Máme za sebou druhý podnik našeho seriálu. Po loňské premiéře, která neběžela tak úplně jako švýcarské hodinky, jsme se na letošní ročník moc těšili, ale zároveň se obávali, zda se nám podaří dostat na úroveň, se kterou můžeme být spokojeni jako pořadatelé a závodníci aby se mohli soustředit jen na boj s časem na trati. Někteří tedy ještě na boj s technikou nebo dokonce sebou samými, ale to už pořadatel, díkybohu, na triku nemá. Mohu Vám ušetřit čtení a hned na začátku se pochválím za všechny, kdo pracovali na zajištění závodu a napíšu, že závody proběhly nad očekávání dobře. Připravil jsem se o pointu článku, ale když mám takovou radost, že to klaplo.
V pátek po obědě začalo ožívat jinak celkem ospalé centrum obce Točná a první zájemci o start se začali sjíždět. Po tom, co se nenaplnila přání některých a technickému komisaři Mirkovi Pažoutovi se přece jen podařilo probojovat se předvíkendovou špičkou, mohly začít vedle administrativních přejímek i technické. M.Pažout bere svou práci velmi zodpovědně, zejména v oblasti bezpečnostní výbavy neodpouští, a jak se mohli někteří jezdci v sobotu na vlastní kombinézu přesvědčit, je to jen dobře. Pár jezdců muselo na svých strojích zapracovat, pár se jich dostalo dostalo do Mirkova sešitu, ale nakonec všichni, co dostali razítko, měli auta odpovídající regulím seriálu.Velké vzrušení vyvolal příjezd rarity a vlastně jsme zažili českou závodní premiéru, bomby na kolech, Fordu RS 200. Vozu se dostalo zasloužené pozornosti a přejímky a technické prohlídky se zúčastnilo snad celé depo. Další technickou a závodní lahůdku přivezl A.Jech, jezdec, který smolně přišel v Mostě o bavoráka, přivezl historické Porsche RSR. Po depu se proslýchalo, že v rámci sžívání se s vozem v týdnu před Zbraslaví strávil čas za volantem na Severní smyčce Nürburgského okruhu. Ale na přejímce jsme se setkali i s poršákovým lidovědemokratickým soukmenovcem Trabantem. I tento vůz má mezi diváky velký ohlas. Láďa Rosička přijel opravdu s Peugeotem, dorazil i Václav s Kubíkem a všichni si oddechli.
Po noci, kdy se na závodníky přijela podívat i policejní výjezdovka, aby jim pořála už konečně dobrou noc, jsme se v sobotu probudili do chladného rána, ale jasné nebe dávalo tušit, že jen co se sluníčko dostane trochu výš nad obzor bude teplo. Opravdu celý den bylo hezky.
Den začal rozpravou, po níž se již první jezdci začali řadit ke startu.Jako obvykle, první řazení je trochu nervóznější, ale na to jsme už zvyklí, většina jezdců si najde své místo a další svozy narušuje už jem pár notorických "ale já jsem myslel,že..."Tréninky ubíhaly, přerušovány jen občasným zneprůjezdněním tratě jezdcem, který víc chce než může a zbraslavskou specialitou, průjezdem autobusu MHD, naštěstí se Edovi podařilo vyjednat redukci jízdního řádu, asi je pochopitelné, že úplné zrušení není možné. V trénincích se jezdci seznámili s tratí, která byla v týdnu před závody opravena. Ne všechno se silničářům povedlo zrovna ideálně, zvláště některé krajnice musely být ohraničeny kužely, které bohužel příliš často podléhaly elánu jezdců.
Krátká přestávka na oběd, pořadatelé na trati dostali do ruky klobásu a již se závodníci řadili ke svozu na start první závodní jízdy. Uvolněné vtipkování z tréninku vystřídalo soustředění a napětí. Start probíhal z nového stanu, startér Václav posílal na trať jednoho jezdce za druhým, opět byly nutné prostoje, když přemíra snahy jezdce skončila výletem do botaniky. Naštěstí všechny tyto nehody skončily jen poruchou karoserie, např. Robert Kacálek ozdobil masku svého BMW přírodní dřevěnou dekorací. Obávám se, že tento doplněk výrobce do výbavy na přání nezařadí. Všechny nehody skončily bez zranění. Možná u někoho utrpělo újmu ego, Některým jezdcům neumožnila pokračovat v boji o setiny technika. Láďu Rosičku vypekl Francouz , už je jisté že Láďa má exemplář vyrobený v pátek odpoledne. Ale Láďa se nevzdává. Favorit nejsilnější třídy Aleš Komárek nestačil ještě zažít spolupráci se sekvenční převodovkou a tento nesoulad vyústil technickou závadou.
Omlouvám se, další pokračování ve kterém probereme boje v jednotlivých třídách dodám, až se dostanu k výsledkům. Z Točné jsem totiž odjel ještě před vydáním výsledků, měl jsem toho už tak akorát, za celý den jsem si sedl jen když jsem jel na skútru, takže prosím o chvíli strpení.J.M.
Přejímkou prošlo 118 jezdců, bohužel mnoho jezdců nedokončilo závod, zejména pro technické závady.
DE - Mrzí nás, že dorazili pouze dva jezdci. Zvítězil opět Václav Valášek, ovšem čas Jaroslava Kraidla v druhé jízdě naznačil možnost vzájemných soubojů.
SE-1400 Mezi 15 převzatými jezdci zde byla konkurence obrovská, umístění v první desítce lze považovat za úspěch. Kraloval loňský Mistr Tomáš Mach a úspěch týmu RTM podtrhl Petr Tolárek /2./ a Radek Jakubský /3./. 4. místo obsadil Tonda Eliáš, kterému na paty šlapal jeho loňský mechanik Michal Ředina, který přes zimu také postavil Swifta.
SE-1600 Opět skvělá účast,17 jezdců (a všichni dojeli!), znamená druhou nejobsaženější třídu. Souboj o vítězství dopadl ve prospěch Radka Chamoly, když Petr Crhák v druhé jízdě chyboval. Třetí byl ústecký Petr Černý, který startuje s dvěma vozy, ve dvoulitrech ještě zabodoval pátým místem a skvělé čtvrté místo vybojoval vítěz Saxo Cupu Aleš Hodouš.
SE-2000 Mezi 16 jezdci na startu dominoval Jan Semlbauer, když velký soupeř Michal Slováček opět pro poruchu motoru nepřijel. Také porucha motoru ukončila snahu Martina Čábely. Souboj o druhé místo dopadl ve prospěch domácího jezdce Romana Šebka, třetí byl Roman Hovorka.
SE+2000 8 převzatých jezdců. Při neúčasti Timmo Terronena a chybě Daniely Komárkové se radoval zkušený Jiří Hák před zrychlujícím Martinem Moravcem. Totéž platí o třetím Martinovi Lvovi. V této třídě jsou souboje nejvyrovnanější, mezi podiovými umístěními byl nejmenší časový rozdíl ze všech tříd.
E1-1400 6 vozů na startu a Radim Mach nedal nikomu šanci a zvítězil o neskutečných 23s... Druhý byl Milan Andruchovič a třetí novic seriálu Jaroslav Vosmek. To, že by Radim se svým časem vyhrál i šestnáctistovky a byl druhý ve dvoulitrech radši ani psát nebudu.
E1-1600 Při neúčasti Vítka Novotného byl souboj o vítězství záležitostí domácích jezdců. Z vítězství se radoval Petr Kolář před soutěžákem Pepou Čermákem. Třetí byl Petr Krejza. V této třídě startovalo 6 aut.
E1-2000 Opět skvělá konkurence nejobsazenější třída dne, 18 jezdců a vítězství Jana Kočiše. Druhý byl Martin Nesvadba a čas jeho druhé jízdy byl také vynikající. třetí dojel loňský vítěz Miloš Lang.
E1+2000 Z deseti jezdců na startu dorazilo do cíle pouze trio.... To je bohužel úděl nadupaných speciálů..... První bednu v našem seriálu zajel Petr Janoušek na Corvettě. Druhý byl zkušený soutěžák Martin Kožmín a loňské absolutní vítězství obhájil Eda Patera.
H-1300 Bohužel jen dva jezdci z pěti dorazili do cíle. Vyhrál Tonda Muzikant před Petrem Romanem. Velkou radost jsme měli z návratu Tomáše Cmírala s jeho znovuzrozenou Alpinkou, která doznala úhony v loňském Berouně.
H-1600 I zde dojeli pouze dva jezdci. Vyhrál Ladislav Rosička senior před novicem Petrem Maierem na krásném Fordu Escort MK l.
H+1600 Zde naopak byla neskutečná konkurence 13jezdců, včetně nádherného speciálu Fordu RS200!!! Vyhrál matador Ivo Král na opravdovém závodním voze VW Golf II před svým doublerem Václavem Rollem. Třetí místo po velkém souboji uhájil Ondra Lorenz na Audi Quattro. Zajímavostí byl start Tondy Jecha, který těžce havaroval v Mostě se svým BMW na krásném Porsche Carrera.
Omlouvám se všem že jsem nezůstal do konce,ale jsem 5 dní od zlomených dvou žeber a už to nešlo déle vydržet příště to bude lepší ještě jednou díky za tu atmosféru a přijetí P