V neděli se uskutečnil IV. ročník ZAV Edda Cupu mezi Řevnicemi a Mníškem pod Brdy. Na závodníky čekala 3 800 metrů dlouhá trať s kvalitním povrchem a zánovními svodidly. Depo rozkládající se na silnici za cílem se začalo plnit v sobotu po jedné hodině odpoledne, kdy začala platit uzávěra silnice, a s přibývajícími týmy se začalo ukazovat, co bude největší organizační oříšek, totiž, jak se vypořádat s úzkou komunikací dovolující v podstatě jen jednosměrný provoz. Díky ukázněnosti všech opouštění a návrat do depa kyvadlovým způsobem po celých svozech nezpůsoboval žádné zdržení časového harmonogramu, přestávky v průběhu tréninkových a závodních jízd byly způsobeny odstraňováním následků kolizí. Všechny kolize skončily bez zranění jezdců a bez ohrožení diváků. Těch se sešlo poměrně dost a z vyhrazených diváckých míst mohli sledovat napínavé dění na závodní trati. Bohužel opět došlo k velkému poškození svodidel, což po zrušení pojistky z důvodu novely zákona o pojišťovnictví, pocítí jak jezdec, tak pořadatel…
Celý závodní program začal v devět hodin ráno první ze dvou tréninkových jízd. Drobným brzkým ranním deštěm zkrápěný asfalt nutil k opatrné jízdě, naštěstí podle předpovědi, která se vyplnila, další déšť nepřišel a trať rychle osychala, přesto několik krizových situací prověřilo bdělost a kompetentnost traťových pořadatelů. S osychajícím povrchem se většina jezdců zrychlovala, po projetí cílem si jich většina trať pochvalovala, že je sice těžká, ale o to větší uspokojení přinese, když se povede bez chyb dorazit do cíle. Jen občas bylo možno zaslechnout povzdechnutí, že je hodně těžká na zapamatování, že v tom kvaltu není lehké si uvědomit, v kterém úseku se člověk právě nachází a co ho bude čekat. Druhá tréninková jízda skončila chvíli před polednem a závodní jízdy navázaly na trénink po krátké polední přestávce, neboť byla jasně určená časová hranice, do kdy musí být trať a hlavně i depo uklizené a silnice otevřena pro veřejný provoz.
V závodních jízdách už se počítá každá setina sekundy a ve všech vypsaných třídách se bojovalo o co nejlepší umístění a body do celkového pořadí. Vyrovnané boje o vítězství tradičně probíhaly v bohatě obsazeném Saxo cupu, další vyrovnané závodění se odehrálo ve třídě N1400, zejména mezi jezdci P. Žežulkou, J. Gangurem a J. Pokorným. Ovšem souboj opravdu o desetinky se odehrál mezi dvěma špičkovými vozy třídy E1400 Š 100 Romana Svobody a Š Pick up s motorem Kawasaki Tomáše Nováka. Oba jezdci se umístili i v první desítce absolutního pořadí. Druhou skupinou, kde rozhodovaly desetinky byla sk. H2, kde Petr Beran na kvalitně připraveném Ford Sierra Cosworth porazil rychlého Petra Flosmana na Favoritu. Opět, a po několikáté se ukázalo, jak dobře jsme stanovili koeficient v této skupině jezdící bez rozdělení dle obsahu motoru. Absolutně nejrychlejším a vítězem třídy nejsilnějších dvoukolek se stal Miroslav Černý, který o necelou sekundu porazil Tomáše Kučeru na Mitsubishi Lancer Evo IX.
Příjemným překvapením byl start soutěžáka Miroslava Janoty, který stále ladí nový vůz Opel Ascona 400, a den před tím smolně odstoupil těsně před koncem z dobře rozjeté Rally Český Krumlov. Všichni také s radostí uvítali navrátilce a legendu Ivo Krále, který snad opět našel chuť do závodění… Odměnou mu bylo druhé místo ve třídě H-2000.
Po tom, co poslední jezdec protnul cílovou fotobuňku se rychle odehrál ceremoniál s předáním pohárů na stupních vítězů, traťoví pořadatelé uklidili jim svěřené úseky, týmy se rychle sbalily a opustily depo a po osmnácté hodině jen nagumované čáry a zmíněná svodidla na ztichlé silnici nad Řevnicemi připomínaly, že se tu odehrál další závod EDDA Cupu.
Další závod EDDA Cupu se uskuteční na oblíbené trati z Kdyně na vrch Koráb ve dnech 8.-9. června, kam jezdci i organizátoři srdečně zvou všechny příznivce motoristického sportu.