Rozhovor s Jiřím Figlem
Jiří, asi spokojenost se svým průběžným výkonem, že?
Samozřejmě jsem spokojený. Je to ale fyzicky náročný jak na mně jako jezdce, tak na techniku, kterou musíme udržovat ve 100% stavu. Samozřejmě by mě těšilo vyhrát jak ve skupině H+2000 tak v celkovým pořadí, ale jsou před námi ještě 4 závody a tak nic není jisté, jelikož v první patnáctce je hromada zkušených jezdců, s kterými není lehké se měřit. Určitě ale budu bojovat o udržení pořadí. Hodně vděčím za toto umístnění dobře připravenému vozu AUDI S1 E2 – “KRAKEN”
Co soupeři, vidím, že Ti nedarují nic zadarmo...?
Určitě dobře připravené PORSCHE 911 Pepíka Panožky a jeho jezdecký um mně nedá chvilku klidu, a tudíž nesmím chybovat. Věčný smolař a těžký soupeř Robert Kacálek se svým speciálem BMW 635M je obrovským motorem mých výkonů, jelikož tento soupeř mi opravdu nedá nic zadarmo. Takovéto souboje již v minulosti sváděl s AUDI S1 Petra Žáčka, kterému nedal také chvilku klidu. Ale samozřejmě počítám i se zbytkem soupeřů co je můj týmový kolega Standa Tkáč, otec se synem Urbánci, Tomáš Píša a Honza Valenta, jelikož jakékoliv mé chyby nebo selhání techniky mohou okamžitě na trati zúročit a posunout mě na spodní příčky startovního pole.
Co Tě letos zatím nejvíce překvapilo v Edda Cupu?
Smůla mých největších rivalů na začátku sezóny a počasí, kdy jsme jenom jednou použili mokré gumy. Samozřejmě mě překvapilo i moje dosavadní umístnění, ke kterému jsem se vyjádřil v předešlých otázkách.
Který kopec audince nejvíce vyhovuje, a který naopak ne ?
Líbí se ji rychlý technický kopce jako je Liberec, Prachatice, Jemníky a určitě i Bečov. Nemůžu říct, že by AUDI nevyhovovaly kopce jako je Točná a Kdyně, ale nedokážu na nich využít plného potenciálu AUDI, jak už jízdních vlastností vozů, tak i mých jezdeckých možností, kdy se stále s vozem učím a objevuji její nové limity. Samozřejmě nejvíc by se ji líbilo na šotolině, ale zatím se věnuje kopcům.
Jaký jsou plány do zbytku sezóny, kam se nejvíce těšíš?
Plány jsou pravidelně dojíždět na co nejlepším postu a stále vylepšovat techniku, jak mé jízdy, tak vozu. Nejvíce se těším do Prachatic.
A jak bys okomentoval výsledky ostatních jezdců vašeho týmu?
Těžko popsat výkony Standy Tkáče, překvapil mě. Jeho přestup z Lancie Bety do mého bývalého vozidla Lancia Delta Turbo se zatím jeví jako dobrá volba, jelikož je to i dostatečně vidět na jeho umístněních. Výměna Škoda Fabie za Toyotu Celicu u mého syna Jirky, byla taktéž správně zvolenou cestou. Jeho výsledky ve třídě N2000 jasně hovoří o jeho dlouholetých jezdeckých zkušenostech, které nabýval již od svých 5 let v Mistrovství republiky v autocrossu. Naším nejmenším týmovým vozem je Austin Mini, který řídí zrovna ne vzrůstem malý Tomáš Vaňata. Jeho Mini je stále ve vývoji pod taktovkou našeho týmového šéf mechanika Pepíka “Knedlíka” a pevně věříme, že v sezóně 2019 zle potrápí své soupeře ve třídě H 1150.