14.07.2009 12:46:43 | edda | přečteno: 5138x
Beroun - Komentář 2. část
 

Berounský kopec 2009, 2.část

Hodnocení tříd

 

SE 1400

Devět jezdců se sešlo na startu. Petr Tolárek se dělil o svůj vůz s Vladimírem Novákem, který startoval již v Hronově v historických vozech se škodovkou. Nevím, jestli to Petra nakonec nemrzelo. Vláďa všem stálým účastníkům ukázal zadní nárazník a po oba dny zvítězil. Hodně mu pomohla vyježděnost ze soutěží, které jsou jeho hlavní disciplínou. Za ním skončili, již stálí obyvatelé stupňů vítězů, bratři Mészárosové. V sobotu byl stříbrný Jakub a bronzový Tomáš, v neděli si posty vyměnili. Z týmové strategie je podezírat nemůžeme, jsou mezi nimi tak těsné, desetinkové rozdíly, že na nějaké taktizování rozhodně prostor nemají. Kromě toho samozřejmě chtějí být nejlepší oba. Monokulturu Swiftů narušil pouze frankofil Ladislav Rosička na Peugeotu 106 pátým a šestým místem.

SE 1600

Celkem třináct jmen se objevilo v klasifikaci této třídy. Tvrdý boj mezi prvníma dvěma protagonisty průběžného pořadí, vedoucím Radkem Chamolou a jeho pronásledovatelem Petrem Crhákem, okořenil první reprezentant Bulharské republiky v našem seriálu, Vasill Kukov. Jeho čtyřdveřová Honda Civic sice zvenku vypadala jako běžné auto bulharského turisty, že to byly jen mimikry a Vasill to opravdu umí, ukázaly stopky. V sobotu tedy vyhrál Petr Crhák s Citroenem Saxo VTS, druhého Radka Chamolu na Hondě CRX zřejmě trochu rozhodila kolize s retardérovým sudem v tréninku, třetí místo obsadil Vasill Kukov. V neděli už jasně kraloval Radek Chamola, za ním skončil Vasill a Petr tentokrát skončil třetí. Vítězný double v Saxo Cupu patřil Aleši Polaneckému.

SE 2000

Jednomu z největších favoritů na konečné prvenství ve třídě, Janu Semlbauerovi v prvním tréninku zkolaboval motor. Honza zkoušel v rozporu s řády pokračovat s jiným autem, což mu samozřejmě neprošlo. Mrzí mě, že Honza ještě svým postojem při nedělním dekorování ukázal, že neunesl, že jasná pravidla platí pro každého. Po oba dny nikoho před sebe nepustil nechybující Petr Černý na Renaultu Clio. V sobotu druhý Michal Slováček, v neděli Nissana 100 NX rozbil. Třetí místo v sobotu patřilo Jiřímu Pilchovi s dalším Cliem. V neděli už regulerní start s Hondou Acura přinesl Janu Semlbauerovi stříbrné umístění. Ze sobotního čtvrtého místa v neděli na třetí přeskočil Jirku Pilcha typový kolega Roman Hovorka.

SE +2000

Létající Fin Teemu Tironnen dvakrát pozlatil své žluté Mitsubishi Evo IX. V neděli měl po první jízdě takový náskok, že i přes mírné zaváhání v jízdě druhé, před sebe nikoho nepustil. Druhé místo po oba dny vybojoval Jiří Hák se Subaru Impreza Sti. V sobotu měly Subaru na stupních vítězů převahu díky třetímu místu Martina Lva. V neděli, aby to nebylo třem diamantům líto, zaujal třetí místo Viktor Kunst s teprve šestou evolucí Mitsubishi Lancer. Nejrychlejší dáma klasifikace, Daniela Komárková, obsadila jednou čtvrté, jednou páté místo. I to ovšem stále stačí na celkové vedení v této třídě.

E1 1400

Radim Mach po oba dny nenašel přemožitele a Swifta dovezl dvakrát pro pohár za první místo.Druhé místo v sobotu s dalším Swiftem vybojoval Martin Maderák, za ním skončil třetí Milan Andruchovič na Škodě MB 1000. Ten svou „siluetu“ dostal na třetí místo i v neděli a opanoval celkovou klasifikaci třídy. Druhý v neděli skončil Miroslav Černý za volantem Suzuki Swift. V sobotu skončil čtvrtý Josef Mlejnek, který si občasnými starty v našem seriálu prodlužuje svou dlouhou a úspěšnou závodnickou kariéru.

E1 1600

V sobotu přijeli na start účastníci mistrovství republiky v soutěžích otec a syn Vlčkové. Jako závodní nářadí jim posloužila „Sněhurka“, bílý Peugeot 206 S 1600. Vitězství vybojoval Martin Vlček, druhý skončil Jiří Vlček, ve kterém se trochu svářila pýcha na vítězství syna a rozladění z menšího zaváhání v posledním retardéru, které přineslo rozhodující ztrátu na vítězství. Třetí místo vybojoval Karel Patočka se Škodou Pick-up hnanou motorem VW. V neděli již Vlčkové dali přednost jiné zábavě. Zvítězil Karel Patočka před Vítkem Novotným také na Škodě Pick-up. Třetí místo obsadil na Hondě Civic startující Petr Krejza. Čtvrté místo patřilo Martinu Milowskému, který se vrátil na místo, kde loni získal titul ve třídě.

E1 2000

Jan Kočiš přivezl již opravenou Škodou Fabia a proměnil oba starty ve vítězství. V sobotu druhé místo patřilo Martinu Nesvadbovi na Toyotě Corolla STW, třetí skončil neúnavný vylepšovatel Fordů Miloš Lang s Fiestou. Ctvrté místo v sobotu patřilo zbraslavskému střelci Josefu Čermákovi se soutěžním „enkem“ Renaultem Clio. Na neděli se asi Pepa dobře vyspal a s pro něj typickým úsměvem od ucha k uchu, vyskočil na stupně vítězů pro pohár za druhé místo. Třetí byl opět, jako v sobotu, Miloš Lang.

E1 +2000

Nejsilnější třída dojížděla svůj sobotní závod ještě v neděli. Tento „sobotní“ závod vyhrál Petr Tomášek na Subaru Impreza s nejlepším časem víkendu 1:35,43. Druhý se umístil Aleš Komárek před Davidem Nešporem, oba startovali na Mitsubishi Lancer EVO IX. V sobotním prvním tréninku havaroval v retardéru Eda Patera. Zřejmě jezdec Eda Patera nebyl přítomen páteční rozpravě, kde promotér Eda Patera vysvětloval funkci a způsob průjezdu retardéru. V nedělním závodě si první dva ze soboty své pozice vyměnili. Zvítězil Aleš Komárek, druhý se umístil Petr Tomášek. Za nimi skončili na setinu stejným součtem časů Eda Patera se Subaru Impreza a Ondra Fencl s Chevroletem Corvette. V takovém případě, dle standardních propozic seriálu, rozhoduje nejrychlejší čas jednotlivé jízdy a tak body za třetí místo připadly Edovi.

E2

V Berouně se na start výjimečně postavily i formulky. Lubomír Plaček byl po oba dny se svou formulí Ford rychlejší než Václav Žemla s formulí Škoda.

H 1300

V objemově nejslabší třídě historických aut mají logicky převahu vozy značky Škoda. Dva krásné exempláře přivezli otec a syn Srnští. V sobotu vybojoval prvenství Josef Srnský ml. na Škodě 130 LR, před tatínkem Josefem Srnským s autentickou Škodou 110 R. Třetí místo patřilo Škodě Rapid Luboše Krameše. V neděli se v depu a na přejímce objevil pán v nejlepších letech, přivezl NSU TT, že by si chtěl zazávodit. Jedna z největších postav československého a českého motosportu, Miroslav Adámek patřil okamžitě k horkým favoritům a svou třídu potvrdil jasným vítězstvím. Druhý skončil Josef Srnský ml., třetí místo vybojoval Antonín Muzikant, když musel měnit na své Škodě 130, po sobotě porouchanou, převodovku.

H 1600

V sobotním závodě se podařilo Ladislavu Rosičkovi st. vklínit Toyotu Corollu na druhé místo mezi dvě „béčkové“ soutěžní Lady VFTS. Zlatá patřila Františku Fadrnému, bronzovou řídil Tomáš Klokočník. V neděli přivezl na start ohromně rychlou Škodu 120S Petr Kolář a jasně zvítězil, František Fadrný tentokrát skončil druhý před třetím Ladislavem Rosičkou.

H +1600

Pro kategorii historických vozů je vypsaná poměrně dlouhá časová perioda, aby bylo umožněno startovat co nejširšímu a nejpestřejšímu poli. Za tuto peridu se ovšem i několikrát měnily dobové předpisy, startovaly v různých skupinách nejrůznější verze všech možných značek. Z těchto důvodů je dost obtížné posuzovat čistotu vozů přihlášených do této kategorie. Nicméně povinnost dokladovat regulérnost vozu má vždy jezdec. V Berouně došlo k tomu, že jezdci historických vozů, vesměs fandové krásné techniky, našli společnou řeč s technickým komisařem seriálu, což si myslím jen našemu seriálu prospěje, vyčistí atmosféru a mezi historiky povládne i nadále kamarádský duch. Jezdci u nichž byly nějaké pochyby, byli vyzváni, aby nezpochybnitelně doložili, že jejich auto odpovídá době spadající do této kategorie. Do té doby nebudou oficiálně výsledky z Berouna vyhlášeny.

 

Jarda Malík

Jarda Malík | 14.07.2009 21:30:01
Po výměně mailů s Honzou Semlbauerem uveřejńuji následující: "Omlouvám se Honzovi Semlbauerovi za to, že jsem jej nařkl z toho, že neunesl, že jasná pravidla platí pro každého. Opravdu nejsem čtenář myšlenek a tak to byla jen moje interpretace jeho chování. Uznávám, že nesprávná. Honza, podle svého vyjádření na fóru těchto stránek, vyjádřil gestem nesouhlas s promotérem. Ten mu při tom jenom znemožnil pravidla porušit." Tím je pro mne diskuze skončena.Howgh!
Webmaster Edda Patera. Designed & Powered by Jan Frank © 2007