Druhý v absolutním pořadí skončil Tomáš Omelka, zde je rozhovor s ním
Kdy jsi poprvé přičichl k motorismu?
Prakticky už od narození se díky tátovi pohybuji na závodech. Jezdili jsme se dívat především na Rally, pak autoslalomy a okruhy.
Kdy jsi poprvé vyrazil za autosportem?
Asi od 12ti let jsem se občas svezl na motokárách. Aktivně pak od 17ti jsem začal jezdit Český Pohár v automobilových slalomech a poté jsem naskočil do závodů do vrchu.
Který kopec byl první naživo?
V roce 2011 jsme se byli s tátou podívat na závodech na Živohošti. Moc se mi tam líbilo. V té době mě ještě nenapadlo, že jednou budu součástí Edda Cupu.
A Tvá první aktivní účast?
V roce 2013 v Radotíně se 106kou. Která byla okořeněna rovnou vítězstvím ve třídě N-1600. Sám jsem tomu tenkrát nemohl uvěřit
Součástí Edda Cupu jsi od?
V roce v 2013 jsem odjel Radotín a poté ještě Živohošť. Do kolotoče Edda Cupu jsem poté naplno skočil o rok později a od té doby jedeme komplet celý seriál, až doposud.
Na které auto vzpomínáš nejraději?
Zatím jich moc nebylo. Začal jsem s Peugeotem 106 ve třídě N-1600, kterou od nás potom koupil Vláďa Kvasnička. Ta po závodu v Prachaticích bohužel skončila poruchou karoserie. Po 106ce jsme koupili Volkswagen Polo do třídy E-1400 se kterým závodím doposud.
Který kopec Ti sedí nejvíce?
Moje srdcovka je Bečov a Radotín. Mám raději rychlejší charater trati a technické pasáže, takže se mi hodně líbilo i v Prachaticích a Horním Jiřetíně, který jsem jel letos poprvé a musím uznat, že je to opravdu náročná trať. Vyhovuje mi “rally styl” tratí, takže se mi líbilo i Bělé, kde se závodilo I z kopce Vím jak je pro Edu těžké domluvit jakoukoliv trať, takže jsem rád za každé svezení.
Co bys zlepšil v Edda Cupu?
Pár věcí v technických řádech, ale to je kompetenci tech. komisaře a zástupců třídy a věřím, že si vybraní zástupci z každé třídy s tím poradí.
Tvůj názor na revivaly?
Revivaly se mě osobně moc líbí. Táta závodí pravidelně od roku 2012. Mají vždy večer skvělou atmosféru, kde si člověk může popodívat s opravdovými legendami našeho automobilového sportu.
Máš ještě nějaké nesplněné přání, co se týče autosportu?
Nesplněných přání je ještě mnoho. Bohužel, ale všichni víme co je u tohoto sportu nejvíce potřeba a toho stále není takový dostatek na splnění všech snů, ale třeba jednou… nikdy nepřestávám věřit!
A na závěr, co plánuješ na příští rok?
Svézt se minimálně tak hezky, jako letos. Příští rok, bych se chtěl co nejvíce příblížit časům skupiny E-1600 a trochu více potrápit v absolutním pořadí mou “modlu” Edda Cupu Míru Černého.
Když ale koukám na jeho časy, tak to bude ještě hodně trvdý oříšek.
Závěrem bych chtěl poděkovat mé rodině za pomoc a trpělivost, kamarádům, kteří mi pomáhají s přípravou závodního auta, soupeřům za letošní opravdu vydařenou, těsnými souboji nabitou sezónu a v neposlední řadě všem, kdo se jakkoliv podílejí na přípravách jednotlivých závodů Edda Cupu.