aktualizováno | 04.06.2019 15:08:53 | edda | přečteno: 9281x
ZAV Bělá p.B., komentář

ZAV EDDA Cup, Bělá pod Bezdězem, 1.6. 2019, komentář

Místo plánovaného závodu na Moravě, který se nemohl uskutečnit z organizátorem nezaviněných příčin, se závodníci nezávislé série závodů automobilů do vrchu EDDA Cup premiérově sjeli do Bělé pod Bezdězem, do areálu ADVENTURE LANDu. Čekal je tam v jednom dni dvojzávod na, pro závodníky do vrchu, nezvyklé trati. Úzká, mezi stromy, místy zvlněná, ale pro všechny stejná, nakonec si asi získala většinu závodníků, ani jim nic jiného nezbylo. Vzhledem k její délce, se závodní jízda jela na dvě kola, což přinášelo komplikace v případě přítomnosti různě rychlých aut v jednu chvíli na trati. Přesto se traťoví pořadatelé a organizátoři snažili, aby vynucené přestávky byly co nejkratší, aby se stihly absolvovat oba závody v regulérní délce. Což se nakonec podařilo i přes tradičně nejdelší zdržení způsobené likvidací několikasetmetrové olejové nadílky. V několika případech musel být sportovním komisařem přidělen čas posledního ve třídě plus pět sekund těm jezdcům, z jejichž viny byl závod zastaven, a kteří neměli nárok na opravnou jízdu. To se nevyhnulo ani promotérovi závodu a jezdci v jedné osobě.

Nakonec se tedy těsně stačily odjet dva závody bez mimořádných událostí, až na pár kolizí bez zranění, k největší nehodě došlo bez zavinění jezdce z technických příčin. Sobota se tedy EDDA Cupu v Bělé vydařila. Organizátoři jsou vděčni majiteli ADVENTURE LANDu, že mohli narychlo najít přijatelnou náhradu za původně plánovaný podnik. Přesto nezbývá než doufat, že se závody do vrchu budou i nadále většinou odehrávat na klasických vrchařských tratích.

Ten další čeká EDDA Cup o víkendu 22.-23. června v Liberci, kde bude hostovat i závod MČR a České trofeje.

N 1400

Půltucet závodníků tvořený pěti jezdci a Danou Urbánkovou naplnil startovní listinu třídy nejmenších produkčních automobilů. Krásný a napínavý závod udělali Jakub Gangur a Michal Nouzák, oba závodili na Suzuki Swift. První závodní jízdu v dopoledním závodě vyhrál o půl sekundy J. Gangur, druhou jízdu a závod celkově o necelé dvě desetiny pro sebe získal M. Nouzák. Drama pokračovalo i odpoledne, kdy v první jízdě oba soupeři vyždímali Swifty do mrtě a rozdíl mezi nimi byl jen dvě setiny sekundy! Finiš parádně vyšel J. Gangurovi, který se jako jediný dostal pod 2:30 a zvítězil. Třetí místo v prvním závodě po souboji s Jakubem Urbánkem získal Josef Cvejn se starším Swiftem. V odpoledním závodě se do boje o zbývající místo na stupních vítězů za nedostižnou první dvojicí vrátil Václav Bobek na VW Polo a třetí místo vybojoval.

N 1600

Jako ryba ve vodě se na trati v Bělé cítil léty v rallye ostřílený Ladislav Kopelent. S Peugeotem 106 dvakrát slavil vítězství. Martin Zelenka na Citroenu Saxo sice statečně bojoval, ale tentokrát to stačilo v obou závodech na druhé místo. Vladimír Kvasnička na Peugeotu 106 svým dalším soupeřům pravidelně ujížděl a bezpečně získal dvě třetí místa.

Saxo cup

Ve značkovém poháru jasně v obou závodech zvítězil Daniel Tomek. V dopoledním závodě za ním na druhém místě se umístill Petr Kumpošt před vítězkou dámského poháru Michaelou Falovičovou. V odpoledním závodě získal druhé místo Patrik Plachý, který zaujal diváky svým divokým stylem. I po časové ztrátě způsobené ne zrovna ideálním průjezdem retardéru získal ještě třetí místo P. Kumpošt.

N 2000

Dvojnásobným vítězem v ADVENTURE LANDu se stal po bezchybném výkonu Jan Šenold na Toyotě Celica. Druhé místo vybojoval v prvním závodě Jaroslav Vaňátko s Acurou RSX, druhou pozici držel ještě i po první jízdě v odpoledním závodě, ale bohužel penalizace z retardéru jej v této velmi vyrovnané třídě poslala do hlubin výsledkové listiny. O třetí místo si dopoledne zazávodili Václav Mazánek na Fordu Focus a Martin Čábela s Hondou Integra a, po motocyklovém dobrodružství, se zabandážovanou rukou. Zvlášť druhá jízda se V. Mazánkovi povedla a zajistila mu pohár za třetí místo. Odpoledne si mohl, ale V. Mazánek po nepovedeném průjezdu retardérem podat ruku s J. Vaňátkem. Ve druhém závodě začal už přicházet na chuť trati Mirek Pribula s Renaultem Clio a dostal se až na druhé místo. M. Čábela už s unavenou Hondou obsadil místo třetí.

E 1400

Zatímco dopolední závod se stal jasnou záležitostí Tomáše Omelky na VW Polo, který zvítězil s velkým náskokem před druhým Tomášem Novákem s Pick-upem Kawasaki, ten ale na odpoledne už našel recept na zrychlení o čtyři sekundy a druhý závod už byl zase vyrovnaný boj největších favoritů třídy, ze kterého vyšel zase vítězně T. Omelka. V dopoledním závodě třetí místo obsadil Ladislav Krupička, jeden z mála, který si díky kapesním rozměrům Fiata Seicento, mohl na úzké trati vybírat stopu. V odpoledním závodě třetí místo obsadila vítězka dámského poháru Zuzana Horáková na Škodě Favorit.

E 1600

V prvním závodě Miroslav Černý na Škodě 130 L bez problémů zvítězil před Janem Reissem na Škodě 130 RS a Dominikem Tichým na Fordu Puma. Po obědě jej však čekalo překvapení v podobě neskutečně zrychleného D. Tichého. Naštěstí si nenechal vyrazit dech natolik, aby ve druhé jízdě nedokázal jít až na hranu hrany a v závodě, který opět ukázal, jak je tato třída rychlá a vyrovnaná o patnáct setin sekundy vyhrál i druhý závod. D. Tichý po vynikajícím výkonu skončil druhý a J. Reisse odsunul na místo třetí.

E 2000

Davidu Černému tentokrát Pick-up fungoval a dvakrát jej dovezl k vítězství. V dopoledním závodě si druhou příčku vybojoval Radek Kolčava se sazotvorným VW Golf, bohužel technická závada mu nedovolila absolvovat kompletní odpolední závod. Třetí místo v prvním závodě vybojoval Jindřich Šmied na Renaultu Clio, odpoledne se ještě o jedno místo zlepšil a skončil na stříbrné příčce. O třetí místo si hezky zazávodili Václav Šejda ml. na Opelu Astra s Petrem Tvarohem s Acurou RSX. Po vyrovnaném souboji nakonec čtyři desetiny rozhodly ve prospěch V. Šejdy ml.

E 2WD +2000

Jen dva závodníci bojovali o vítězství ve třídě nejsilnějších „dvoukolek“. A protože Josef Klotz stylem jedna velmi rychlá jízda, jeden trefený retardér, nemohl se svou audinou na celkově slušný čas ani pomyslet, dvakrát zvítězil, po vyrovnaných výkonech, Ondřej Kaše na BMW.

E +2000

V prvním závodě přidělený čas po kolizi a následném zastavení závodu vyřadil z boje o vítězství Tomáše Kučeru. To vybojoval Tomáš Košek na Mitsubishi Lancer EVO VII před Vladimírem Peškem na Lanceru deváté evoluce a T. Kučera s dalším Mitsubishi Lancer EVO IX skončil třetí. Do první jízdy odpoledního závodu nenastoupili oba největší favorité T. Kučera a T. Košek po nervosním dopoledním závodě v plné koncentraci, T. Kučera ztratil čas výletem mimo trať a T. Košek byl penalizován za poražení retardéru. Až v druhé jízdě se oba předvedli tak, jak se na špičku nejsilnější třídy závodních speciálů sluší a s více než pěti sekundovým náskokem zvítězil T. Kučera. Po vyrovnaných a bez zbytečných chyb absolvovaných jízdách obhájil druhé místo V. Pešek, i když jen těsně o šest setin(!) před třetím T. Koškem.

H 1150

Dva poháry za první místo si vyjel Josef Čermák, byť s objemově nejslabší Škodou 1000 MB, by se mezi historiky umístil v polovině jejich celkového pořadí. V prvním závodě skončil druhý „Robert Jordán“ na Škodě 120, z druhého závodu jej vyřadil nezdárný ventil.

H 1300

I historické třináctistovky přijely do Bělé jen dvě. Z nich tu rychlejší, Škodu 1000 MB, pilotoval Luboš Krameš, který porazil Pavla Koláře se Škodou 130 LR.

H 1600

Josef Srnský po havárii svého vozu v Jemníkách musel vzít za vděk startem se Škodou Rapid, se kterou v EDDA Cupu již závodil L. Krameš. V prvním závodě zvítězil František Penc na Škodě 130 L/A, bohužel u něj radost z prvního závodu vystřídal odpoledne smutek, když hned v první jízdě se mu podélně rozpůlil disk předního kola a neovladatelný vůz skončil bokem na stromě. Ještě v dopoledním závodě skončil druhý J. Srnský a třetí Tomáš Kubr na Škodě 120. V druhém závodě si vítězství připsal J. Srnský, T. Kubr místo druhé.

H 2000

Dvakrát v této třídě jasně zvítězil Eda Patera na VW Scirocco, druhé místo dvakrát obsadil Václav Šejda na Renaultu 5 GT.

H +2000

Závody v Bělé se staly kořistí dvakrát vítězného Josefa Panožky závodícího s Porsche 911 SC RS. Druhé místo dvakrát obsadil na stejném voze hostující Miroslav Černý, v tomto

případě krotící silnější vzadu uložený motor, než na jaký je ze svých škodovek zvyklý. Třetí dvakrát skončil Tomáš Píša na Opelu Ascona. Stanislav Urbánek s Fordem Capri závodil jen v prvním závodě, než mu dublující syn odpravil převodovku.

H 2

Ve třídě novějších historiků hodnocených koeficientem podle objemu motoru v prvním závodě zvítězil obhájce mistrovského titulu Petr Flosman na Favoritu s náskokem necelých dvou sekund před Stanislavem Urbánkem ml. na Fordu Capri, třetí skončil na další Škodě Favorit Otakar Zenkl. V druhém závodě O. Zenkl ještě zrychlil a zvítězil, P. Flosman skončil druhý a třetí místo vybojoval J. Panožka na svém dalším Porsche 911.

 

Jarda Malík

Webmaster Edda Patera. Designed & Powered by Jan Frank © 2007