23.08.2019 09:20:24 | edda | přečteno: 5170x
ZAV Zbraslav, komentář

ZAV EDDA Cup, Zbraslav – Točná, 13.7.2019, komentář

Další závod EDDA Cupu se odehrál na trati Zbraslav – Točná. Po martyriu spojeném se získáváním nutných úředních povolení se promotérovi E. Paterovi nakonec podařilo aspoň získat všechna nutná razítka pro jednodenní závod na trati zkrácené oproti minulým letům a s novým parkovištěm závodních strojů u nového startu. Paradoxně, nebo jako na potvoru, když je parkoviště dostatečně prostorné a nikomu nepřekážející, ale s nezpevněným povrchem, tak v období, kdy si všichni stěžují na sucho a nedostatek vláhy, muselo před závodem a pršet. Bahno v depu a obavy z něj nakonec i odradily několik závodníků, ale ti co přijeli se nakonec s těžkými přírodními podmínkami i za pomoci lopat, košťat vyrovnali, za což jim patří dík. Dění v depu nijak neovlivnilo samotné závodění.

Trať byla již v pátek odpoledne připravena, na nebezpečná místa byly umístěny balíky slámy, vyznačeny divácké prostory a vymezeny zakázané prostory. V sobotu ráno ještě před rozpravou se závodníky vedoucí trati Jan Ejem proškolil a rozmístil traťové pořadatele, takže po dlouhé době se mohlo do tréninku startovat opravdu v ohlášené půl deváté, bez minuty čekání. Mezi pořadateli byli i aktivní a úspěšní účastníci revivalů, zkušený Petr Fürst, nebo mladý Vojtěch Matoušek, kteří přišli pomoci s organizací závodu.

Trénink tedy začal včas a v dešti, který sice ztěžoval podmínky na trati, ale pomáhal s odmýváním bláta v předstartovním a startovním prostoru. S tím během dne pomáhali i dobrovolní hasiči ze Zbraslavi, kteří s cisternou „Máňou“ několikrát také spláchli úsek u startu. Tréninky proběhly bez komplikací i závod tak mohl začít podle harmonogramu. Kdyby si umělecké duo Fíša & Míša odpustilo svá extempore na svodidlech, tak závod na této těžké trati proběhl úplně bez problémů. Nakonec se závod na zkrácené trati i přes úřední potíže a blátivé pdmínky v depu nadmíru vyvedl.

N 1400

Ze čtyř závodníků na startu byl nejrychlejší Lukáš Cvejn na Suzuki Swift, který porazil svého otce Josefa Cvejna. Vedle rodiny Cvejnových se na stupeň vítězů ještě dostal Jakub Gangur s novějším Swiftem.

N 1600

Jasně nejlepší v obou závodních jízdách byl a zaslouženě zvítězil Martin Zelenka v Citroenu Saxo před druhým Ladislavem Kopelentem na Peugeotu 106. Třetí místo obsadil Jindřich Horáček ml. také s Peugeotem 106.

Saxo cup

Na zbraslavský závod se do Saxo cupu přihlásilo deset účastníků včetně dvou žen. O vítězství sváděli velmi vyrovnaný a napínavý souboj Tomáš Arnošt a Daniel Tomek. První závodní jízdu vyhrál D. Tomek na promotérském Saxu, když byl o dvě setiny sekundy rychlejší než T. Arnošt s Peugeotem 106. Ten ovšem v druhé jízdě zrychlil skoro o tři sekundy, D. Tomek do druhé

jízdy nastoupil s vozem opravovaným po kolizi dabléra a na zlepšení svého soupeře už nedokázal zareagovat. Zvítězil tak T. Arnošt před D. Tomkem. Třetí místo po vyrovnaném výkonu patřilo Janu Vaňkovi na Peugeotu 106. Čtvrté místo obsadila a stala se současně vítězkou Dámského poháru Hana Vaňková.

N 2000

Nejnapínavější závody přinesla třída produkčních dvoulitrů. První tři jezdce dělily pouhé desetiny a setiny a nakonec se celkovým časem vešli do jedné sekundy. Po první jízdě vedl Radim Klokočka na Renaultu Clio před Martinem Čábelou na Hondě Integra o čtyři desetiny a před třetím Janem Vildem na stejném Cliu o šest desetin. V druhé jízdě byl R. Klokočka také nejrychlejší, byť jen o čtyři setiny před J. Vildem. Celkově tak zvítězil R. Klokočka, druhý skončil po přetahované o zlomky sekundy J. Vild a třetí M. Čábela.

N +2000

Jen dva závodníci se postavili na start ve třídě nejsilnějších produkčních aut a jasně zvítězil Martin Lev na Subaru Impreza před Matyášem Homolou na Mitsubishi Lancer EVO IX.

E 1400

Jasné vítězství pro Tomáše Omelku na VW Polo, kterého tentokráte jeho největší soupeř Tomáš Novák s Pick-upem Kawasaki nedokázal ohrozit a tak si kontroloval druhé místo. Se Škodou Favorit obsadil třetí místo Radek Bureš.

E 1600

Ze šesti závodníků na startu byl nejrychlejší a zvítězil Miroslav Černý na Škodě 130 L. Za ním o druhé místo bojovali Dominik Tichý s Fordem Puma, Jaroslav Fikota a Jakub Astl s Hondami CRX. Z tohoto tria byl nakonec nejlepší D. Tichý

E 2000

Krásný souboj o vítězství svedli Michal Slováček na Hondě Civic a David Černý na Pick-upu Kawasaki. V první jízdě je dělilo pouhých šest setin, ive druhé jízdě oba ze sebe vydali maximum a po bezchybném výkonu zvítězil M. Slováček, D. Černý skončil druhý. Podobně vyrovnaný a napínavý boj sváděli o třetí místo Josef Říha a Ondřej Donát. Nakonec o půl sekundy byl šťastnější pilot Škody Fabie J. Říha, na O. Donáta s Hyundaiem Coupe zbylo čtvrté místo.

E +2000 2WD

Mezi třemi jezdci na startu se objevil i reprezentant v ME ZAV Jaromír Malý, který testoval svůj nový stroj Nissana Z 350. S tratí si nejlépe poradil Ondřej Kaše na BMW, který bezproblémově zvítězil, druhý skončil J. malý, výsledek třetího Josefa Klotze na Audi ovlivnila chyba v retardéru.

E +2000

Absolutně nejrychlejším závodníkem dne se stal vítěz této třídy Tomáš Košek na Mitsubishi Lancer EVO VI, s moc velkým odstupem za ním skončil na druhém místě František Pecl na VW Golf.

H 1150

Josef Čermák na Škodě 1000 MB si doma připsal další vítězství. Za ním o druhé místo vyrovnaně závodili „Robert Jordán“ na Škodě 120S a Martin Homola na VW Polo, po lepším výkonu vybojoval stříbrnou příčku „R. Jordán“.

H 1300

Škoda, že jen tři jezdci se sešli v obvykle hojně obsazované třídě a jejich závody skončily podle předpokladů. Zvítězil Luboš Krameš na Škodě 1000 MB před „létajícím notářem“ martinem Foukalem se Škodou 110 R coupé z týmu Autosport Pegas. Třetí skončil Libor Valkov závodící na Ladě 1300 MTX.

H 1600

Klesjící účast v kategorii historických automobilů potvrdili i pouze dva jezdci v šestnáctistovkách. Povinné vítězství si připsal Josef Srnský stále ještě provizorně startující s Rapidem od L. Krameše. Druhý skončil Pavel Nytl s Ladou 1600 MTX.

H 2000

Alespoň ve dvoulitrech se sešla hezká účast se šesti závodníky na startu. Zvítězil eda patera na VW Scirocco před Ivo Králem, který, je ale na dobré cestě najít optimální kondici svou i svého VW Golf. Třetí místo vybojoval Ladislav Steiner na BMW 318.

H +2000

Jedna ze dvou kolizí dne vyřadila z bojů o stupně vítězů dublérskou dvojici na promotérském Mercedesu 190 2.3 16V a jeden z pravidelných účastníků Milan horák tak nezaviněně přišel o možnost bojovat o body do celkového pořadí. Ze zbylých aktérů si nejlépe vedl Josef Panožka na Porsche 911 SC RS, mimochodem za svou jízdu si vysloužil poklonu i od traťového pořadatele a zkušeného závodníka Petra Fürsta. Z duelu dvou Opelů vyšel jako vítěz Tomáš Píša s Asconou, třetí skončil Miroslav Hodaň s Kadetem, který v týdnu před závodem absolvoval seznamovací jízdy Rallye Bohemia, na kterou byl přihlášen, aby se až na přejímce dozvěděl, že jej administrativní zádrhel nepustí na start, tak si aspoň přijel zazávodit do EDDA Cupu.

H 2

Ve třídě novějších historiků hodnocené podle objemového koeficientu druhé vítězství dne vybojoval Josef Panožka na dalším Porsche 911 před Edou Paterou na revivalovém VW Golf. Opela Kadet GSi na třetí místo přivezl Václav Roll.

Webmaster Edda Patera. Designed & Powered by Jan Frank © 2007