16.11.2021 22:40:25 | edda | přečteno: 6011x
Rozhovor Vlasty Resla s Lukášem Kubíčkem

Lukáš Kubíček: „Lákají mě nové výzvy!“

 

Velmi vydařenou sezonu prožil Lukáš Kubíček. „S celou sezonou jsem spokojen. Po titulech ve třídě N+2000 z let 2019 a 2020 jsem doplnil do té skládačky i titul z nejsilnější kategorie, který mi chyběl. Jsem rád, že tým Svijany Racing byl opět vidět. Těší mě, že se nám podařilo postavit a vyladit naše Mitsubishi tak, aby bylo schopné vyhrávat na rychlých přehledných kopcích i technicky obtížnějších tratích,“ pochvaluje si úvodem našeho povídání v pivnici mladoboleslavské restaurace Rožátov turnovský závodník.

 

Druhá polovina sezony EDDA Cupu se vesměs odehrávala na přírodních tratích, kdy k tradičnímu Benecku přibyly nové kopce Řevnice, Bozkov a Rabyně. Celý seriál pak ukončily dva závody na Autodromu Most. „Bylo to hodně hektické. Vždyť během září a října se jelo pět závodů. Mě se podařilo v Benecku obsadit druhé a čtvrté místo ve třídě EN+2000, když oba dny byl nejrychlejší Tomáš Košek. Jela se palba a za suverénním Tomášem probíhaly souboje o desetinky, kdy mými největšími soupeři byli Oskar Beneš, Milan Bobek a Martin Lev. Na jednodenním závodě v Řevnici naopak přišla hned v úvodním tréninku komplikace. Na mokré trati jsem na slickách pozdě zabrzdil a trefil svodidlo. Auto nicméně mohlo po mírných opravách pokračovat dál. Výsledkem bylo druhé místo absolutně i ve třídě za Karlem Trojanem s Fabií R5,“ popisuje další cenné bodové zisky turnovský pilot. Vrchol sezony pro něj nastal v následujícím závodě v Bozkově. „Je to trať nejblíže mému domovu. Opravdu to máme pár kilometrů. Byl jsem se zde dívat už před osmnácti lety (úsměv). Jedná se o nádherný kopec na krásném, širokém, úplně novém asfaltu, zakončený na závěr změnou charakteru, když dojezd do cíle je po odbočení přes hranu za kampeličku po úzké silnici z kopce lesem. Mě se podařilo oba dny vyhrát třídu, což mi usnadnil sobotní kontakt Tomáše Koška se svodidly a jeho nedělní absence. Tím jsem si definitivně zajistil titul v konečném pořadí třídy EN+2000. Symbolicky právě na domácí trati.“

 

Ani jistota titulu však neznamenala pro Lukáše a jeho tým konec sezony. „Vynechali jsme pouze Rabyni, jelikož jsme tou dobou s tátou a mechanikem Láďou pečlivě připravovali Mitsubishi na závěrečný mostecký závod. Nicméně naši třídu parádně reprezentoval náš největší letošní rival Martin Lev, který v Rabyni oba dny byl absolutně absolutním vítězem,“ oceňuje svého soupeře Lukáš, který sezonu zakončil v Mostě dalšími dvěma triumfy ve třídě. „Absolutně to stačilo na druhé a čtvrté místo. To nebylo v konkurenci nějakých stotřiceti aut špatné. Oba dny byl nejrychlejší Jirka Jupa s Corvettou Z06.“

 

Závěrem se pak Lukáš zamýšlí nad svoji další závodnickou kariérou. „Pravdou je, že s Lancerem jsme v EDDA Cupu dosáhli zřejmě maxima možného. Asi bude trošku složité hledat pro příští rok motivaci k obhajobě. Dlouhodobě se netajím vřelým vztahem k rally. Letos jsme dokonce s Dolíkem (Romanem Linhartem, pozn. autora) jeli na několika soutěžích meteo špiony Filipovi Marešovi s Radkem Buchou. Pokud by se naskytla příští rok šance sporadicky se svézt s hezky připraveným autem soutěž, určitě bych toho využil. Stejně tak bych se nebránil startu na okruhu. Prostě lákají mě nové výzvy.“

 

Vlastimil Resl

Foto: Robert Balcar

Webmaster Edda Patera. Designed & Powered by Jan Frank © 2007