Po několikaletém snažení nakonec přinesl boj s úřady své ovoce a na trati mezi Řevnicemi a Mníškem pod Brdy se mohl v neděli 19. září konečně uskutečnit závod nezávislého seriálu závodů automobilů do vrchu EDDA Cup. 110 závodníků čekala 3 720 metrů dlouhá trať s kvalitním povrchem a novými svodidly. Depo rozkládající se na silnici za cílem se začalo plnit v sobotu po třetí hodině odpoledne, kdy začala platit uzávěra silnice, a s přibývajícími týmy se začalo ukazovat, co bude největší organizační oříšek, totiž, jak se vypořádat s velkým počtem startujících a úzkou komunikací dovolující v podstatě jen jednosměrný provoz. Díky ukázněnosti všech opouštění a návrat do depa kyvadlovým způsobem po celých svozech nezpůsoboval žádné zdržení časového harmonogramu, přestávky v průběhu tréninkových a závodních jízd byly způsobeny odstraňováním následků kolizí. Všechny kolize, i ta nejspektakulárnější, kdy jeden jezdec předvedl smyk až na střechu (chyběl tak metr asfaltu a auto by zůstalo na kolech), skončily bez zranění jezdců a bez ohrožení diváků. Těch se sešlo poměrně dost a z vyhrazených diváckých míst mohli sledovat napínavé dění na závodní trati.
Celý závodní program začal v devět hodin ráno první ze dvou tréninkových jízd. Drobným deštěm zkrápěný asfalt nutil k opatrné jízdě, naštěstí podle předpovědi, která se vyplnila, déšť brzo ustal a trať postupně osychala, přesto několik krizových situací prověřilo bdělost a kompetentnost traťových pořadatelů. S osychajícím povrchem se většina jezdců zrychlovala, po projetí cílem si jich většina trať pochvalovala, že je sice těžká, ale o to větší uspokojení přinese, když se povede bez chyb dorazit do cíle. Jen občas bylo možno zaslechnout povzdechnutí, že je hodně těžká na zapamatování, že v tom kvaltu není lehké si uvědomit, v kterém úseku se člověk právě nachází a co ho bude čekat. Druhá tréninková jízda skončila chvíli po poledni a závodní jízdy hned navázaly na trénink bez polední přestávky, obětaví traťoví pořadatelé se museli spokojit s obědem rozvezeným během svozu, aby se zbytečně neprotahoval časový harmonogram, neboť byla jasně určená časová hranice, do kdy musí být trať a hlavně i depo uklizené a silnice otevřena pro veřejný provoz.
V závodních jízdách už se počítá každá setina sekundy a ve všech vypsaných třídách se bojovalo o co nejlepší umístění a body do celkového pořadí. Vyrovnané boje o vítězství tradičně probíhaly v bohatě obsazeném Saxo cupu, kde o dvě desetiny zvítězil Tomáš Arnošt před Jiřím Kaščákem, nejlepší promotérské Saxo přivezl do cíle na čtvrtém místě Pavel Bartoš, ze Saxo cupu se na vítězství v Dámském poháru vyhoupla Hana Vaňková. Další vyrovnané závodění se odehrálo ve třídě historických dvoulitrů, kde Eda Patera na VW Scirocco zvítězil nad exmistrem Evropy v rallye historiků Miroslavem Janotou s Oplem Kadet C GT/E. Jasným vítězem třídy dvoulitrových závodních speciálů a nejrychlejším juniorem byl na Pick-upu David Černý, druhý nejrychlejší junior Adam Králík na Seatu Leon FR vybojoval ve třídě N 2000 třetí místo. Vedle M. Janoty se na startu závodu do vrchu objevili i další soutěžáci a vedli si nadmíru úspěšně. Radek Nešpor na Porsche 997 zvítězil ve třídě E2 2WD +2000. Absolutně nejrychlejším a vítězem třídy nejsilnějších závodních speciálů se stal Karel Trojan na soutěžním speciálu Škoda Fabia R5, ve třídě hned za ním skončil nejrychlejší na produkčním autě Lukáš Kubíček v Mitsubishi Lancer EVO IX.
Po tom, co poslední jezdec protnul cílovou fotobuňku se rychle odehrál ceremoniál s předáním pohárů na stupních vítězů, traťoví pořadatelé uklidili jim svěřené úseky, týmy se rychle sbalily a opustily depo a po osmnácté hodině jen nagumované čáry na ztichlé silnici nad Řevnicemi připomínaly, že se tu odehrál další závod EDDA Cupu
Nová trať přinesla tedy další úspěšný podnik a všichni si přejeme, aby příslušné úřady zachovaly EDDA Cupu přízeň i v dalších letech a trať v Brdech se stala pravidelnou součástí kalendáře.
Další závod EDDA Cupu se uskuteční na obnovené mistrovské trati z Bozkova u Semil na vrch Cimbál ve dnech 2.-3. října, kam jezdci i organizátoři srdečně zvou všechny příznivce motoristického sportu.
Jarda Malík