Shrnutí sezony 2023 od absolutního vítěze Edda Cupu Miroslava Černého.
Máme po proběhlém revivalu, tak první otázka zní. Jak je možné, že takový matador neuspěl, a to ani ve třídě?
Tak revivaly jsou úplně jiná akce, kde se musí sejít více faktorů k tomu abys uspěl. No a ani soupeři ve třídě nejedou úplně pomalu a hlavně nedělají chyby. Konkrétně tedy rozhodlo, že jsme na oválu ve Slaném špatně spočítali kola a jeli o jedno více… A druhou příčinou byla jedna má chyba při navigaci, sice jsme chytli pouze 20trestných bodů, ale i to je při krátkém revivalu na nechybujícího soupeře dost…
Jak to máte v posádce s Josefem Panožkou rozdělené?
SSky jezdím já a na přejezdech jede zkušeně Pepa a já se snažím navigovat. Musím říci, že revival si užívám, je to pro mě taková relaxace, dokonce už o pauzách mezi TC nestuduji itinerář, ale pohovořím s kamarády z posádek okolo nás.
A zhodnocení letošní sezony Edda Cupu asi bude pozitivní, že?
No samozřejmě. Předně musím poděkovat Pepovi Panožkovi, že mi splnil velký sen, že mohu už dva roky jezdit s velmi rychlými a pečlivě připravenými vozy v boji o absolutní vítezství. No a jelikož jsem vyhrál obě třídy, kde jsem startoval, tak jsem nadmíru spokojen. Výsledek není jen má zásluha, ale také celého týmu, Pepa jako nejlepší manažer, můj táta, bratranec Martin se synem Tomášem a strejda Pavel, Karel Tomeš jako mechanici, bez nich by to nešlo stíhat.
Jak bys obě Porsche zhodnotil? Jaký je rozdíl v jízdních vlastnostech.
Tak historické Porsche, s tím jedu od 2022, je takové hodné, neudělá nic překvapivého, motor už jde krásně odspodu. Daří se mi jet rychle již od prvního tréninku. Mívám s ním většinou tréninkové časy lepší než s červeným. No a éčkové červené Porsche to je raketa. Neuvěřitelný je silný turbo efekt, člověk musí velmi opatrně a pomalu zrychlovat. Ovšem výkon ve správných otáčkách, to je tedy palba. Byli jsme teď na brzdě a ve voze je potenciál J, který nás příjemně překvapil.
Co soupeři ve třídě?
Je zajímavé, že někdy se nás sejde až deset a někdy jsme sotva na „ bednu“. Nejvíce mi zatápěl Lukáš Suchomel, který má tratě na kterých je téměř k neporažení. Letos to bylo ve Dlouhé Lhotě a Bozkově. Překvapivě rychlí jsou i kluci na oktávkách, to jsem nečekal. Je škoda, že alespoň občas nejezdí můj velký kamarád Jiří Jupa s Corvette, určitě by naše souboje byly velmi napínavé. Soudím tak z jeho dosud platného rekordu na Autodromu Most, kam jezdil pravidelně.
Ty ovšem soupeříš i o absolutní vítězství na našich podnicích, jak si vedeš v porovnání se čtyřkolkami?
Ano, zde velmi záleží na profilu tratě. Například jezdecky velmi náročné Brdy mi vyhovují, naopak ve Kdyni jsou šance menší.
No a které tratě jsou Tvé oblíbené?
Mám rád skoro všechny, zejména zmíněné Brdy, Bečov, Novou Bystrici. To bych se hodně přimlouval o setrvání tohoto kopce v kalendáři.
A která trať Ti naopak v kalendáři chybí?
Radotín, ten jsem měl velmi rád. Super by byla i opravená Baba… J
Závěrem, co plánuješ v sezoně 2024?
Určitě již nepojedu na dvou vozech, to si člověk ani neodpočne, rád sleduji i vše okolo, souboje v ostatních třídách apod., no a na to pak není vůbec čas. Když vše dopadne dle představ, pojedu Porsche 911 GT2 ve třídě E 2WD.
Těším se na setkání se všemi kamarády za 14 dní na Lipně!
Míra Černý