Do západočeského městečka Kdyně se sjeli účastníci nezávislé série závodů automobilů do vrchu EDDA CUP, aby na kultovní trati na vrch Koráb odjeli svůj čtvrtý letošní závod.
Závod má v kalendáři EDDA CUPu již tradiční místo i termín, zrovna tak tradičně se zde jezdí podle zvláštního systému, kdy se během víkendu sčítají všechny jízdy, letos jich bylo osm. Jde asi o jediný vytrvalostní závod do vrchu na světě. Tradicí je už i táborák s opékáním buřtů v depu u plovárny.
Přes sto jezdců se v pátek sjelo k přejímkám, mezi nimi i několik německých závodníků, kteří si zdejší závod oblíbili. Sobotní závodní program sestával z jedné tréninkové jízdy a čtyř závodních jízd, které se i díky vedoucímu trati Zdeňkovi Heřmanovi a traťovým pořadatelům v čele s Václavem Havířem podařilo zvládnout v plánovaném čase.
Večer už vzplál zmiňovaný oheň, kolem kterého se při opékání špekáčků a testování jejich kvality, rozproudila zábava, která zvlášť vytrvalým jedincům vydržela dlouho do noci, poslední táborníci odcházeli až se svítáním.
V neděli ráno přesně v 8,45, jak bylo avizováno, vyrazil první jezdec na trať a bez větších přerušení navazovaly jednotlivé závodní jízdy i s přestávkou na oběd. Po odjetí čtvrté závodní jízdy byl závod v brzkém odpoledni ukončen a nejlepší ve všech vypsaných třídách byli na slavnostním ceremoniálu v prostoru startu odměněni poháry. Za celý víkend byla pouze jedna havárie bez zranění jezdce či ohrožení diváků.
Závod ve Kdyni se velmi vydařil vydařil, v několika třídách se bojovalo do poslední jízdy. Za zmínku stojí výkon domácího Romana Svobody, který své soupeře deklasoval, a to i přes to, že i oni podali výborný výkon, většinou se rozhoduje v této třídě v desetinách, zde to ovšem neplatilo. Výborně zajel i vítěz E1600 Zdeněk Tichý, který tentokrát nedal synovi žádnou šanci na těsný souboj. Velmi dobře zajel i vítěz dvoulitrů Petr Tvaroh, v této třídě jsme mohli poprvé vidět i pečlivě připravený speciál Opel Kadett německého jezdce R. Stangla. V nejsilnější třídě se největšímu favoritovi Tomášovi Kučerovi nepovedla první jízda, kdy pro technickou poruchu ztratil na čelo třídy 20s., které naháněl celý víkend. Nakonec se podařilo a vyhrál o více, než dvě sekundy. Krásné souboje na trati a hlavně atraktivní jízdy předváděli němečtí jezdci na vozech NSU TT ve třídě historiků do 1300 ccm. Pěkný byl i souboj o o " bednu" ve třídě H+2000, kde se pořadí na druhém až čtvrtém místě neustále měnilo. Totéž platí i pro skupinu H2. Zde u obou soubojů ovšem dominovaly čtyřkolky Jiřího Figla a Petra Berana, kterým vyhovoval profil tratě.
Nyní se sejdeme za čtrnáct dní premiérově na trati u Mladé Vožice, kde se naposled závodilo v roce 1982... A na Koráb se, doufejme, EDDA CUP vrátí příští rok.