Kdyně, Koráb 2009, komentář
Skončil další podnik mistrovství amatérů závodů automobilů do vrchu, který se uskutečnil ve Kdyni na vrchu Koráb. Závody proběhly po oba dny bez větších zádrhelů a komplikací, jen v sobotu nám nepřálo počasí a vystavilo jak jezdce, tak pořadatelský sbor těžké prověrce jejich morálně-volních vlastností. Myslím, že mohu nás všechny pochválit, vydrželi jsme.
Již v pátek odpoledne a večer, při přejímkách a přípravě trati, déšť a psí zima daly všem na srozuměnou, že na loňskou letní idylku můžeme zapomenout. Zřejmě špatné počasí bylo důvodem, že někteří malověrní odvolali svou avizovanou účast, někomu, jako např. Tomáši Cmíralovi, zabránila ve startu haprující technika. Nakonec bylo k závodu převzato 78 jezdců.
V sobotu jsme se vzbudili do studeného mokrého rána. Po celý den se po obloze proháněly mraky a občasné přeháňky nedovolily povrchu tratě oschnout, což znamenalo náročnou zkoušku pro všechny na startu. Tréninky probíhaly celkem podle harmonogramu, jen občas byly přerušeny vynucenými pauzami, nutnými k uvolnění trati od havarovaných vozů. Naštěstí všechny kolize odnesly jen plechy. Po přestávce na oběd proběhly v podobném rytmu závodní jízdy, vzhledem k hladkému průběhu a počtu závodníků bylo rozhodnuto uskutečnit tři závodní jízdy s tím, že pro hodnocení se bude škrtat nejhorší čas. Možnost napravit drobnou chybku v jedné závodní jízdě několik jezdců dokonale využilo. Po skončení závodů a vyhlašovacím ceremoniálu se rozproudila obvyklá sobotní zábava a všichni doufali, že v druhý den v neděli už se počasí umoudří.
V neděli jsme se vzbudili do jasnějšího rána, sluníčko naznačovalo, že zkusí přemoci mraky a opravdu celý den vydrželo hezké počasí. Po náročné sobotě nenastoupilo několik jezdců, to spolu s rozhodnutím odjet dvě závodní jízdy a opět bezproblémovým průběhem vyústilo v hladký konec závodů již v brzkém odpoledni.
Závody přinesly opět napětí, zajímavé souboje, poutavou podívanou na rychlé a krásné automobily.
Hodnocení jednotlivých tříd.
SE 1400
V nejslabší třídě se ukázalo, že v malých vozech sedí závodníci s velkým srdcem. Ve startovním poli převažují japonské stroje Suzuki Swift , proti nim tradičně nastupují L. Rosička s Peugeotem 106 a A. Havlíček na Felicii. V sobotu neasijskou koalici posílil ještě V. Češka s Fiestou. V pátek při pohledu na sedm samurajů Láďa Rosička prohlásil, že pokud se dostane na stupně vítězů vykoupe se na místní vyhlášené plovárně. A tu máš, čerte, kropáč , Ládík vybojoval třetí místo a po vyhlášení výsledků, sledován snad všemi zúčastněnými se v závodní kombinéze vrhl do vln. Okamžitě zjistil, že nomex opravdu není neoprén, po několika tempech za bouřlivého potlesku vodu opustil a kupodivu celé extempore nezanechalo na jeho tělesné schránce žádné zdravotní následky. Třídu opustil neporažený T. Mach a tak první vítězství v sobotu vvybojoval Josef Cvejn, kterému zřejmě přinesl štěstí nový nápaditý design vozu, druhý skončil Tomáš Mezsáros. Tito dva si umístění v neděli vyměnili, třetí příčku si uchoval L. Rosička.
SE 1600
Zde pevně drží žezlo v ruce Radek Chamola s hondou CRX, za jehož zády probíhají tuhé boje. V sobotu vybojoval stříbrnou příčku Mojmír Pribula před třetím Petrem Crhákem. Ten si v neděli polepšil na druhou příčku a prokletí bramborových medailí zlomil Antonín Široký a ze třetího místa měl velikou radost. Za ním v neděli těsně skončila ing. Eva Kleintová. V rámci této třídy Saxo cup v sobotu vyhrál Eda Patera v neděli Aleš Polanecký.
SE 2000
Sériové dvoulitry ovládl po oba dny Tomáš Čábela na Integře Type-R, jeho velký rival Honza Semlbauer startující se stejným typem se musel spokojit s druhým místem. Velkým překvapením bylo třetí místo, které v náročných podmínkách sobotního závodu vybojoval Ladislav Klokočka na Alfě Romeo. Velkým překvapením to bylo i pro samotného jezdce, který se místo vyhlášení výsledků, věnoval hře se svými dětmi a tak přišel o své premiérové stupně vítězů. V neděli, v poslední jízdě srdnatě zabojoval a o 3 setiny v součtu časů L. Klokočku porazil Petr Černý s Cliem a dostal se tak na třetí příčku.
SE +2000
V sobotu nejvyšší příčku vybojoval „létající Fin” Teemu Tirronen s EVO IX, před Jiřím Hákem s STI, třetí skončila Daniela Komárková s EVO IX. V neděli Teemu nestartoval, J. Háka z boje vyřadila technika a tak prvenství vybojovala D. Komárková, druhý skončil Martin Moravec na EVO IX a třetí místo obsadil Viktor Kunst na EVO VI. Čtvrtý byl navrátilec do našeho seriálu Ivo Holán na své STI.
E1 1400
Po oba dny velkým časovým rozdílem potvrdil svou třídu a zvítězil Radim Mach na Swiftu, v sobotu na stupně vítězů následovaný Milanem Andruchovičem s „embéčkem”, třetí byl na Favoritu Jan Holeček. Tito dva si v neděli svá umístění vyměnili.
E1 1600
Na rychlé Felici Kit car zvítězil Petr Joselevič před Vítkem Novotným s Pick-upem na stupně vítězů je doprovodil třetí Petr Krejza na Hondě Civic. V neděli vyhrál V. Novotný, díky třetímu místu Radima Kudra byl Pick.upy obklíčen druhý P. Krejza.
E1 2000
Jan Kočiš disponuje špičkovou technikou, kterou navíc dokáže dokonale využít a z toho vyplývá jeho neporazitelnost v této třídě. S uctivým odstupem za jeho zády ovšem probíhají napínavé souboje. Po oba dny prokázal své kvality Pavel Milan Černý na rychlé Integře. V sobotu vybojoval třetí místo soutěžák Tomáš Zelenka na naftové Fabii. V neděli měli všichni upřímnou radost, když si třetí místo vybojoval Tomáš Hank. Jen tak dál Tomáši!
E1 +2000
Souboje tří mušketýrů této nejsilnější třídy přinášejí napětí a báječnou podívanou až do posledního metru trati. Po oba dny tvrdě vybojoval vítězství Aleš Komárek. V neděli tak zkompletoval rodinné kralování v obou nejsilnějších třídách. Edovi Paterovi konečně přestala stávkovat technika a Subaru fungovalo, tak jeho mechanici prožili nezvykle klidný víkend. Eda po oba dny uhájil stříbrné umístění před Janem Kotrbou s EVO IX. Čtvrtý vždy dokormidloval do cíle svou Corvettu Petr Janoušek. Porucha brzd, bohužel, neumožnila předvést více ze svého umění Pavlu Šofrovi, který do Kdyně přivezl svého soutěžního Coswortha.
H 1300
Nejslabší historiky ovládl po oba dny Petr Hadáček se Škodou 110 LS, stříbro bral taktéž oba dny Luboš Krameš na Škodě 130. V neděli zkompletoval škodovácké stupně vítězů na třetím místě Petr Roman se 130 LR.
H 1600
V sobotu povinné vítězství připadlo Františku Fadrnému na soutěžní „béčkové” Ladě , za ním skončil Pavel Maier s pohledným Escortem MK I. Ten si z neděle odváží zlatý pohár.
H +1600
V obou dnech vítězství Ivo Krále na VW Golf vypadá zdánlivě snadně, ale v sobotu rychlé časy jeho střídače václava Rolla donutily Ivoše rychle se přezout z pantoflí a ještě rychle ve třetí jízdě zlato vybojovat. I v neděli byl v první jízdě mezi oběma minimální rozdíl a tak na finálovou jízdu musel Ivoš sáhnout hluboko do arzenálu svých bohatých zkušeností a ukázal, že se V. Roll ještě bude muset hodně snažit. Na bronzovou příčku dovedl po oba dny svého bavoráka Pavel Baumgartner, který tím přidal další podiové umístění pro Scuderii Strašnice.
Závody ve Kdyni skončily, velké díky patrří všem, kteří přiložili ruku k organizaci. Sezóna je však v plném proudu a tak se již za dva týdny sejdeme v Prachaticích, kde závodníci najdou trať naprosto rozdílnou od té Kdyňské, ale napínavé souboje a strhující výkony nás budou určitě čekat i tam.
Jarda Malík