aktualizováno | 02.09.2018 08:35:19 | edda | přečteno: 11569x
Edda Cup, Telnice - hodnocení tříd

ZAV EDDA Cup, Telnice, komentář, 2. část

N 1400

Jen tři jezdci s dvěma auty se sešli ve třídě nejmenších produkčních vozů. Při vší úctě k jezdeckému umu zúčastněných, o výsledku rozhodly technické parametry vozů. V obou závodech jasně zvítězil Petr Žežulka před týmovým kolegou Ladislavem Rosičkou, zvláště nedělní napínavě vyrovnaný souboj této dvojice se musel líbit. Jakub Gangur byť jízdou na hranici možností jeho Suzuki Swift se musel spokojit s třetím místem.

N 1600

Sériový vítěz Jaroslav Fikota ml. na dočasně zabavené otcově Hondě Civic si i v Telnici jel svoje závody a připsal si další dva vítězné zářezy. Za jeho zády ovšem probíhaly zajímavé boje. S dvojicí mladíků Jindřichem Křístkem na Civicu a Martinem Zelenkou na Saxu bojoval zkušený Vladimír Kvasnička s Peugeotem 106. V sobotu se nejlépe vedlo J. Křístkovi, který vybojoval stříbrnou pozici před M. Zelenkou. Ten se v neděli dokázal ve druhé jízdě zlepšit o dvě sekundy a tato bezchybná jízda tentokrát přinesla stříbro jemu, J. Křístek skončil třetí ze sedmi startujících vozů.

Saxo cup

I značkový pohár nejsériovějších vozů v EDDA Cupu přinesl napínavé souboje o přední místa. Ladislav Kopelent na Peugeotu 106 si v sobotu poradil s veškerou konkurencí v čele s Karlem Rausou také na „stošestce“. Třetí skončil Stanislav Polej na promotérském Saxu. Tým Auto Kožmín opět předvedl sobotní noční přesun, kdy pro Veroniku Kožmínovou přivezl další Saxo, když „Cé dvojka“ nebyla shledána dostatečně konkurenceschopnou. Výměna vozu se vyplatila, V. Kožmínová v neděli obsadila třetí místo. Před ní se povedla odveta za sobotu K. Rausovi, který favorita třídy L. Kopelenta porazil druhým nejmenším možným rozdílem dvou setin sekundy.

N 2000

Produkční dvoulitry se ukázaly velmi napínavými závody vyrovnané špičky. Ve dvou závodech byla na stupních vítězů sice stejná tři jména, ale vždy v jiném pořadí. V prvním závodě se nejlépe vedlo Mirkovi Pribulovi, který na Renaultu Clio o jednu sekundu porazil Martina Čábelu na Hondě Integra. Jiří Figl ml. s Toyotou Celica vybojoval třetí místo. Chvíle M. Čábely přišla v neděli, kdy se ve druhé závodní jízdě rekordním časem vyhoupl na první místo a o necelých devět desetin sekundy odsunul J. Figla ml. na druhé místo. Na sobotního vítěze M. Pribulu přece jen ještě zbylo místo na stupních vítězů, skončil třetí.

N +2000

Dvě vítězství si v Telnici vybojoval úřadující mistr třídy Martin Lev na Subaru Impreza před dvakrát druhým Jiřím Hákem na Mitsubishi Lancer EVO IX. O třetí místo bojovali František Hubr na Subaru Impreza s Martinem Kožmínem na rallyovém speciálu Mitsubishi Lancer EVO IX a spravedlivě si rozdělili každý jedno třetí místo.

E 1400

V nejmenších závodních speciálech závodil jediný závodník Ladislav Krupička na Fiatu Seicento a tak získal dva největší poháry ze sady určené pro tuto třídu.

E 1600

V sobotu zvítězil Jiří Vrkoslav na Citroenu C2 o dvě sekundy před Miroslavem Černým na Škodě 130 L. O třetí místo bojovali Zdeněk Tichý a Dominik Tichý na rodinném Fordu Puma. Ve velmi vyrovnaném závodě byl nakonec o tři desetiny rychlejší Z. Tichý. Po spokojeném sobotním večeru v nedělním tréninku se opět ozvala chronická bolest Pumy, převodovka a Tichých duo ze závodu odstoupilo. Nedělní závod probíhal stejně jako v sobotu po druhé jízdě J. Vrkoslav vedl nad druhým M. Černým o tři sekundy a bylo jasné, že má vítězství v kapse, protože při vší úctě k umění M. Černého a kvalitám jeho stroje bylo jasné, že už ve dvou jízdách je na limitu a tři sekundy odmazat nedokáže. J. Vrkoslav už s vítězstvím v kapce šel i do třetí jízdy naplno a bohužel kousek před cílem těžce havaroval. Po jeho havárii už závod nepokračoval a platily výsledky po dvou jízdách, kdy za prvním J. Vrkoslavem skončil M. Černý a třetí byl Jakub Astl na Hondě CRX.

E 2000

V sobotu ovládl závodní dvoulitry Michal Slováček na Hondě Civic, když si poradil s druhým Davidem Černým na Pick-upu Kawasaki, třetí už s odstupem skončil Karel Berger na Škodě MB/AR. Nedělní závod vyhrál D. Černý, který tak oplatil porážku M. Slováčkovi. Třetí místo vybojoval jen v neděli startující Václav Valášek na Audi.

E +2000

Se třemi závodníky na startu probíhaly závody po oba dny jako přes kopírák. Nejrychlejší časy si vždy připsal absolutně nejrychlejší Tomáš Košek na Mitsub ishi Lancer EVO VI. S devátou evolucí Lanceru skončil dvakrát druhý Lukáš Kubíček s náskokem před Zdenkem Syrovým také na Lanceru EVO IX.

E 2WD +2000

I velké dvoukolky měly po oba dny stejné pořadí tří startujících. Dvakrát zvítězil Vladimír Liška na BMW M3 před Janem Hlavičkou na Škodě Octavia, třetí místa obsadil Josef Klotz na Audi A4.

H 1150

Ještě než pořádně v sobotu závody začaly, už sportoviště opustil favorit třídy Josef Čermák ml. a spěchal domů opravovat Autobianchi s plánem vrátit se na neděli. V sobotním závodě byl nejrychlejší Jeho otec Josef Čermák na Škodě 1000 MB před Josefem Srnským na autentické Škodě 110 R. Při svém prvním startu vybojovala třetí místo Veronika Figlová na Austinu Mini. V neděli se podle plánu postavil na start J. Čermák ml. a dovedl Autobianchi A112 Abarth na první místo. Druhý za ním skončil otec J. Čermák a třetí místo patřilo J. Srnskému.

H 1300

Jen dva závodníci na startu této třídy soupeřili o vítězství v historických třináctistovkách. Luboš Krameš na Škodě 1000 MB si pokaždé poradil s německým závodníkem Antti Hoheiselem na Škodě 120.

H 1600

I tady byli na startu jen tři jezdci a podle úrovně techniky dopadlo i po oba dny očekávané pořadí. Vždy zvítězil Josef Srnský ml. na Škodě 130 LR/H před Pavlem Maierem na Fordu Escort Mk.I a Tomášem Kubrem závodícím se Škodou 105 L.

H 2000

Ve dvoulitrech si dvě povinná vítězství zapsal Eda Patera na VW Scirocco, v sobotu skončil s VW Golf druhý Pavel Wutschka před třetím Miroslavem Pažoutem, který se v rámci testování střídal s E. Paterou na Sciroccu. V neděli už ve třídě startoval jen osamocený E. Patera.

H +2000

V sobotním závodě zvítězil Jiří Figl na Audi Sport S1E2, druhé místo po vyrovnaném boji s Josefem Panožkou na Porsche 911 SCRS vybojoval na BMW 635 CSi Robert Kacálek. V neděli J. Figlovi Audi zahořelo a ten závod nedokončil. O nedělní vítězství svedli urputný a vyrovnaný boj J. Panožka a R. Kacálek, kdy po první jízdě je dělila jedna desetina sekundy, krásný závod vyvrcholil ve druhé jízdě, kdy J. Panožka ještě zrychlil a na to už R. Kacálek zareagovat nedokázal. Zvítězil tak o necelých osm desetin sekundy J. Panožka před R. Kacálkem, třetí místo obsadil Stanislav Tkáč na Lancii Delta HF.

 H2

Václav Roll v sobotu se Škodou Favorit v sobotu zvítězil, zároveň při své poslední jízdě zaolejoval celou trať, v noci vyrazil domů, aby vyměnil převodovku, stihl se vrátit před startem nedělního závodu a vyhrál i ten. Druhý skončil do této třídy přestoupivší Milan Horák s youngtimerem Mercedes 190 2.3 16V.

Webmaster Edda Patera. Designed & Powered by Jan Frank © 2007