aktualizováno | 01.06.2009 11:51:15 | edda | přečteno: 3887x
Kdyně komentář
 

Kdyně, Koráb 2009, komentář

 

    Skončil další podnik mistrovství amatérů závodů automobilů do vrchu, který se uskutečnil ve Kdyni na vrchu Koráb. Závody proběhly po oba dny bez větších zádrhelů a komplikací, jen v sobotu nám nepřálo počasí a vystavilo jak jezdce, tak pořadatelský sbor těžké prověrce jejich morálně-volních vlastností. Myslím, že mohu nás všechny pochválit, vydrželi jsme.

   Již v pátek odpoledne a večer, při přejímkách a přípravě trati, déšť a psí zima daly všem na srozuměnou, že na loňskou letní idylku můžeme zapomenout. Zřejmě špatné počasí bylo důvodem, že někteří malověrní odvolali svou avizovanou účast, někomu, jako např. Tomáši Cmíralovi, zabránila ve startu haprující technika. Nakonec bylo k závodu převzato 78 jezdců.

   V sobotu jsme se vzbudili do studeného mokrého rána. Po celý den se po obloze proháněly mraky a občasné přeháňky nedovolily povrchu tratě oschnout, což znamenalo náročnou zkoušku pro všechny na startu. Tréninky probíhaly celkem podle harmonogramu, jen občas byly přerušeny vynucenými pauzami, nutnými k uvolnění trati od havarovaných vozů. Naštěstí všechny kolize odnesly jen plechy. Po přestávce na oběd proběhly v podobném rytmu závodní jízdy, vzhledem k hladkému průběhu a počtu závodníků bylo rozhodnuto uskutečnit tři závodní jízdy s tím, že pro hodnocení se bude škrtat nejhorší čas. Možnost napravit drobnou chybku v jedné závodní jízdě několik jezdců dokonale využilo. Po skončení závodů a vyhlašovacím ceremoniálu se rozproudila obvyklá sobotní zábava a všichni doufali, že v druhý den v neděli už se počasí umoudří.

   V neděli jsme se vzbudili do jasnějšího rána, sluníčko naznačovalo, že zkusí přemoci mraky a opravdu celý den vydrželo hezké počasí. Po náročné sobotě nenastoupilo několik jezdců, to spolu s rozhodnutím odjet dvě závodní jízdy a opět bezproblémovým průběhem vyústilo v hladký konec závodů již v brzkém odpoledni.

   Závody přinesly opět napětí, zajímavé souboje, poutavou podívanou na rychlé a krásné automobily.

Hodnocení jednotlivých tříd.

SE 1400

V nejslabší třídě se ukázalo, že v malých vozech sedí závodníci s velkým srdcem. Ve startovním poli převažují japonské stroje Suzuki Swift , proti nim tradičně nastupují L. Rosička s Peugeotem 106 a A. Havlíček na Felicii. V sobotu neasijskou koalici posílil ještě V. Češka s Fiestou. V pátek při pohledu na sedm samurajů Láďa Rosička prohlásil, že pokud se dostane na stupně vítězů vykoupe se na místní vyhlášené plovárně. A tu máš, čerte, kropáč , Ládík vybojoval třetí místo a po vyhlášení výsledků, sledován snad všemi zúčastněnými se v závodní kombinéze vrhl do vln. Okamžitě zjistil, že nomex opravdu není neoprén, po několika tempech za bouřlivého potlesku vodu opustil a kupodivu celé extempore nezanechalo na jeho tělesné schránce žádné zdravotní následky. Třídu opustil neporažený T. Mach a tak první vítězství v sobotu vvybojoval Josef Cvejn, kterému zřejmě přinesl štěstí nový nápaditý design vozu, druhý skončil Tomáš Mezsáros. Tito dva si umístění v neděli vyměnili, třetí příčku si uchoval L. Rosička.

SE 1600

Zde pevně drží žezlo v ruce Radek Chamola s hondou CRX, za jehož zády probíhají tuhé boje. V sobotu vybojoval stříbrnou příčku Mojmír Pribula před třetím Petrem Crhákem. Ten si v neděli polepšil na druhou příčku a prokletí bramborových medailí zlomil Antonín Široký a ze třetího místa měl velikou radost. Za ním v neděli těsně skončila ing. Eva Kleintová. V rámci této třídy Saxo cup v sobotu vyhrál Eda Patera v neděli Aleš Polanecký.

SE 2000

Sériové dvoulitry ovládl po oba dny Tomáš Čábela na Integře Type-R, jeho velký rival Honza Semlbauer startující se stejným typem se musel spokojit s druhým místem. Velkým překvapením bylo třetí místo, které v náročných podmínkách sobotního závodu vybojoval Ladislav Klokočka na Alfě Romeo. Velkým překvapením to bylo i pro samotného jezdce, který se místo vyhlášení výsledků, věnoval hře se svými dětmi a tak přišel o své premiérové stupně vítězů. V neděli, v poslední jízdě srdnatě zabojoval a o 3 setiny v součtu časů L. Klokočku porazil Petr Černý s Cliem a dostal se tak na třetí příčku.

SE +2000

V sobotu nejvyšší příčku vybojoval „létající Fin” Teemu Tirronen s EVO IX, před Jiřím Hákem s STI, třetí skončila Daniela Komárková s EVO IX. V neděli Teemu nestartoval, J. Háka z boje vyřadila technika a tak prvenství vybojovala D. Komárková, druhý skončil Martin Moravec na EVO IX a třetí místo obsadil Viktor Kunst na EVO VI. Čtvrtý byl navrátilec do našeho seriálu Ivo Holán na své STI.

E1 1400

Po oba dny velkým časovým rozdílem potvrdil svou třídu a zvítězil Radim Mach na Swiftu, v sobotu na stupně vítězů následovaný Milanem Andruchovičem s „embéčkem, třetí byl na Favoritu Jan Holeček. Tito dva si v neděli svá umístění vyměnili.

E1 1600

Na rychlé Felici Kit car zvítězil Petr Joselevič před Vítkem Novotným s Pick-upem na stupně vítězů je doprovodil třetí Petr Krejza na Hondě Civic. V neděli vyhrál V. Novotný, díky třetímu místu Radima Kudra byl Pick.upy obklíčen druhý P. Krejza.

E1 2000

Jan Kočiš disponuje špičkovou technikou, kterou navíc dokáže dokonale využít a z toho vyplývá jeho neporazitelnost v této třídě. S uctivým odstupem za jeho zády ovšem probíhají napínavé souboje. Po oba dny prokázal své kvality Pavel Milan Černý na rychlé Integře. V sobotu vybojoval třetí místo soutěžák Tomáš Zelenka na naftové Fabii. V neděli měli všichni upřímnou radost, když si třetí místo vybojoval Tomáš Hank. Jen tak dál Tomáši!

E1 +2000

Souboje tří mušketýrů této nejsilnější třídy přinášejí napětí a báječnou podívanou až do posledního metru trati. Po oba dny tvrdě vybojoval vítězství Aleš Komárek. V neděli tak zkompletoval rodinné kralování v obou nejsilnějších třídách. Edovi Paterovi konečně přestala stávkovat technika a Subaru fungovalo, tak jeho mechanici prožili nezvykle klidný víkend. Eda po oba dny uhájil stříbrné umístění před Janem Kotrbou s EVO IX. Čtvrtý vždy dokormidloval do cíle svou Corvettu Petr Janoušek. Porucha brzd, bohužel, neumožnila předvést více ze svého umění Pavlu Šofrovi, který do Kdyně přivezl svého soutěžního Coswortha.

H 1300

Nejslabší historiky ovládl po oba dny Petr Hadáček se Škodou 110 LS, stříbro bral taktéž oba dny Luboš Krameš na Škodě 130. V neděli zkompletoval škodovácké stupně vítězů na třetím místě Petr Roman se 130 LR.

H 1600

V sobotu povinné vítězství připadlo Františku Fadrnému na soutěžní „béčkové Ladě , za ním skončil Pavel Maier s pohledným Escortem MK I. Ten si z neděle odváží zlatý pohár.

H +1600

V obou dnech vítězství Ivo Krále na VW Golf vypadá zdánlivě snadně, ale v sobotu rychlé časy jeho střídače václava Rolla donutily Ivoše rychle se přezout z pantoflí a ještě rychle ve třetí jízdě zlato vybojovat. I v neděli byl v první jízdě mezi oběma minimální rozdíl a tak na finálovou jízdu musel Ivoš sáhnout hluboko do arzenálu svých bohatých zkušeností a ukázal, že se V. Roll ještě bude muset hodně snažit. Na bronzovou příčku dovedl po oba dny svého bavoráka Pavel Baumgartner, který tím přidal další podiové umístění pro Scuderii Strašnice.

Závody ve Kdyni skončily, velké díky patrří všem, kteří přiložili ruku k organizaci. Sezóna je však v plném proudu a tak se již za dva týdny sejdeme v Prachaticích, kde závodníci najdou trať naprosto rozdílnou od té Kdyňské, ale napínavé souboje a strhující výkony nás budou určitě čekat i tam.

                                                                        Jarda Malík

 

Klaro Racing Team | 03.06.2009 18:18:57
Rádi bychom poděkovali všem organizátorům, pořadatelům a spoluzávodníkům pro Nás zatím nejkrásnější závody už jenom tím,že máme poprvé v Teamu 3.místo s pohárem v síni slávy díky Alfě Romeo a jezdci Láďovi Klokočkovi je to úspěch nad Naše očekávaní byl to a furt je nezapomenutelný závod jak se říká všechno je jednou poprvé.Ješte jednou mnohokrát díky.Těšíme se na Prachatice.Všem přejem ať se kola stále točí.
Pavel Černý | 03.06.2009 15:15:25
Honza S.: mimochodem silně pochybuju, že by ses z toho videa něco naučil :))
Pavel Černý | 03.06.2009 15:08:02
Honza S.: pošli mi na mail nebo na FB konkrétní seznam úprav plz...
Pavel Černý | 03.06.2009 15:07:30
Honza S.: nejsem technik a už vůbec ne odborník na ladění aut, ale určitě se něco najde. vždycky se daj koupit lepší komponenty ne? :) ať už sání, vačky, svody, výfuk + naladění ECU... ale třeba ne, třeba máš top-top... plus teda pár kilo dolů by taky ještě šlo... --- jinak video viz stránky týmu na facebooku: www.yourcareer.cz/racing (přesměrování)
Honza Semlbauer | 03.06.2009 11:35:57
hehe Pavliku tobe taky big gratulace :) jel si moc hezky... se tesim na video, se neco priucim. Jinak vazne moc nevim co tam udelat, vykonove urcite nic... mozna par kilo dolu. Jinak kdybys o necem vedel, tak na me mas mail i tel :) budu jedine rad... no a jeste me napadlo, mam nabidku kompresoru :D treba to tech. komisari nenajdou co myslis? :)
Pavel Černý | 03.06.2009 11:22:09
to Honza S.: Honziku, já myslim, že pár věcí na autě ještě určitě dokážeš vymyslet, abys byl ještě rychlejší :) ale každopádně gratulace k super víkendovému výkonu
Honza Semlbauer | 02.06.2009 21:37:46
no tim jak vodis takovy auto jako mas, si myslim, ze si PAN zavodnik :) ale dost lichotek :) kazdopadne si toho moc vazim. Svedomi ciste mam, vice fakt asi neslo - teda z meho pohledu vice uz vazne ne. Jelo se mi hezky, ale nestacilo to. Bohuzel uz nevim ani co na aute udelat, je max dle pravidel no... rady privitam :)
Jenda Kočiš | 02.06.2009 20:27:44
Honziku vážim si toho ale PAN závodník ještě nejsem a třeba ani nebudu ale snažim se stejně tak jako Ty... A Ty jsi se ted o víkendu snažil moc pěkně...:-) i když to nevyšlo ale myslím si že jsi domu přijel s čistým svědomím a vědomím že jsi na trati nechal vše co šlo a to je podle mě nejduležitější.
Honza Semlbauer | 02.06.2009 10:10:17
to Jenda Kočiš: Děkuji ti Honziku, ani si nedovedes predstavit, co to pro me od takoveho PANA zavodnika jako si ty znamena. Jsem strasne rad, ze ma takovyhle clovek, ktery tomu rozumi, o mne takove mineni... Jeste jednou diky Honziku!
RTM motorsport | 02.06.2009 08:23:43
Za novoměstský tým RTM-motorsport bych chtěl poděkovat všem pořadatelům za perfektně uspořádaný závod a všem závodníkům za ukázněnost a skvělé boje na trati. A ty tři závodní jízdy v soboty byly super! Pepík Cvejn
Jenda Kočiš | 01.06.2009 21:53:46
Opět bych chtěl poděkovat za NK Racing celému pořadatelskému týmu za super závody a zároven vyseknout poklonu Honzikovi Semlbauerovi za to co předvádědl na trati, kdo viděl určitě souhlasí...! A samozřejmě Danče Komárkové za super čas a výsledek! Klobouk dolu oboum! Tak za čtrnáct dní. Za NK Racing Jenda Kočiš
Pavel Baum. | 01.06.2009 11:43:49
PS: Jardo, opět moc krásně napsaný komentář. Díky
Pavel Baum. | 01.06.2009 11:41:23
I já děkuji všem zúčastněným (od jezdců začínaje až po pořadatele konče), čest poraženým a gratulace vítězům.
Rendy | 01.06.2009 11:40:57
Ládíku veřejně ti smekám bez řečí si splnil co jsi slíbil.Moc pěkné šou!!!!A proto to přeci děláme hlavně dobrá parta.....No Tomáš trochu stávkoval,ale přeci jen skočil....co vymyslíme do Prachatic?
Pavel Černý | 01.06.2009 09:45:07
díky pořadatelům i spolusoutěžícím za skvělý víkend, Koráb se opravdu vydařil. za 14 dní ahoj :)
Webmaster Edda Patera. Designed & Powered by Jan Frank © 2007