17.12.2020 18:54:54 | edda | přečteno: 5524x
Výzva technického komisaře!
POZOR DŮLEŽITÉ
Protože i přes neustálé upozorňování, domlouvání i psaní do závad se stále objevuje mnoho vozidel se špatně upevněnou sedačkou, bylo rozhodnuto udělat rázné opatření. Jelikož sedačka patří mezi nejdůležitější bezpečnostní prvky závodního vozu, a někdy (většinou při nárazu bokem, nebo zadní částí) rozhoduje o zranění, nebo přežití jezdce,  bude se v následujícím ročníku tomuto problému věnovat náležitá pozornost. I přes to, že v technických předpisech je jasně popsáno jak má upevnění sedačky do karoserie vypadat, stále se objevují různé pochybné plocháče, vingly, jekly 15x15, trubky o průměru 20mm a podobná zvěrstva. Takže si zkontrolujte upevnění sedačky ve vašich vozidlech zda odpovídá technickým předpisům, pokud ne, tak to předělejte, čas ještě je. V případě, že bude na vozidle během přejímky nalezeno podobné zvěrstvo, nebude vozidlo připuštěno k závodu! Také si zkonrolujte volanty, čínské rádi praskají ve věnci pod čalouněním, o čemž už se mnozí z vás při přejímkách přesvědčili. 
 
                    Mirek Pažout, technický komisař 
Kuba | 20.12.2020 12:58:25
Ahoj, hezky to tu jedete:-) Berou se v potaz i ostatní varianty uchycení dle řádů FIA - příloha J čl. 253, konkrétně obrázek 253-65 ? (Držáky sedadel musí být upevněny: přímo na skeletu/šasi v souladu s obr. 253-65) - jedná se o připevnění přes podložky (výztužné desky) o min. ploše 40cm2 https://www.autoklub.cz/wp-content/uploads/2020/02/radyfia-prilohaj-253-06-20.pdf Strana 26 a 27
Rosi | 19.12.2020 10:00:24
...ale aspoň jsme si tady po dlouhé době popovídali:)))..bylo to tady v komentářích mrtvé:)))..ja mam sedadla naprosto ok,ale musím se přece občas rejpnout abychom věděli že zavodama žijeme, ne?:)) Všem přeji klidné svátky a ať je ten příští rok (na nových tratich)lepší než tento..
edda | 18.12.2020 22:59:21
Už nevím, jak Ti to napsat, na třetí a čtvrté stránce jsou všeobecná bezpečnostní pravidla, hasičáky, rámy, sedačky, zákaz nahřívání apod. Začíná to - Obecně pro všechny kategorie platí atd...
Rosi | 18.12.2020 21:11:33
Ani ve vseobecnejch nic neni...pokud myslíte jen skupinu E tak to tam mate napsat...uz to nebudu komentovat
edda | 18.12.2020 20:31:56
Prosím Tě, přečti si to ještě jednou a pořádně, i všeobecné technické řády :-)
Rosi | 18.12.2020 19:38:19
At hledám tak o tvarech a prumerech tady nic neni...TŘ.produkcni vozy
Rosi | 18.12.2020 19:36:16
Sedačka spolujezdce musí být stejného typu jako řidičova, nebo sériová (nikoli jen natřená skořepina a pod.) Upevnění sedaček musí být dostatečně pevné a tuhé!!!! Jsou povinné minimálně pětibodové bezpečnostní pasy s centrálním zámkem, pro držitele víkendové licence minimálně čtyřbodové pasy / tříbodové typu Y/. Doporučuje se odpojovač baterie. Je povinný hasicí přístroj s náplní min 1kg, musí být řádně upevněn pro případ nárazu (jeho úchyty musí být schopny odolat zpomalení 25g) !!! Jaká koli montáž přídavného potrubí, či vedení do interiéru je zakázána
Rosi | 18.12.2020 19:31:13
No tak to asi čtu někde jinde...zapomen na to
Edda | 18.12.2020 19:04:16
Ládine, kdo, co vymýšlí??? Toto / trubka 32x2 a jekl 40x20x2mm/je v řádech snad od počátku...
Rosi | 18.12.2020 18:04:50
Upevnění sedaček musí být dostatečně pevné a tuhé!!!!..tohle je citace z řádů....takže nechci být rejpal(aby se mi to pak zase nevymstilo:))pokud to bude pevné tak to může být snad z čehokoliv?nebo se pletu?...hlavne abychom nemuseli všichni vyrábět něco z oceli 19843,nebo 17654:)pokud to drží, nebortí se to tak by to melo byt ok at je to vyrobeno z čehokoliv..hlavne zase nevymyslejte DTM proboha
Webmaster Edda Patera. Designed & Powered by Jan Frank © 2007