Úspěšný hon na Lva
Další vydařenou sezónu absolvoval v seriálu závodů do vrchu EDDA Cup Lukáš Kubíček. Tomu se po přestupu ze třídy E+2000 do N+2000 podařilo vybojovat titul. „Samozřejmě jsem velmi spokojen. Byla to má už šestá sezóna s Mitsubishi. Ve třídě E+2000 se mi podařilo být dvakrát vicemistrem – jednou za Tomášem Kučerou a podruhé za Tomášem Koškem. Letos jsem přidal třetí titul ke dvěma juniorským,“ konstatuje turnovský pilot, který přestup do „enek“ plánoval už loni.
„Nakonec jsme ještě setrvali ve třídě E+2000. Oproti „monstrům“ Tomášů Kučery a Koška jsme však s „“enkovým lancerem neměli šanci, pokud nedošlo k jejich problémům nebo nenastalo extrémní počasí. Rozhodli jsme se tedy přece jen přestoupit do třídy, kam naše auto homologací patří,“ vysvětluje jezdec, jenž celý rok sváděl souboje o vteřinky především s kladenským Martinem Lvem. „Byl to souboj Mitsubishi versus Subaru (smích). Oba jsme se snažili závodit naplno. Rozhodl až závěrečný závod v Bečově, kde mi sobotní druhé místo za Martinem zajistilo titul. Prostě úspěšný hon na Lva (smích). Bylo to přerušení jeho nadvlády v této kategorii, kde je opravdovou ikonou. Velmi nadějně se jevil také Matyáš Homola, pilotující Mitsubishi po legendárním Jirkovi Hákovi, který loni ukončil kariéru a užívá si zaslouženého závodnického důchodu. Oceňuji, že vše proběhlo férově, bez nějakých protestů. A těší mě i překonání několika traťových rekordů. Na těchto výsledcích má zásluhu celý tým, který připravil skvěle fungující a spolehlivé auto. Tímto chci poděkovat všem, kteří se na výsledku podíleli, a za sponzorskou podporu pivovaru Svijany, firmě Agrokart a STK Turnov.“
Lukáš Kubíček však letos vyzkoušel i okruhové závodění. „Adam Eliáš, bývalý rallyový spolujezdec a také generální sekretář Autoklubu České Republiky, se podílel na snaze oživit Škoda Octavia Cup. Pozval mě na závod do Mostu a já rád přijal. Po několika testech jsem začátkem dubna obsadil druhé místo za soutěžákem Honzou Černým. Auta pocházela z dílen mladoboleslavské firmy Benet a připravoval je další rallyový pilot Kalda (Jiří Kalista, pozn. autora). Pro mě to znamenalo návrat k přednímu náhonu. Auto bylo parádně hravé a oproti Lanceru dotáčivé,“ hodnotí své kratičké účinkování na okruzích Lukáš. Mrzí ho, že se přesto nepodařilo, kdysi populární, Cup oživit. „Je to škoda. Už proto, že auta byla skvěle připravená a funkční.“
Nadějný pilot nehodlá zahálet ani v zimě. „Plánuji se zúčastnit motokárového Carbonia Cupu, kde se na halových tratích koná zhruba pět vytrvalostních týmových závodů. Ve svém týmu už mám potvrzeného jednoho člena. Je jím Ota Zenkl junior. Oba to pojímáme jako zimní přípravu. Coby zpestření plánuji návštěvy kolektivních sportů. V hokeji fandím libereckým Bílým Tygrům, v basketbalové ŽBL pražské Slavii. Tím spíše, že sem k mé kamarádce Petře Bakajsové přistoupily také Tereza Motyčáková a Eliška Mircová. Snad mi oba tyto týmy udělají radost,“ doufá závodník a povídání končí svými plány na příští rok. „Stávající auto zůstane ve specifikaci N. Ještě ho upravíme a využijeme rezervy v homologaci. Vedle vybraných podniků EDDA Cupu bych rád zkusil i Českou trofej. Zde mě lákají především Šternberk a Ústí nad Orlicí. Nicméně je potřeba počkat si na definitivní potvrzení kalendářů.“
Vlastimil Resl
Foto: Robert Balcar