16.04.2009 11:34:45 | edda | přečteno: 3601x
Tiskovka k zahájení sezóny

B+B Elektro Cup v závodech do vrchu

Úspěšný automobilový jezdec v závodech do vrchu Eduard Patera strávil za volantem závodního speciálu mnoho let. Sedm let se také snažil jako mluvčí asociace ZAV zlepšit podmínky v mistrovských závodech.

 

 

 

 

Jenže Federace automobilového sportu nebyla ochotna názory jezdců vyslyšet, a tak se vloni pustil sám do pořádání závodů. Společně se zkušenými jezdci Tomášem Hankem a Vladimírem Liškou se pokusili pořádat závody pro co nejširší veřejnost, a to se jim také podařilo. To ostatně dokazují následující čísla. V roce 2008 se deseti závodů do vrchu zúčastnilo celkem 357 jezdců, z čehož vychází průměr 100 jezdců na závod. Přitom třeba na Zbraslavi se jich sešlo v nejrůznějších kategorií 148. A právě to je asi trnem v oku Autoklubu ČR, resp. FASu, a zakázala jezdcům s licencí účast v těchto závodech.
Přitom promotér Eduard Patera nechce v žádném případě konkurovat oficiálnímu šampionátu ČR, jak sám říká – „ať se každý svobodně rozhodně, kde chce startovat,“ a dodává: „Chceme umožnit závodit lidem, kteří nemají finance na velký sport, ale určitě je lepší, když si budou zkoušet své řidičské umění na uzavřené trati. Zároveň se nám podařilo přilákat na závodní tratě i jezdce, kteří v minulosti patřili k naší vrchařské špičce“. Za všechny jmenujme třeba Jiřího Háka, Jiljí Chmelaře, Miroslava Adámka, Zdeňka Ponce, Josefa Srnského, Petra Kreibicha, Antonína Muzikanta atd. Vloni se s vypůjčeným Citroënem Saxo svezl také třeba i Václav Blahna nebo Dalibor Janek. S takřka sériovými modely Saxo startují pravidelně také třeba Roman Skamene nebo Petr Kotvald.
Letošní seriál nese název B+B Elektro Cup, podle generálního sponzora. Majitel firmy pan Petr Balík je totiž velkým příznivcem automobilového sportu. Seriál deseti podniků, přičemž kromě Zbraslavi, Ještědu a Staré Živohoště se konají o víkendu vždy dva závody, je určen jak pro zkušené jezdce se speciály, tak pro amatéry se sériovými automobily, u nichž je podmínkou sportovní sedačka, čtyřbodové bezpečnostní pásy (lze zakoupit i na technické přejímce) a hasicí přístroj.
„Bylo by dobré, kdyby i tyto automobily mohly být vybaveny bezpečnostním rámem, ale to bohužel naše vyhláška nepovoluje, na rozdíl třeba od Německa. Pak by se bezpečnost jezdců ještě zvýšila. Takhle jsme nuceni zpomalovat rychlé úseky umělými retardéry, což se moc nelíbí ostatním. Ale jinak to bohužel nejde,“ vysvětluje Eduard Patera.Vzhledem k tomu, že kolem tratí nejsou instalována dvojitá svodidla, tak v nich nemohou startovat formule.
Kromě současných automobilů lze v závodech vidět i historické automobily, jako je třeba Renault Alpine, Mini Cooper, Lancia Fulvia, Škoda 130 RS a 200 RS, Lada VFTS, NSU TT, Ford Escort, BMW 2002 nebo Porsche 911. atd. Zároveň mohou startovat i automobily, které nejsou homologované, případně s prošlou homologací, kam patří třeba Dodge Viper, Corvette Z06, Lotus Elite.
Po úvodním závodě na mosteckém autodromu pokračuje seriál závodů v sobotu 25. dubna na trati ze Zbraslavi na Točnou. Poté se všichni přesunou na slovenskou Babu, kde budou bojovat o body společně s účastníky podobného seriálu Tatra – Donau Cup, který pořádá známý bývalý slovenský jezdec „Dodo“ Studenič.
Tiskové konference a slavnostního křtu programu roku 2009 se zúčastnili mj. Eduard Patera, Petr Balík, Petr Kotvald a Zina Šťovíčková, druhá vicemiss ČR.

Celý kalendář a další informace najdete na www.edda.cz


Jindřich Lasík, 16.4.2009
Webmaster Edda Patera. Designed & Powered by Jan Frank © 2007