aktualizováno | 17.07.2023 14:08:31 | edda | přečteno: 5385x
ZAV Bozkov - Cimbál, historie této tratě / ZAV Semily/
ZAV Bozkov - Cimbál, historie této tratě

 Níže je krásně sepsaná historie závodů na této trati od našeho revivalového kamaráda Pavla Vydry. Za zmínku stojí absolutní  vítězství naší legendy Tomáše Hanka v prvním ročníku a několik úspěchů našeho revivalisty Jirky Moskala :)

 

Historie závodů do vrchu v Semilech

 

Celkem pětkrát se uskutečnily závody automobilů do vrchu na trati Bozkov - Cimbál, Semily.

Poprvé se tak stalo 3. září 1972, kdy se na souboj s časem vydalo sedmdesát jezdců v oblastních závodech. Nejpočetnější třídu A1 1150 vyhrál jablonecký Svatopluk Fantyš, známý rovněž jako hlasatel motoristických podniků. Mezi trabanty byl nejrychlejší Petr Polák a v A2 1000 Roman Rosa z Dukly Nitra. Devátý zde skončil začínající Ladislav Křeček. Vítězem A2 1150 se stal Tomáš Hank a bronz bral Josef Panožka, oba doposud aktivně startující v závodech Edda Cupu. Hank se navíc se Škodou 110L stal i absolutním vítězem, když mimo jiné porazil i prvního v B5 5000 Jindřicha Exnera.

Také druhý ročník se uskutečnil jako oblastní na trati dlouhé 2100 metrů s převýšením 105 metrů/ návrh nové tratě je prodloužen o cca 500m/. Tentokrát se nejlépe vedlo těmto jezdcům – Jaroslavu Ginslovi (A1 1150), Antonínu Abrhámovi (A2 600), Emilu Hokešovi (A2 1000). Tady skončil druhý Jiří Moskal a třetí Ladislav Křeček. Ladislav Bareš získal prvenství v A2 1150 a Pavel Rajtr v B5 5000. Sedmý zde při ojedinělém startu skončil novopacký Milan Junek, vynikající motorář, specialista především na motory Škoda 130 RS. Rajtr vyhrál i absolutně.

 

V roce 1974 si v Semilech dali „dostaveníčko“ jezdci startující v Mistrovství ČSR. A bylo jich osmdesát čtyři. Á jedničky vyhráli Cyril Svoboda a Miloš Bízek. Mezi vozy Honda a Trabant zvítězil Jan Fiala. O třídu výše vyhrál Petr Samohýl, když druhý opět dojel Jiří Moskal. Vítězství v A2 1150 zopakoval Ladislav Bareš, kterého na stupně doprovodil další liberecký jezdec Vlastimil Tomášek. Jedno z četných vítězství zaznamenal ve třídě A2 1300 Miroslav Adámek. Mezi spidery, i v kategorii formule Easter vyhrál Karel Jílek. Třetí zlatý věnec si pak odnesl i za celkové vítězství. Ve formuli Škoda porazil všechny soupeře Jiří Šmíd.

Federální šampionát vrchařů zavítal do Podkrkonoší poprvé v červnu 1975. V absolutním pořadí vyhrál mezi pětašedesáti jezdci a vytvořil nový traťový rekord Jaroslav Bobek před Karlem Jílkem (vítěz Formule Easter) a Petrem Samohýlem. V kategorii sériových vozů zvítězili Miroslav Brotánek (1150) a Ilja Tomis (1600). Karel Pletka vévodil trabantům a Jiří Moskal se dočkal vítězství v litrové třídě. V A2 1150 skončil opět druhý Vlastimil Tomášek, kterého jen o vteřinu zdolal Břetislav Enge. Jeho týmový kolega Zdeněk Vojtěch bral stříbro za vítězným Brunclíkem v A2 1300. Nejvíce jezdců se tentokrát sešlo ve formuli Škoda a prvenství si do Mostu odvezl Jiří Vančura.

 

Členové Automotoklubu Technometra Semily připravili závod Mistrovství ČSSR i v roce 1976. A v nejpočetnějším startovním poli v historii tohoto závodu se stal vítězem nejrychlejší jezdec kategorie B6 2500 Miran Velkoborský. Zajímavý výsledek zaznamenal druhý v absolutním pořadí Petr Samohýl, který se stal vítězem obou formulových kategorií, tedy Škoda i Easter. V á jedničkách vyhráli Petr Skala a František Adámek. Pro ASK Stavby Praha vybojovali vítězství Martin Kordač (A2 600) a Miroslav Heřman (A2 1000). Úspěšným závodem byly Semily i pro Racing Team Liberec, když vyhráli Vlastimil Tomášek (A2 1150) a Zdeněk Vojtěch (A2 1300), třetí místa v těchto kategoriích si vyjeli Ladislav Bareš a Břetislav Enge. František Dostál vyhrál třídu A4 1150 a Marián Rajnoha s Alfou Romeo A5 3000. Tím byla historie na zajímavé trati u Semil na dlouhé roky ukončena.

Pavel Vydra

 

Webmaster Edda Patera. Designed & Powered by Jan Frank © 2007