TOMÁŠ HANK se narodil 7. března 1942 a to ve Vrchlabí, jak sám říká nikdy ho nelákalo lyžování a naopak ho lákala rychlá auta.Ve Špindlu kde dlouhá léta žije a jezdil roky se záchrannou službou a kde se hlavně naučil ovládat auto na sněhu. Tomáš Hank patřil mezi naše nejlepší soutěžní jezdce v půlce sedmdesátých a začátkem osmdesátých let. Měl také několik nepříjemných havárií. Na rallye Škoda 74, tam se zastavil o továrnu TOS Vrchlabí. V rychlé partii trati mi totiž vypadla páka řízení. V sedmdesátémpátém zase v Kokořínkém údolí dali ránu s Arnoštem Neubauerem a přestřihli škodovku vejpůl. Na ročník 1976 tedy jeli buď a nebo. Měli ten rok v kapse již jedno vítězství ve třídě z Teplic, tu sezónu se mu povedl motor a jelo jim to jak namydlený blesk. V květnu, před Rallye Škoda, fabrika uspořádala takový volný závod kde si každý vylosoval auto /tenkrát šla do výroby nová Škoda 120LS/, startovala tam celá fabrika, dále asi 15 jezdců, tuším že tam startoval i Míla Verner a jelo se to na RZ Horní Stakory, byl to takový okruh a Tomáš Hank porazil tovární jezdce! "Na škodárnu jsem se docela těšil, a s Arnoštem jme dojeli na třetím místě celkově a získali jsme tak cenu AZNP Mladá Boleslav,totiž Š 130RS... "
Ta stotřicítka, to bylo auto které vyhrávalo, ale také nás i zradilo. Zase to byla Škodovka 77, kde jsme odstoupili na okruhu, ale pak už jsme dokázali s továrnou držet krok, a občas i vyhrát jako v Maďarsku na Poháru míru.Ta stotřicítka musela dost vydržet. Když ale zůstala na Rally Sigma Jeseniky ležet na střeše, bylo už na čase poohlédnout se po něčem jiném. Tomáš Hank měl jako několik svazarmovských jezdců štěstí, že AZNP na začátku prodávaly ojeté vozy. Tak se špindlerovské garáži pod malým Hankem objevila stotřicítka Vlasty Havla, která absolvovala již náročnou Rallye Ruská zima, poslední soutěž Poháru míru přátelství. Startoval na ni poté i Tomáš s Arnošt Neubauerem. Ruská zima se mu moc líbila, hlavně to byla těžká rallye a fantastické svezení na sněhu. A krkonošský horal dál závodil, ať už se mohl svézt na domácí trati v Nové Pace autocross, kde patřil k absolutní špičce tak se i vrhl na kopce. A jak říká, těch titulů co jsem vyhrál ani nemohu spočítat. Ve Špindlu má malou dílnu kde opravuje auta, občas se tady zastaví Srnský a nebo na kole přijede Štolfa a bez závodů nemůže být, už se těší až z Krakonošova sleze sníh a bude moci vyjet dolů / do Česka/ zase na závody. A co říci na závěr? Že Tomáš Hank je opravdu pan závodník, vždy zůstal skromný a když jsem ho viděl závodit, jak vodil stotřicítku a nebo dnes Renaulta na kopci tak smekám. Opravdu Tomáš umí .
Jan Splídek