aktualizováno | 06.09.2022 15:55:40 | edda | přečteno: 5679x
ZAV EDDA Cup, Loděnice – Bubovice, 3.-4.9. 2022, komentář

              ZAV EDDA Cup, Loděnice – Bubovice, 3.-4.9. 2022, komentář

 Městečko Loděnice a silnice mezi ním a Bubovicemi se staly dějištěm dalšího závodu nezávislého seriálu závodů automobilů do vrchu EDDA Cup. Pro termín původně určený pro závod na Benecku, který se nemohl nevůlí KRNAPu konat, musel promotér závodů Eda Patera najít náhradní trať, tuto měl již v hledáčku delší dobu a nakonec tedy na ní došlo. Naštěstí všechna jednání, která jsou nutná k povolení závodu, dopadla dobře a v pátek 2. září se do prostoru parkoviště závodních automobilů umístěného pod startem začaly sjíždět jednotlivé týmy a závodníci natěšení na novou trať. Několik nových závodních aut muselo projít technickou kontrolou a všichni prošli administrativní přejímkou, nakonec se u Andrey Zemanové podepsalo 70 závodníků.

 Sobotní program otvírala po rozpravě první tréninková jízda. A závodníci začínali poznávat novou trať. Tu tvořilo 2 800 m kvalitního povrchu se zajímavým úzkým točivým výjezdem od startu a dlouhou rovinkou, která poskytovala výhodu výkonnějším motorům a autům disponujícím delšími převody.Celkem plynulý průběh nepatrně narušovaly jen pauzy kvůli nepokračujícím autům a nutnosti zajistit opětovně průjezdnou trať, asi největší zádrhel způsobil jeden vůz hned zkraje startovního pořádku, po kterém zůstala na asfaltu masivní olejová stopa, vůbec zasypávání a zametání olejových skvrn zaměstnávalo traťové pořadatele celý víkend. První trénink a všechny další jízdy celého víkendu probíhaly za krásného letního počasí. To také napomohlo velkému zájmu diváků, kteří se kolem tratě sešli. Pro ně pořadatelé vymezili bezpečné divácké prostory. Bohužel celý víkend ohrožoval nejen sebe, ale i závodníky jeden opilec, který se porůznu objevoval u trati a dalo vždy dost práce traťovým pořadatelům uklidit jej do bezpečí tak, aby závod mohl pokračovat. Po polední přestávce pak startér Pavel Jeřábek zpod svého stanu vypouštěl v půlminutových intervalech všechny jezdce do dvou závodních jízd. Po jejich dojetí došlo v prostoru startu k slavnostnímu předání pohárů nejlepším v jednotlivých vypsaných třídách, kterého se zúčastnila i paní místostarostka Radana Rochlová, které všichni přítomní vyjádřili dík za podporu.

 V neděli všechny, kteří po sobotě disponovali fungující technikou, čekal stejný závodní program. Bohužel hned ráno došlo k největšímu zranění víkendu, paradoxně nikoliv na trati, ale v občerstvení, kde se Petrovi z Landy Grillu utrhlo ucho u konvice a vroucí vodou si opařil nohu. Všichni přejeme brzké uzdravení a těšíme se zase na jeho usměvavou tvář za výčepem. Jinak samotný závodní program probíhal poklidně, opět s několika přestávkami na úklid tratě, ale i tak závody skončily podle harmonogramu a po předání pohárů na stupních vítězů se všichni mohli po zdárně proběhách závodech rozjet do svých domovů.

 Nejšťastněji a nejvíc spokojeni se mohli cítit ti, kterým se podařilo ve své třídě zvítězit po oba dny. Tomáš Kučera oslavil své nadcházející narozeniny kromě dvojitého vítězství ve třídě i absolutním vítězstvím a se svým speciálem Mitsubishi Lancer EVO IX ustanovil i základní rekordní čas. Jeho soupeři mu ale nedali nic zadarmo, jak druhý Jaroslav Kubata na speciálu Lancer EVO IX, tak třetí Martin Lev na produkčním Subaru Impreza bojovali o každý zlomek sekundy. Na opačném konci výkonového spektra se ve třídě N 1400 po soubojích s Jakubem Gangurem na Suzuki Swift dvakrát radoval Ladislav Rosička na VW Lupo. Ve třídě N 1600 Jan Srp po technických potížích hned v prvním tréninku dokázal svého velkého soupeře Martina Zelenku porazit v sobotu i v neděli. Pokořitele nenašel také Jiří Kaščak v Saxo cupu. Vyrovnané boje probíhaly ve třídě E 1600, Tichých Pumě na v sobotu vítězného Jana Reisse se Škodou 130 RS, chyběl delší převod, v neděli už bojovali jen mezi sebou a vítězství vybojoval Dominik. V historicích v nejvyšší třídě v sobotu vyřadila technika Jiřího Figla, v neděli Tomáše Píšu. Oba závody vyhrál, stále s handicapem zraněné nohy, Miroslav Černý na Porsche 911. Ve dvoulitrech dvakrát vyhrál s VW Scirocco E. Patera v sobotu před Miroslavem Janotou na Opelu Kadett a  Markem Kalikou na Peugeotu 205 GTI. V neděli skončila „205“ na stříbrné i bronzové příčce, díky výkonu Zdeňka Ferka. EDDA Cup nedělají jen vítězové, závody si užívají i jezdci se skromným zázemím, a pokud se jim podaří dostat se na bednu, jako třeba v neděli šťastnému Janu Volákovi na Škodě Felicia, který vybojoval pohár a body za druhé místo, je to jen dobře.

 Podrobné výsledky je možné najít na stránkách: http://edda.cz/mscrdovrchu/index.php?m=dokumenty a bohaté fotogalerie nejlépe na FB stránce EDDA Cupu.

 Závody v Loděnici skončily úspěšně, všichni se těšíme na shledání na příštích závodech, tentokrát na náročné trati v západních Čechách v Bečově nad Teplou, na letošním předposledním závodě.

 

 Jarda Malík

 

              

Webmaster Edda Patera. Designed & Powered by Jan Frank © 2007