aktualizováno | 11.08.2021 09:50:04 | edda | přečteno: 33440x
ZAV EDDA CUP, Zbraslav-Točná, 7.-8.8. 2021, komentář, 2. část

  

  N 1400

 Mezi pěti nejmenšími produkčními auty si nejlépe, po loňské nezaviněné smůle, nejlépe vedl Jakub Gangur na Suzuki Swift, který zvítězil v obou závodech. V sobotu za ním na druhém místě skončil Lukáš Cvejn na o generaci starším Swiftu. Toho v neděli na stříbrném stupínku vystřídal Petr Žežulka, který se střídal s Ladislavem Rosičkou na VW Lupo. Dva poháry za třetí místo si odvezl Josef Pokorný, ten v nedělním tréninku poslal své VW Polo mimo trať. V jeho případě bylo výhodou, že letitá svodidla v místě měla spíše jen kosmetickou funkci, sice zmizel mimo trať, ale po vyproštění se ukázalo, že auto není nijak vážně poškozeno, aby v něm nemohl Josef úspěšně pokračovat v obou závodních jízdách.

  N 1600

 Martin Zelenka na Citroenu Saxo vyšel v sobotu vítězně ze souboje s Karlem Dvořákem v Citroenu C2 a v neděli svou kvalitu potvrdil dalším vítězstvím. Po smolné sobotě v neděli už s opraveným Peugeotem 106 nastoupili i Horáčkovi a Jindřich Horáček ml. se za námahu pod autem odměnil druhým místem po napínavém soupeření s K. Dvořákem, který skončil třetí.

  Saxo cup

 Nejobsazenější třídou víkendu byla třída značkového poháru s devítkou závodníků. Z nich byl v sobotu nejrychlejší Jiří Kaščak na Saxu, za ním druhý skončil Jan Vaněk na Peugeotu 106. Třetí místo v sobotu vybojovala vítězka dámského poháru Hana Lhotská také na P 106. S medailovým umístěním na rallysprintu ve Fulneku v sobotu se na neděli přemístil do EDDA Cupu Tomáš Arnošt a po přesednutí z Opela do Peugeota úspěšný víkend završil ziskem vítězného poháru. Za ním skončil i v neděli druhý J. Kaščak a třetí místo obsadil J. Vaněk.

  N 2000

 S jedním ze služebně nejstarších závodních aut v EDDA Cupu Hondou Integra zvítězil v sobotu i v neděli Martin Cabela, který si přijel odpočinout od starostí s přípravou na lednový Dakar Classic. Za ním po oba dny shodně skončily Acury RSX Tygřího týmu, dvakrát stříbrnou pilotoval Jan Spitz, kterému kryl záda bronzový Jaroslav Vaňátko.

  E 1400

 Sobotní závod vyhrál Tomáš Omelka na VW Polo a jako novopečený otec hned ze stupňů vítězů spěchal domů za rodinkou a neděli už věnoval rodičovským radostem. Za ním druhé místo patřilo Martinu Hanzalovi se Škodou 130 a třetí skončil Lubomír Vrzal na Suzuki Swift. V neděli už L. Vrzal závodil jen se Zuzkou Horákovou na Škodě Favorit. Ta svým výkonem a vyhranou první závodní jízdou Luboše vyprovokovala tak, že se ve druhé jízdě zlepšil o více než dvě sekundy a nakonec v součtu obou jízd těsně zvítězil.

  E 1600

 Další z čerstvých prvootců v EDDA Cupu Dominik Tichý si v rodinném Fordu Puma v sobotu v nabité třídě dojel pro vítězství. Těsně za ním skončil Miroslav Černý, který nebyl od rána spokojen s chodem své Škody 130 L a hned po závodě spěchal domů do garáže motoru domluvit, což se podařilo a v neděli se M. Černému po desetinovém souboji s D. Tichým podařilo zvítězit. Třetí místo v obou závodech obsadil Zdeněk Tichý.

  E 2000

 Pořadí na prvních třech místech a vlastně v celé třídě bylo po dny stejné. V obou zvítězil vítěz juniorského poháru David Černý na Pick-upu Kawasaki, za ním skončil vždy s Hondou Civic TypeR Michal Slováček a třetí místo si rezervoval Jindra Šmied na Renaultu Clio.

  E 2WD +2000

 V nejsilnějších dvoukolkách vybojoval dvakrát vítězství Lukáš Suchomel při prvním startu na Lotusu Elise  vlastně znovu postaveném po velké kdyňské ráně. Za ním na druhém místě skončil dvakrát Josef Klotz na Audi A4. V sobotu třetí Ondra Kaše už v neděli do závodu nenastoupil pro technické potíže jeho BMW e36.

  EN +2000

 Sloučená třída nejsilnějších aut se stala kořistí Lukáše Kubíčka na Mitsubishi Lancer EVO IX, na druhém místě v sobotu dojel Oskar Beneš na speciálu Ford Fiesta a třetí místo patřilo Lukáši Vojáčkovi závodícím na Mitsubishi Lancer EVO X. V neděli přijel závodit i Matyáš Homola s Mitsubishi Lancer EVO IX a skončil na druhém místě za vítězným L. Kubíčkem a před L. Vojáčkem.

  H 1150

 Josef Čermák ml. si na domácí trať musel přivézt rezervní Autobianchi A 112 Abarth, ale na funkci to vliv nemělo a Pepa dvakrát zvítězil. Za ním dvakrát skončil druhý tatínek Josef Čermák ve Škodě 1000 MB a až na třetí místo pustili Čermákovi Tomáše Vaňatu na Austinu Mini 1000.

  H 1300

 Modrá Škoda 110R z péče Petra Koláře dovezla Martina Foukala k dvojitému vítězství, za ním skončil dvakrát druhý úřadující mistr třídy Luboš Krameš ve Škodě 1000 MB. V sobotu na dalším krásném autě Petra Koláře Škodě 130 RS vybojoval třetí místo Robert Jordán. V neděli se na bronzový stupeň vítězů postavil Jaroslav Rejlek závodící na Škodě 130 L.

  H 1600

 Josef Srnský ml. na Škodě 130 LR si ani tady nenechal vzít své oblíbené místo na nejvyšším stupni vítězů a získal další dva poháry za první místo i díky nejrychlejšími časy mezi závodními historiky. V sobotu za ním na druhém místě skončil Petr Vánočka se Škodou 130 LR v barumáckých barvách a další 130 LR dovezla ke třetímu místu Františka Pence. Obě „stotřicítky“ také patří k plechovým dětem Petra Koláře.

  H 2000

 Eda Patera získal na VW Scirocco dvojité vítězství v historických dvoulitrech. V sobotu získal i cenný skalp soutěžního exmistra Evropy Miroslava Janoty na Opelu Kadet. Třetí místo vybojoval Ivo Král na VW Golf v sobotu, aby si v neděli o místo polepšil a skončil druhý. Třetí místo v neděli patřilo Marku Kalikovi na Peugeotu 205.

  H +2000

  V sobotním závodě zvítězil Tomáš Píša na Opelu Ascona a přerušil tak smolnou šňůru dosavadních účinkování pod Točnou. Za ním na druhém místě skončil Josef Panožka s Porsche 911, na kterém byla znát závodní pauza i ne zrovna příjemné zážitky z předzávodního týdne, kdy velmi váhal, jestli vůbec přijet závodit. V neděli si ovšem chuť dokonale spravil, když rozzářený vystoupil na stupínek nejvyšší. T. Píša se tak musel spokojit s druhým místem. Třetí místo v obou dnech bral Stanislav Urbánek na BMW.

  H 2

 Ve třídě mladších historiků bez rozdílu objemu jsou výsledné časy přepočítávány pomocí koeficientu a díky němu jsme byli svědky vyrovnaného a napínavého závodění. Po velmi vyrovnaném boji dvakrát těsně na Škodě Favorit zvítězil Petr Flosman před Petrem Beranem na Fordu Sierra Cosworth 4x4. V sobotu byl třetí Jan Valenta na Mercedesu 190 AMG, bohužel po zaváhání v druhé nedělní závodní jízdě z boje o medailové pozice vypadl a na třetí místo se dostal Jiří Terš ml. se Škodou Favorit.

  F

 I v této volné třídě speciálních prototypů přineslo hodnocení podle koeficientu napínavé závodění Tomáši Pujmanovi na Mini R 1000 se konečně postavil důstojný soupeř špičkový soutěžák a stavitel a provozovatel závodních aut Martin Kožmín na svém speciálu Škoda Fabia Proto. V sobotním závodě ještě pár metrů před cílem T. Pujman vedl, ale chybou v retardéru se sám vyšachoval a vítězství připadlo nechybujícímu M. Kožmínovi. Za stříbrným T. Pujmanem skončila na třetím místě Veronika Kožmínová na VW Polo. V neděli už si T. Pujman vítězství mezi prsty proklouznout nenechal a o čtyři desetiny druhého M. Kožmína porazil. Po tom, co V. Kožmínová po výletu do lesního porostu nedokončila jednu jízdu při svém premiérovém startu v EDDA Cupu obsadil třetí místo Jaroslav pech na VW Lupo s přeplňovaným motorem.

 

 Jarda Malík

 

 

Webmaster Edda Patera. Designed & Powered by Jan Frank © 2007