aktualizováno | 25.05.2020 10:35:57 | edda | přečteno: 6595x
ZAV EDDA Cup, Kdyně – Koráb, 30.-31. 5. 2020, začínáme!

 

 Samozřejmě naší povinností je dodržovat  nastavené omezení s ohledem na pandemii. Ve středu bude zveřejněn seznam pokynů, které budou povinné pro všechny účastníky.

Konečně jsme se dočkali a o nadcházejícím víkendu se rozběhne nová sezóna nezávislého seriálu závodů automobilů do vrchu EDDA Cup. Letos vzhledem k okolnostem se netradičně první závod odehraje na kultovní trati na Korábu ve Kdyni. 

Závodníci se po nucené pauze už nemohli dočkat a tak se seznam přihlášených rychle dostal na maximální počet možný s ohledem na povolený limit přítomných osob na akci. Jména přihlášených slibují, že i letos bude mít závodění v EDDA Cupu vysokou sportovní i technickou úroveň.

Od Jakuba Gangura v nejmenší třídě produkčních aut, přes bohatě obsazený Saxo Cup s favority Tomášem Arnoštem a Janem Vaňkem, až k Martinu Levovi s Lukášem Kubíčkem budou v produkčních závodech probíhat napínavé závody.

Závodní speciály také nabídnou poutavou podívanou, uvidíme s jakou formou přijedou Tomášové Omelka a Novák ve čtrnáctistovkách. Třída do 1600 cm3 s obhájcem titulu Miroslavem Černým, Janem Reissem, Dominikem a Zdenkem Tichých asi zůstane ozdobou seriálu. Mezi speciály s jednou poháněnou nápravou proti špičce EDDA cupu v čele s Vladimírem Liškou nastoupí noví jezdci, zkušený soutěžák Radek Nešpor, evropskou třídu má Jaromír Malý a Zdeněk Komínek představí Lamborghini Gallardo. Tomáš Kučera se v nejsilnějších speciálech poměří hlavně s Oskarem Benešem a Antonínem Úškrtem.

Historické závodní vozy neodmyslitelně patří k EDDA Cupu. Zajímavé bude, jak si povede přeběhlík Ivo Král v nové třídě do 1600 cm3, kde jej čekají souboje s Josefem Srnským jr. Ve třídě H2 hodnocené podle koeficientu dojde k souboji pilotů na Mercedesech 190 a závodníky ve Favoritech.

Otázkou je účast přihlášených závodníků z Německa vzhledem ke stále složitému cestování přes hranice.

Program závodu začíná v sobotu tréninkem v půl deváté po rozpravě. V 10 hodin odstartuje první ze čtyř sobotních závodních jízd. V neděli začne první závodní jízda v 9 hodin, jezdci absolvují opět čtyři jízdy. Závodní jízdy na sebe plynule navazují, v čase svozu závodních vozů je trať otevřená pro civilní provoz. V případě hladkého průběhu je v poledne plánovaná hodinová přestávka k občerstvení traťových pořadatelů. Harmonogram se může dle průběhu operativně měnit.

Vzhledem k tomu, že závod se odehrává ve veřejném prostoru, je obtížné pro pořadatele regulovat počet diváků. V zájmu bezkonfliktního průběhu je nutné, aby případní diváci dodržovali kromě obvyklých bezpečnostních zásad a ohleduplného chování k přírodě, respektovali doporučený minimální odstup a netvořili velké skupiny.

 

  Jaroslav Malík 

Webmaster Edda Patera. Designed & Powered by Jan Frank © 2007