Bára informuje o 1. etapě při jízdě do bivaku
Dneska to vypadalo, že i kvůli zpožděnému startu vetšiny vozidel se holky dostanou dost pozdě do bivaku, a že jejich zážitky přineseme až zítra. Nakonec to dopadlo jinak a posádka předala informace o úvodní etapě. Přesto se zmíníme i o týmu mechaniků.
Mechanici jsou oporou týmu. Musí dát co nejrychleji do pořádku to, co se pokazí na náročné trati, aby posádka mohla pokračovat.
„Rallye Dakar Classic má za sebou první kilometry letošního ročníku. Organizátoři tohoto ročníku Rallye Dakar Classic nakreslili úvodní kilometry 1. etapy v oblasti s geologickými tvary, které na Dakaru Classic ještě nebyly vidět. Závodníky zavedla trať doslova do hlubin. Startovní pole se vlnilo kolem vyhaslých sopek v paletě minerálních odstínů naplněných všemi barvami. Trasa vedla z Aluly do Henakiyah. Posádky musely zdolat 270 kilometrů speciálek“, přibližuje dnešní den Olga Roučková a pokračuje: „ V první etapě to dvoukolky neměly vůbec lehké, všudypřítomný Fesh Fesh a rozježděné stopy. Než nám naše závodnice dojedou do bivaku, přineseme pohled na naše mechaniky, kteří jsou stěžejními kameny.
Jestli si doprovod na Dakar Classic představujete jako jako vymazlený servis v ČR, s velkou halou a kávičkou od slečny na recepci, tak jste s představou hodně daleko. Své o tom ví šéfka týmu: „Na Dakaru Classic servis funguje úplně jinak. Mechanici přes den řídí doprovodný týmový kamion Mercedes Atego, před sebou mají nekonečné silnice a na mobilech je věčně otevřený livetiming, na kterém sledují závodníky týmu. Když Citroën 2 CV přijede do bivaku na holky už čeká postavené zázemí. Rychle zrekapitulují, co se za ten den stalo, řeknou, co se jim na technice nezdá a co všechno rozbily. Pak zmizí do sprchy, na večeři a jdou si lehnout.“ Pro mechaniky ale jejich šichta teprve začíná. „Mnohdy se mechanici musí potýkat s velkou a rozmanitou nepřízní počasí - bahno, déšť, všudypřítomná zalézající zima a nebo brutální vedro. Zatím na Dakaru počasí přeje a večery ještě nejsou tak mrazivé, ale to se ještě může změnit. V doprovodném Ategu máme také našeho nejmladšího člena posádky studenta ze SŠTŘ Nový Bydžov Jana Pavlíka. Když se neděje nic mimořádného,
balí mechanici část bivaku ještě večer, aby se ráno nezdržovali. Nechají rozložené jen nejnutnější věci, které ráno naloží do aut a vyrazí vstříc dalším kilometrům. Pustí si muziku, otevřou livetiming.“
Oficiální výsledky v době této reportáže nebyly ještě známy. Své dnešní postřehy diktovala Bára Holická ještě za jízdy do bivaku: „ Teď už víme o čem je Dakar Classic. První etapa byla opravdový masakr. Nevím jestli je tohle normální nebo ne? Pořadatelé nám avizovali, že budeme jezdit něco jako trial. Čekaly jsme hodně těžký kamenitý terén, ale v závěru jsme si zajezdili i hardcore trial po skalách bez jakékoliv cesty. Bojujeme co to jde! V písčitých pasážích si hrajeme s tlakem v pneumatikách. Docela jsem překvapená, že jsme „neudělali“ kolo. Podvozek dostal strašně zabrat. Kluci budou mít večer hodně práce. Děkujeme že nám fandíte a držte dál palce!“
A zítra soutěž pokračuje druhou etapou. Bude ještě těžší? Stage 2 má na trati 311 kilometrů speciálek a vede z AL HENAKIYAH do AL DUWADIMI. Foto: Czech Samurajs tým
Ollie Roučková