetin sekundy. Třetí místo získal na další Škodě 130 LR/H Roman Petr.

H 1600

Další vítězství vybojoval Josef Srnský jr. na Škodě 130 LR/H před druhým Pavlem Maierem na Fordu Escort Mk.I. O třetí místo vyrovnaně bojovali Jaroslav Němec s Davidem Himlem. Nakonec třetí místo získal J. Němec s Fiatem 128 coupe. V této třídě startovala na Hondě Civic i vítězka Dámského poháru Barbora Himlová.

H 2000

Bez velkého soupeře, nuceně pauzírujícího Ivo Krále, se přece jen Edovi Paterovi s VW Scirocco závodilo lehčeji a na domácím závodě jasně zvítězil. Když se, po první jízdě druhý, David Patera s Peugeotem 205 z druhé jízdy vrátil do depa na odtahovce, o uvolněné druhé místo si to rozdali Libor Špaček na VW Golf a Gabriel Hadrávek při premiérovém startu s Lancií Beta HPE. Rychlejší byl L. Špaček, G. Hadrávek tak skončil třetí.

H +2000

Ve třídě nejsilnějších historiků opět jasně zvítězil Jiří Figl na Audi Sport S1 E2. Po havárii ve Kdyni čekalo Urbánkovi s jejich BMW dost práce, ale nakonec se na start radotínského závodu dostavili s vzorně opraveným vozem. Stanislav Urbánek jr. podal výborný výkon a vybojoval druhé místo. Třetí nakonec skončil Josef Panožka na Porsche 911 SCRS.

H2

V nové třídě pro mladší historické vozy bez rozdílu obsahu se opět sešly jen Škody Favorit. Další vítězství si připsal jeden z horkých favoritů na celkové vítězství Petr Flosman. Druhé místo připadlo Václavu Rollovi a třetí končil Jiří Jelínek.

 

Jarda Malík

Webmaster Edda Patera. Designed & Powered by Jan Frank © 2007