H R O N OV 2009
Seriál ZAV ÚAMK pokračoval dalším podnikem ve východočeském Hronově. Pořadatelství se opět po loňské úspěšné premiéře ujal tým RTM bratří Machů. Bohužel nepřijelo mnoho jezdců špičky našeho seriálu a to jak z důvodu poruch vzhledem k rychlému sledu závodů / Kožmín, Kočiš, Nesvadba, Široký/, tak z taktických důvodů, kdy jezdci využili možnosti škrtání a to před vrcholem sezóny / Beroun za 14dní/.
Vytvořilo se nám tak velmi zajímavé startovní pole, kdy snad polovina jezdců jela u nás poprvé. Prezentovat se na domácí trati využil i Vladimír Vitver, Martin Krejsa a Tomáš Bek. Za zmínku jistě stojí i návrat na závodní tratě Josefa Srnského jr. za volantem krásné Škody 130LR, i když premiéra nedopadla nejlépe.
Na start se tak postavilo za proměnlivého počasí 88 / 85, 72/ jezdců. Závod probíhal po oba dny pod taktovkou Romana Linharta naprosto bez problémů, či časových skluzů. Naštěstí bylo pouze několik menších havárií. Smolařem sezóny je jistě Michal Slováček, kterému ani na šestý pokus se nepodařilo spatřit cíl a ještě to odnesl plot místního chalupáře. Nový rekord trati ustanovil Vladimír Vitver na speciálu WR 9/1 a to časem 1:03,98. Nikoho již po loňské premiéře nepřekvapilo neskutečné množství diváků podél trati a věřím, že odcházeli spokojeni, jako snad většina jezdců.
SE -1400
Zde se sešla velmi početná konkurence, po celý víkend kralovali domácí jezdci RTM Motorsport. V sobotu vyhrál Radek Jakubský a v neděli Petr Tolárek, konkurovat stačili pouze bratři Mezsárošové.
SE-1600
Nezvykle chudé bylo startovní pole v této třídě. Radek Chamola opět přesvědčivě zvítězil. Poprvé na bednu se dostal Lukáš Oplalecký a to v neděli 3. místem. Petr Tvaroh byl dvakrát druhý.
SE-2000
I zde byla účast daleko nižší než obvykle. Hned první letošní start proměnil ve vítězství Jarda Winter. V neděli pak zvítězil Petr Černý. Na bednu se jednou dostal i Lukáš Šrajer a Václav Koreš.
SE+2000
Zde naopak byla skvělá konkurence. K úžasu všech konkurenci doslova převálcovala Danča Komárková, zejména čas na vodě byl neuvěřitelný! Pěkně se prezentoval novic seriálu Honza Kvasnička / 4+2 místo/. Dobrý výkon podal také Martin Moravec. V sobotu překvapil druhým místem Ivoš Holan, který v málokteré jízdě neměl krizovku...
E1-1400
Radim Mach nemá konkurenci, tak za zmínku stojí i pěkné místo v absolutním pořadí. Technika vydržela, tak z toho jsou dvě první místa. I Milan Andruchovič potvrdil své kvality / 2x druhý/, ten ovšem již musel tvrdě bojovat, jak s Mírou Havrdou, tak s navrátilcem Janem Trnkou.
E1-1600
Naopak zde byla oproti tradici silná konkurence 9 vozů. Karel Patočka překvapivě po oba dny nestačil na Víťu Novotného a musel se spokojit s 2x druhým místem. Jednou byl třetí Petr Krejsa a jednou Luboš Čadek.
E1-2000
Zde nejel téměř nikdo z pravidelných účastníků. Přesto se zde sešli kvalitní domácí jezdci včetně Vládi Vitvera na krásném speciálu WR 9/1. Bohužel pro poruchu spojky startoval pouze v sobotu. Tomáš Bek předvedl také výborný výkon /1,3 místo/. I Martin Krejza na Fábii TDI zajel velmi slušné časy, bohužel také jenom v sobotu. V neděli byl spokojený i Miloš Lang /2. místo/.
E1+2000
11 vozů v této nejsilnější třídě mluví za vše. Souboje o pódium sváděla zejména tato šestice / Komárek, Kobrle, Kotrba, Patera, Hrobský a Košek/. Alešovi sedla trať asi nejlépe a vyhrál oba dny. Eda Patera byl druhý a třetí. Skvěle zajel Tomáš Košek na kvalitně připraveném VW VR6 / 2.místo/. V neděli byl třetí Honza Kobrle / v sobotu odstoupil pro poruchu/.
H-1300
Tuto třídu opanoval zkušený matador Josef Srnský a jasně po oba dny zvítězil. Znepříjemnit mu to chtěl jeho syn, který předvedl krásnou Š 130LR, ale menší požár vozu ho vyřadil z boje v sobotní první jízdě. Druhý tak byl jednou loňský Mistr Jirka Hanilec a jednou Luboš Krameš.
H-1600
Tato třída jediná nejela za plné body. Jasně vyhrál Jarda Vosmek na krásné Š 130LR / jede do 1600ccm, neboť má vůz převrtán na 1400ccm/. Pavel Maier byl stejně jako Vráťa Linka druhý a třetí. Za zmínku stojí i účast Petra Ungráta na voze Moskvič 2140 v perfektním, původním stavu.
H+1600
S napětím se čekalo jestli se již konečně podaří Vencovi Rollovi pokořit zkušeného Ivo Krále. Opět se tak nestalo i když tentokrát s trochou smůly na počasí. Velmi od loňska zrychlil Martin Slezák na BMW 2002 a zejména na suché trati se začal přibližovat čelu třídy. Petr Mužík na Datsunu 240Z předvedl standartně pěkný výkon /3,4 místo/.
Závěrem všechny příznivce vrchů zveme na vrcholný podnik sezóny s účastí 150 jezdců, včetně mnoha legend a hvězd této discipliny. Berounský vrch 09 se jede 11-12.7. Více na www.edda.cz
Eda Patera