Lukáš Kubíček: „Chci závodit na trati!“
„Chci závodit na trati. Nikoliv u zeleného stolu.“ Téhle odpovědi se mi dostalo od Lukáše Kubíčka po mém dotazu, proč se v závodech do vrchu seriálu EDDA Cup neuskutečnil jeho avizovaný přestup do třídy N+2000. Turnovský pilot se místo toho nadále přetahuje o přední příčky třídy E+2000 a během příjemného povídání v mladoboleslavské restauraci Rožátov jsme zhodnotili úvodní polovinu letošní sezóny.
„Do „enek“ jsem se těšil. Můj lancer naprosto splňuje homologaci této kategorie a já se hodlal zkonfrontovat s novými soupeři. Tím spíše, že v „éčkách“ letos nejedou kompletní šampionát Tomášové Kučera a Košek, kteří pro mě představují měřítko nejvyšší kvality. Jenže čtrnáct dní před úvodním závodem v Mostě začaly jít řeči, že nejsem v „enkách“ žádoucí. Do toho se přidaly telefonáty od jednoho z potencionálních soupeřů. Hrozil mi po mosteckém podniku rozebráním transmisí mého mitsubishi na prvočinitele. To vzbudilo obrovské emoce v mém týmu. Konkrétně děda si to chtěl v depu vyřídit ručně. Tohle chování mi vzalo veškerou motivaci přestoupit. A jen a pouze mým rozhodnutím jsem se tedy rozhodl setrvat ve stávající kategorii. V tomto mě podpořil i promotér seriálu Eda Patera.“
Setrvání ve třídě E+2000 znamená, že se – alespoň na vybraných podnicích – opět utkáváš s dvěma nejrychlejšími piloty Kučerou a Koškem.
„Tomášové jsou špičkoví piloti a disponují dokonalou technikou. Stíhat jim za normálních okolností je velice složité. Já již nicméně také mám auto velmi kvalitní. Díky tomu se mi podařilo v Mostě oba dny vyhrát a v dalších závodech pravidelně vybojovat pódiové pozice.“
Nejen ty a Tomášové však tvoříte třídu E+2000.
„Samozřejmě je nás více. Velkou radost mám z návratu Michala Kužela po jeho velkém předloňském bečovském karambolu. Ten také hned míchá karty v boji o pódiové pozice. Ve Kdyni se ukázal ve velmi dobré formě tamní Antonín Úškrt s imprezou. Počítat se musí i se Zdeňkem Syrovým, pilotujícím lancera. Co však oceňuji především, že v naší třídě panuje mezi jezdci špičková atmosféra. Rivalita je, to je jasné. Ale vše v rámci fair play a bez protestů a nářků. A třeba při čekání na kopci na svoz se dovedeme pobavit i zasmát.“
Závěrem se tě zeptám na tvé plány do druhé poloviny sezóny.
„Mým dlouhodobým plánem nadále zůstává dostat se do nejužší špičky EDDA Cupu a vyhrávat jednotlivé závody v absolutním pořadí. Zároveň si však jsem vědom síly soupeřů. Z toho vyplývá nutnost nadále vylepšovat techniku a přiblížit jí regulím skupiny E. A zároveň zapracovat i na sobě co se týče fyzické přípravy i jízdy samotné. Proto také plánuji pořízení tréninkového lancera.“
Vlastimil Resl
Foto: Robert Balcar