ZAV EDDA Cup, Baba (SK), 11.-12.7. 2020, koment. II. část
ZAV EDDA Cup, Baba (SK), 11.-12.7. 2020, koment. II. část
N 1400
Ze čtyř startujících v této třídě byl v sobotu i v neděli nejrychlejší a dvakrát si dojel pro vítězství Jakub Gangur na Suzuki Swift. Na druhém místě za ním vždy skončil Pavel Cejnar, s kterým se do EDDA Cupu vrátil Swift, s kterým před časem úspěšně závodil Václav Mazánek. Třetí místo na Citroenu Saxo vždy před manželkou Danou obsadil dvakrát Stanislav Urbánek.
N 1600
V produkčních šestnáctistovkách nenašel přemožitele Ladislav Kopelent na Peugeotu 106 a dvakrát zvítězil. Martin Zelenka s Citroenem Saxo i přes snahu nenašel na svého největšího soupeře recept a musel se spokojit dvakrát s druhým místem. O třetí místo v sobotu celkem vyrovnaně bojovali Ladislav Rosička na VW Lupo a Jakub Šafařík na Citroenu Saxo. L. Rosičkovi se podařilo udržet náskok z první závodní jízdy a bronz byl jeho. V neděli měl sice naopak po první jízdě náskok J. Šafařík, ale skvělý finiš vynesl opět na bronzovou příčku L. Rosičku.
Saxo Cup
V Saxo Cupu potvrdiil svým dvojitým vítězstvím svou roli favorita poháru Tomáš Arnošt na Peugeotu 106. Letošní nováček v poháru Jiří Kaščak se v něm rychle rozkoukal a na náročné trati vybojoval v sobotu druhé místo před třetím, také velmi rychlým, Karlem Dvořákem, kterého trochu omezuje nadváha jeho Citroenu C2, proti soupeřům s vozy Saxo/P 106. V neděli si druhým místem spravil náladu Jan Vaněk s Peugeotem 106, který v sobotu trochu doplatil na dublerskou pozici v měnících se povětrnostních podmínkách. Třetí místo po souboji s K. Dvořákem vybojoval J. Kaščak. Na promotérském Saxu se závodu zúčastnil i teprve čtrnáctiletý, úspěšný motokárový závodník Adam Kowalski sbírající zkušenosti se závoděním v cestovním voze na přírodní trati.
N 2000
V produkčních dvoulitrech startoval na Slovensku pouze Jaroslav Vaňátko s Acurou RSX a přestože neměl ve třídě s kým závodit si za svůj výkon dvě zlaté medaile zasloužil.
N +2000
V sobotu spolu závodili jeden z nejlepších závodníků EDDA Cupu Martin Lev na Subaru Impreza a slovenský reprezentant Peter Jureňa na Mitsubishi Lancer. Na domácí půdě se lépe vedlo slovenskému jezdci, který zvítězil. V neděli už P. Jureňa nestartoval a M. Lev získal medaili za první místo.
E 1400
Závodní čtrnáctistovky přinesly napínavé a kvalitní závodění. V sobotu v náročných podmínkách bezpečně zvítězil Tomáš Omelka na VW Polo. O stříbrnou příčku urputně bojovali Tomáš Novák na Pick-upu Kawasaki s hostujícím Pavlem Šebestou se špičkovým Suzuki Swift. Ten po první jízdě ještě vedl, ale T. Novákovi ve druhé jízdě vyšel útok a vybojoval stříbrnou příčku. V neděli T. Novák dokonce první závodní jízdu vyhrál, což slibovalo napínavé závodění až do konce ve všech třech závodních jízdách. Vzhledem k započítávání dvou časů ze tří a minimálním rozdílům mezi nejrychlejšími nebylo o pořadí rozhodnuto do posledního metru. Nakonec se z vítězství radoval T. Omelka, druhý těsně skončil T. Novák a třetí místo obhájil P. Šebesta. I dvakrát čtvrtý Pavel Jiras se Škodou 120 LS svými výkony přispěl k vysoké úrovni závodění v této třídě nejmenších závodních speciálů.
E 1600
Závodění v šestnáctistovkách přímo z vlastního pohledu jednoho účastníka Zdeňka Tichého:
„Třída E 1600 přišla hned začátkem závodního víkendu o jednoho z favoritů.
Honza Reiss dal polibek svodidlům hned v prvním vracáku a bylo po nadějích.
Byla to nehoda po velmi dlouhé době, ne -li vůbec úplně první. Auto bylo
pošramocené, ale pojízdné, nefunkční startér bohužel donutil pilota krásné
škody 130 RS vzdát. Zbytkem smečky šestnáctistovek zamíchalo v sobotním
závodě počasí. Vypadalo to, že poprvé voda pomůže věčnému dablérovi
Zdeňku Tichému, který v první suché jízdě získal náskok 9 s, to by ale
lovcem nesměl být Míra Černý. V mokrých srovnatelných podmínkách náskok
smazal a ukrojil další 4 s. Zdeňkovi nezbývalo, než smeknout. Klidnou
jízdou si třetí místo vyjel Dominik Tichý, který byl po ráně v Radotíně v
podmínce s výstrahou. Nedělní počasí bylo pro všechny stejné, svoji
rychlost opět prokázal Míra Černý a jasně zvítězil. Souboj o 2 a 3 místo se
odehrál v rodinném kruhu Tichých. V součtu prvních dvou závodních jízd
dělily oba piloty pouhé 0,3 s ve prospěch "táty" Zdeňka. Po zralé úvaze ale
bylo rozhodnuto v týmu třetí jízdu v rámci úspory materiálu vynechat. PUMA
stále v omezovači by to nemusela přežít a Dominik porážku přijal jako
pokání za Radotín.“
E 2000
Proti produkčním dvoulitrům byly závodní speciály bohatě obsazeny jedenácti vozy a nabídly hezké závody. Na stupních vítězů bylo po obou dnech stejné obsazení. Dvakrát vyhrál David Černý na Pick-upu před Michalem Slováčkem na Hondě Civic. Třetí místo dvakrát patřilo Petru Januškovi ve stejném voze jako vítěz.
E +2000
Sobotní souboj nejrychlejších Tomášů ve třídě nejsilnějších závodních speciálů pro sebe rozhodl Tomáš Kučera na Mitsubishi Lancer EVO IX, bohužel v neděli jej ze závodu vyřadila porucha. Druhý v sobotu Tomáš Košek s Lancrem EVO VI v neděli pak jasně zvítězil. V sobotu třetí místo patřilo Oskaru Benešovi na Fordu Fiestě. Ten v neděli úspěšně bojoval o druhé místo s dalším pilotem Lanceru EVO X Michalem Rolem, který skončil nakonec třetí.
E 2WD +2000
Sobotní závod nejsilnějších dvoukolek se stal kořistí Martina Rybníčka na Škodě Octavia, který porazil Josefa Klotze s Audi A4. Třetí skončil také na Škodě Octavia František Gruntorád. Nedělní suchá trať nejlépe chutnala Lamborghini Huracán Martina Jermana, který s náskokem vyhrál. S druhým místem se musel spokojit M. Rybníček a třetí místo obsadil J. Klotz.
H 1150
Dvakrát zvítězil Josef Čermák na Škodě 1000 MB před Robertem Jordánem se Škodou 120 S, zejména v neděli byl jejich závod vyrovnaný a napínavý. Třetí skončil dvakrát Martin Homola na VW Polo, který v neděli porazil Lukáše Pápaye na Š 1000 MB.
H 1300
Z Německa si pro dvě vítězství přijel stálý účastník EDDA Cupu Antti Hoheisel se svou Škodou 120 LS. Až za ním dvakrát druhý skončil obhájce titulu ze třídy Luboš Krameš na Škodě 1000 MB, pro toho začaly závody náramě, první sobotní jízdu vyhrál s velkým náskokem, pak už ale na německého závodníka ztrácel. Mezinárodní složení stupňů vítězů v sobotu zkompletoval domácí Michael Krištofič na Škodě 120 S, který bohužel nedělní závod nedokončil. Na uvolněnou třetí příčku se pak vyšvihl po souboji s Liborem Valkovem na VAZ MTX Jaroslav Rejlek ve Škodě 130 L.
H 1600
V historických šestnáctistovkách zvítězil v sobotu i v neděli jasně Josef Srnský se Škodou 130 LR/H před Tomášem Kubrem na Škodě 105 L. Třetí místo po oba dny získal s legendárním Renaultem Alpine A 110 domácí závodník ján Ondrejka.
H 2000
I ve dvoulitrech bylo pořadí na stupních vítězů po oba dny shodné jako v předchozích třídách historiků. Dvakrát vyhrál Eda Patera na VW Scirocco před Ivo Králem s VW Golf a třetí místo patřilo Václavu Šejdovi st. na Renaultu 5 GT.
H +2000
V této třídě se postavil na start pouze Jiří Figl, který se svým atraktivním Audi Sport Quattro sestal předmětem velkého zájmu početných diváků lemujících závodní trať.
H 2
Ve společné třídě historických závodních vozů hodnocených koeficientem pokračoval napínavý souboj mezi Petrem Flosmanem na Škodě Favorit a Janem Valentou na Mercedesu 190 AMG. V sobotu byl lepší a vyhrál P. Flosman, J. Valenta mu ale v neděli porážku oplatil. Na třetím místě po oba dny dojel Václav Roll na Opelu Kadet GSi.
F
Ve volné skupině F se honili dva závodníci. Oba závody vyhrál Tomáš Pujman na Mini R 1000 před Markem Vinšem na Škodě Felicia.
Jarda Malík