Lukáš Kubíček: „Těším se na přírodní kopce!“
Velmi vydařenou první polovinu sezony závodů do vrchu seriálu EDDA Cup prožil Lukáš Kubíček. Pilot vozu Mitsubishi Lancer v barvách pivovaru Svijany proměnil všechny své starty ve vítězství ve třídě EN+2000 i absolutním pořadí.
Lukáš Kubíček po pěti závodech EDDA Cupu vede průběžnou klasifikaci třídy EN+2000. „Těší mě to tím více, že letos jsme neplánovali účast v kompletním seriálu. Prioritou je otestovat auto a sžít se s ním po zimních vylepšeních. Reagovali jsme na nové předpisy třídy N, umožňující více úprav motoru. Určitě nás to zrychlilo. Důležité však je, že nikoliv na úkor dobré ovladatelnosti auta. Pomohl nám s tím Kalda (Jiří Kalista) a jeho firma Sportgarage,“ vysvětluje změny na technice turnovský pilot. Ten se s vylepšeným Mitsubishi poprvé představil ve Kdyni a hned vítězně. „Koráb se jel opět rallyovým způsobem, kdy se časy všech jízd sčítaly. Každá chybička byla tudíž fatální. Tentokrát se jí hned v první jízdě nevyvaroval Tomáš (Kučera), který byl velkým favoritem. I díky tomu jsem zvítězil. Tvrdě na mě dotíral Martin Lev se svým Subaru, který bojoval i mimo závodní trať (úsměv).“
Radotín Lukáš vynechal a představil se až na Zbraslavi, která byla náhradou za původně plánované Prachatice. „Oproti minulosti se jela zkrácená verze a také depo bylo provizorní. Přesto klobouk dolů před Edou, že v téhle zvláštní době dokázal během tak krátkého času zajistit náhradní trať,“ oceňuje promotéra vítěz závodu. Také další podnik se jel oproti plánu jinde. „Jemníky byly zrušeny poté, co po sosnovském rallycrossovém propadáku na jejich pořádání rezignoval Lukáš Dufek. Eda tak musel znovu improvizovat a domluvil dva nedělní závody v krásném areálu Adventure Landu v Bělé pod Bezdězem. Jeden se jel dopoledne, druhý odpoledne. Nebyl to sice klasický kopec, ale zvláště po dešti se na kluzkém povrchu odehrávaly hezké a dramatické závody. Největším soupeřem mi zde byl Tomáš Kučera, pilotující místo svého kopcového Lanceru tentokrát pěkně připravenou „er čtyřku“ týmu Sýkora Racing.“
Nejbližší tři podniky by se již měly odehrávat na klasických vrchařských tratích. „Čekají nás Benecko, Řevnice a Bozkov, tedy tři pěkné přírodní kopce. Moc se na ně těším. Doufám, že se v naší třídě tentokrát sejdeme všichni včetně obou Tomášů (Kučery a Koška). Po dvou absencích snad zabojuje Martin Lev. Ambice jistě bude mít také snaživý Kalle z Buštěhradu (Matyáš Homola) se žlutým Lancerem po legendárním Jirkovi Hákovi. A v Řevnicích by neměl chybět ani jeden rallyový speciál R5,“ věří Lukáš a závěrem přidává poděkování. „Velký podíl na přípravě vozu během závodů i mimo ně a tudíž kvalitních výsledcích mají moji mechanici táta Milan a Láďa a také manažer Radomír z Turnova. Tímto jim chci poděkovat.“
Vlastimil Resl
Foto: Robert Balcar