aktualizováno | 08.01.2008 10:00:49 | edda | přečteno: 3677x
Představujeme - Ivo Král

          Dalším jezdcem s bohatou závodnickou historií je Ivo Král. Začínal na kopcích v r.1975 se Škodou 1000MB, další sezóny se Škodou 100L. V roce 1977 se stal Mistr ČSR po velkých soubojích s Janem Heřmánkem. V r.1978 se věnoval okruhům ve třídě A21150 a dosáhl 5. místa celkově. Ivo ještě pamatuje souboje na starém brněnském okruhu, kdy propustnost tratě byla 50 vozů a přesto se někteří do závodu nevešli, taková byla konkurence. Ivo skončil na 3. místě za Šenkýřem a Nedbálkem, což byl ve 24letech obrovský úspěch. V r. 1982 zakoupil novou zbraň - Škodu 130RS od J. Semlbauera, která byla ve špičkovém stavu a tak tato sezóna patří k nejúspěšnějším. Na kopcích druhý titul Mistra ČSR a na okruzích 4. místo za takovými jezdci jako Michl, Samohýl, Volf. V letech 84-85 si užil trápení s plackou Dangel po J. Hákovi a teprve se zapůjčeným motorem od M. Velkoborského zajel několik slušných výsledků. Rok 1986 byl opět ve znamení Š130RS zapůjčené od O. Vaníčka a další titul M ČSR. Dalším vozem byla Š130 LR od J. Michla v úpravě pro vrchy. Na okruzích již tento vůz nestačil na špičkové vozy Lada VFTS. Na kopcích však zjískal několik dobrých výsledků, dokonce ZAV Náměšť n. O. vyhrál. Toto špičkové auto mělo smutný konec v r.1989 kdy ho zapůjčil O. Novotnému a ten v Kamýku těžce havaroval.

          Po revoluci se věnoval spíše podnikání a jen párkrát se svezl s vozy Ford, Peugeot. Na Mistrovství ČR v ZAV se objevil naposled se Subaru Impreza po J. Vovsovi. Ovšem s vozem nebyl spokojen. Také vzhledem k systému mistrovství se s oficiálními závody rozloučil. Věnoval se závodům Triola Cupu a následně Berg Cupu.

        Také se začal zúčastňovat amatérských závodů na okruzích s vozem VW Golf, kde se mu podařilo několikrát vyhrát. Do našeho seriálu je přihlášen v kategorii historických vozů s VW Golf a bude jistě patřit k velkým jménům, které se zde objeví.

 

Webmaster Edda Patera. Designed & Powered by Jan Frank © 2007