RALLYE BEROUNKA REVIVAL 2021
Poslední červencová sobota byla dnem pořádání sportovně-společenské akce Rallye Berounka Revival. Vzhledem k okolnostem, v kterých se revival připravoval, museli účastníci vzít za vděk jen jedním dnem, který byl naplněn orientačními etapami vedoucími po silničkách středního Povltaví a jižních Čech a celkem šesti zvláštními úseky na uzavřených tratích. Velký dík patří Ladislavu Zelenkovi a jeho firmě Zeka při hledání míst, kudy by mohl revival vést a zejména zajištění Show Section v Jarošovicích v areálu zemědělských firem Agro Janovský a Uniagra CZ. Další Show Section se odehrávala mezi bunkry v Bechyni a nemohla chybět tradiční zkouška v Lašovicích, kterou připravil Václav Hlinomaz.
Než se ale revivalisté mohli postavit před fotobuňku první Show Section museli nejprve projít přejímkou sice tradičně v Radotíně, ale tentokrát pod dálničním přemostěním v Bistru u Jany, kde na přilehlé ploše bylo zřízeno parkoviště pro účastníky. Startovní čísla a krabičku systému ONI si nakonec převzalo 79 posádek. Startovní oblouk v osm hodin ráno opustila jako první posádka Pavel Šofr – Eva Trantová na Fordu Sierra Cosworth a za nimi v minutových intervalech se pestrý peloton klasických závodních a sportovních automobilů vydal vstříc nástrahám šipkového itineráře, který má za úkol prověřit pečlivost a důslednost práce navigátora a zvláštním měřeným úsekům, které prověří řidiče, obojí je možné absolvovat bez problémů jen se spolehlivým strojem.
Po několika desítkách kilometrů první etapy a první časové kontrole v Lašovicích si před první fotobuňku dne zval startér Jiří Novák postupně jedno auto za druhým a vypouštěl je za kontroly šéfa úseku Petra Flosmana na trať mezi haldy v lomu. Dvě kola a závěrečný výjezd ukázaly, s jakým nasazením jsou posádky odhodlány absolvovat celý kurs revivalu. Už po prvních stovkách metrů se ukazovali favorité jednotlivých tříd. Zaujali pravidelně úspěšní nejen ve třídě, ale i v absolutním pořadí Tom Kotek a Václav Adamczyk na Fiatu 128, ale třeba i Eugen Šaloun s Eliškou Šalounovou na BMW 1802, kteří nakonec přes to, že jejich bavoráka ještě v pátek trápily technické problémy, svou třídu vyhráli.
Po projetí cílem první Show Section měli účastníci čas si chvíli vydechnout a opět se adaptovat na jízdu podle předpisů v další etapě do Bechyně. Tam už na ně v časovce čekal Toník Široký s Boženkou Křížovou a trať Show Section, za kterou ručil Roman Linhart. I tady se řidičům závoďáků líbilo a během dvou kol se snažili, aby jejich bodové konto narostlo o co nejmíň bodů. Na zdejším asfaltu se asi ze všech úseků nejvíc líbilo bílému Porsche 911 manželů Plačkových, vedle přesné navigace paní Plačkové i časy odsud přispěly k vítězství ve třídě. Hezky si vedl i David Černý navigovaný Petrem Januškou, který ve Fordu Cortina Mk.IV také ovládl svou třídu.
Z Bechyně to bylo jen na skok, jen trošku prodloužený o navigační zakroužení, na další Show Section v Jarošovicích v zemědělském areálu. Trať zde vytýčil Jan Ejem se startérem Milošem Plesnivým a kolektivem příznivců motosportu v čele s Martinem Zelenkou a Václavem Flosem. Podle ohlasu jezdců se jednalo o nejhezčí zkoušku dne nabízející parádní svezení. Zde k nejrychlejším patřili Pavel Kestler s Vlastou Kestlerovou na Mitsubishi Starion, kteří nejenže vyhráli svou třídu, ale byli nejlepší absolutně ze všech. V Jarošovicích se ukázala mj. pečlivost L. Zelenky, který zajistil asistenci velké cisterny hasičů z Bechyně, kteří pohotovým zásahem zachránili před totální škodou Saab 94 zachvácený plameny. Posádce se naštěstí nestalo nic.
Z prvních Jarošovic přejeli revivalisté do Týna nad Vltavou, kde v místní Sokolovně pro ně v polední přestávce byl připraven oběd. Po něm se nemohly posádky natáhnout na chvíli na gauč, protože je čekala další časová kontrola a opakování kroužení mezi bunkry v Bechyni, které si užívali i vítězové třídy 3 Vladimír Fišera a Petr Jirout na VW Golf.
Pak znovu do Jarošovic, které se tentokrát obešly bez různobarevných čmoudíků a z výjezdní časovky v Jarošovicích zbývala už jen poslední navigační etapa zpátky do Lašovic a po absolvování poslední Show Section z časové kontroly posílal Milan Horák posádky už jen na volný přejezd do cíle do Radotína.
V revivalu mohly původně startovat jen vozy do r.v. 85, později byly vypsány i dvě třídy pro mladší vozy, kde třídu do dvou litrů vyhráli Václav Horn – Jakub Tulis na Peugeotu 309 a ve třídě nad dva litry bylo vítězství odměnou za práci na vlastnoruční renovaci Forda Sierry Petru Kolmanovi s novicem na navigátorské sedačce Pavlem Křivánkem.
Velkou poklonu zasluhují posádky Trabantů, které zvítězily v obou litrových třídách, v upravených Jiří Formánek s Annou Formánkovou a v sériových s čistým(!) kontem z časových kontrol sérioví vítězové třídy Stanislav Pelc s Pavlem Chlustinou.
S dojíždějícími posádkami počtáři pod vedením Ladislava Justa horečně počítali výsledky. Bohužel při jejich kompletaci ve snaze co nejrychleji předat poháry nejlepším v jednotlivých třídách přehlédli organizátoři malou chybu, která ovšem udělala velkou paseku, na což se bohužel přišlo během sobotní noci a nedělního rána, kdy už bylo pozdě na nápravu. Pořadatelé se museli omluvit, slíbit, že nic podobného se nebude opakovat a zveřejnili konečně konečné a platné výsledky.
Z ohlasů posádek, mezi kterými bylo i několik zahraničních, nemohl chybět samozřejmě Adam Dowgird s Rado Radostnym z Polska, velký příznivec revivalů z Francie Robert Tavet s Dominiquem Raguinem a z Německa přijeli Rico Meusel a Pascal Bodling a jediná zahraniční posádka, která se dostala na stupně vítězů byli René Lindner a René Malotta, kteří skončili ve své třídě druzí.
Až na kaňku s počítáním výsledků se revival povedl, nedošlo k žádné mimořádné události, která by ohrozila další pořádání, takže se všichni těšíme na setkání na X. Rallye Praha Revivalu na konci října. Konečně.
Kompletní výsledky: http://edda.cz/mscrdovrchu/index.php?m=dokumenty
Jarda Malík