Na posledních dvoudenních podnicích EDDA Cupu, na Benecku a v Jemníkách, došlo v zájmu potvrzení férovosti závodění a zamezení zákulisním pomluvám k důkladnějším technickým kontrolám.
Na Benecku se měřil objem motorů. Sportovní komisař v sobotu na ranní poradě s technickými komisaři určil, že se budou kontrolovat motory nejrychlejších aut v první závodní jízdě ve třídách H 1150 a H 1300. Ke kontrole byli tedy pozváni jezdci Josef Čermák a Luboš Krameš se svými vozy. Obsah motoru L. Krameše byl změřen na místě se zjištěním, že nepřekračuje povolený objem a plně odpovídá předpisům.
U vozu J. Čermáka nebylo možné z technických příčin provést měření nalitím válce na místě. Motor byl označen barvou a dohodnuto, že ke kontrole dojde u motoráře. Kontrola proběhla dne 22. září. Techničtí komisaři Petr Skřivan a Jan Heřmánek za přítomnosti promotéra Edy Patery konstatovali neporušenost barevného značení, po sundání vany byly změřeny přesné rozměry, z nich vypočten objem 1142 cm3, tedy odpovídající své třídě.
Kromě měření obsahu byl na Benecku kontrolován i nejrychlejší vůz třídy N +2000 Lukáše Kubíčka. Technický komisař neshledal žádnou neshodu, nebo porušení technických předpisů pro skupinu N.
V Jemníkách si technici připravili váhy a v sobotu hned po projetí cílem druhé závodní jízdy byly vybrané vozy ze skupin E a H směrovány do dílny s váhami. Všechny vozy prošly vážením úspěšně, nejtěsnější výsledky byly s 8+kg a 5+kg.
Sportovní komisař děkuje technickým komisařům za jejich činnost, jezdcům za spolupráci a má radost, že nemusel řešit žádné přestupky.
Technické kontroly zaměřené na dodržování technických předpisů budou pokračovat i na zbývajících závodech.
Jarda Malík
P.S. technici se už těší na hezky vybavenou dílnu Autodromu Most J