24.01.2024 11:40:00 | edda | přečteno: 3475x
Miroslav Černý: „Pořád nahoru a dolů!“

 

 

 Vynikající sezonu loni prožil Miroslav Černý. „Sezona byla obrovsky úspěšná. Jel jsem s dvěma auty, podařilo se mi vyhrát dvě třídy a k tomu s červeným Porsche Turbo ještě celkovou klasifikaci. Podobnou sezonu jsem měl v roce 2015, kdy jsem se dvěma vozy Škoda rovněž vyhrál dvě kategorie i absolutní pořadí,“ neskrývá spokojenost třiapadesátiletý pilot.

 

Kdy tě napadlo, že vyhraješ?

 

„Ve třídách se to dá odhadnout dříve, protože se nějaké závody škrtají, a když máš vyhrávací auto a vítězíš, máš už velký náskok. U celkového umístění musí člověk odjet každou jízdu, takže jisté to bylo až po poslední jízdě závěrečného závodu v Jemníkách na Mladoboleslavsku.“

 

Jak hodnotíš loňskou konkurenci?

 

„Myslím, že oproti minulosti byla účast nižší, nicméně jsme kamarádi a sledujeme se napříč všemi třídami. Ať už to začíná Zdeňkem a Dominikem Tichými a Pepou Srnským i bližšími soupeři ve třídách jako jsou Honza Šenold, Honza Hlavička, Viktor Doležal, Lukáš Suchomel, Martin Lev, David Černý a Tomáš Kučera. Zapomenout nemohu na třídu historiků, kde to jsou Tomáš Píša a Jirka Fígl. Soupeřů je však hodně a samozřejmě sleduji všechny.“

 

Bylo střídání dvou aut hodně náročné?

 

„Na začátku sezony je vždy obrovským potěšením pořádně si zajezdit. Ke konci sezony už však člověk asi pociťuje přibývající věk, možná mi i chybí možnost si s někým déle popovídat, protože díky střídání dvou aut jedu pořád nahoru a dolů. Je to náročné pro mě i tým, který se mnou jezdí.“

 

Můžeš tvůj tým představit?

 

„Tým tvoří táta, bratranec Martin (Maderák), který asi pojede s mojí Škodovkou v Mostě, pak jsou tam ještě strejda Pavel a kamarád Karel Tomeš. To je známý restaurátor vozů Alfa Romeo a sídlí v Lounech, odkud pocházím. Šéfem týmu je Pepa Panožka, který startoval v Mostě a jezdíme spolu v Porsche 911 Revivaly. Tam on řídí na přejezdech a já jezdím jenom „esesky“.“

 

Zkusíš porovnat obě auta?

 

„Loni jsem jel dvě Porsche – černé a červené. Černé je historické typové řady 930, má atmosférický motor a výkon okolo tříset koní. Je zařazen do třídy H+2000 a jel jsem s ním už druhým rokem, takže jsem na něj docela zvyklý. Také červené Porsche třídy E-2WD vychází z typu 930, ale je osazené motorem 933. To je poslední vzduchem chlazený motor s dvěma turby Garrett a má výkon něco kolem šestiset koní. S tím jsem jel první rok. To auto má zajímavou historii, když v letech 1999-2005 jezdilo kanadské okruhové mistrovství, kterého se účastnil například Jacques Villeneuve. Už celý rok se snažím navázat kontakt s předchozím kanadským majitelem auta a vypadá to, že se to brzy podaří. Rádi bychom se dozvěděli, jak byl ten motor postaven, na jaký benzín měl jezdit a další věci.“

 

Jemníky jsi místo jednoho Porsche startoval se Škodovkou.

„Během sezony jsme měli technické problémy s turbovým Porsche. Abychom ho v Jemníkách zbytečně netrápili, využili jsme možnost vytáhnout z garáže čekající Škodovku. S tou se mi podařilo vyhrát, ale tvrdě na mě doráželi soutěžák Míra Číž a Protlum (Jindřich Křístek). Nevím, jestli to bylo tím, že jsem si na Škodovku odvykl anebo už jsem „starej“ (smích).“

 

Který závod se ti líbil nejvíce?

 

„Asi slovenská Nová Bystrica a Bečov. Tyto tratě nejvíce vyhovují červenému Porsche Turbo.“

 

Na zařazení slovenských podniků se názory různí. Za tebe Slovensko ano nebo ne?

 

„Já to pojímám jako krásný výlet do krásného prostředí na tratě evropských parametrů. Takže mám stejný názor, jaký zmínil v nedávném rozhovoru Tomáš Kučera. Za mě Slovensko rozhodně ano.“

 

Přihlášen jsi i na dubnovou akci Rallye Praha Revival. Pokolikáté pojedeš Revivaly?

 

„Tý brďo. To si ani nepamatuju, už si nevzpomínám. Pravidelně jezdím Prahu i Berounku. Nějakých deset startů to bude. Je to legrace a setkávání. Já už se také posouvám do skupiny těch starších. Vždyť má kariéra začala před nějakými třiceti lety. Počítám to dobře? No, spíše před pětatřiceti. Takže už je to hodně dlouho. Čas letí hrozně rychle.“

 

Tvůj dobrý kamarád, bývalý špičkový hokejový útočník a také příležitostný závodník, Jan Alinč, utrpěl při inline hokeji v květnu 2019 vážné zranění a je upoután na invalidní vozík. Uvidíme ho někde na závodech?

 

„Honza je můj velký fanoušek, stejně jako já byl fanouškem jeho. Byly to krásné časy, když hrával například za Litvínov, Ässät Pori, MODO Hockey, německé týmy či Slavii a Energii. Myslím, že se už těší na nějaký letošní test, kdy bude Martin testovat Škodovku. Jsme v kontaktu a Honza je nyní v období, kdy vytváří auta do Assetto Corsa. To je počítačový simulátor. Připojíme se online a mrskáme po síti SIM Racing. Honza, Martin, David Černý a já, jedeme různá auta a různé okruhy.“

 

Závěrem se nabízí otázka na tvé letošní závodnické plány.

 

„Obhájit loňské výsledky není největší prioritou. Důležitější je užívat si závody s partou, podobně zapálenou pro motorsport. Asi zůstanu v Čechách, takže v EDDA Cupu. Závody tohoto seriálu jsou totiž po všech stránkách na slušné úrovni. Pojedu zřejmě pouze červené Porsche. Přece jen si chci na závodech i pokecat (úsměv).“

 

Vlastimil Resl

Webmaster Edda Patera. Designed & Powered by Jan Frank © 2007