aktualizováno | 24.06.2024 16:53:04 | edda | přečteno: 398x
ZAV EDDA CUP, Mladá Vožice, 22.-23. 6. 2024, komentář

ZAV EDDA CUP, Mladá Vožice, 22.-23. 6. 2024, komentář

Nezávislý seriál závodů automobilů do vrchu EDDA Cup má za sebou další úspěšný podnik. O uplynulém víkendu se závodilo v Mladé Vožici na silnici mezi Janovem a Františkovem. Na této trati pořádali členové místního automotoklubu závody v sedmdesátých a osmdesátých letech minulého století. Několik účastníků tehdejších ročníků, kteří ještě závodili a závodí v EDDA Cupu, na závody zde vzpomínali a tak se o možnost obnovit tyto závody začal zajímat promotér EDDA Cupu. Jeho snaha došla tedy letos naplnění, když získal vřelou podporu na radnici a zájem místních obyvatel, kteří opětné pořádání automobilového závodu vítali.

V pátek odpoledne se pomalu začínalo plnit depo umístěné na boční silničce do Koutů, pro případné příští ročníky se rýsuje možnost vhodnějšího uspořádání depa a zázemí závodu. Nakonec prošlo přejímkami 51 závodníků, nízká účast, poloviční proti předchozímu závodu ve Kdyni, při tom s nesrovnatelně závodnicky hodnotnější tratí, úplně nepotěšila organizátory, nicméně nižší účast umožnila snažší organizaci průběhu jednotlivých jízd, což je vždy u nové trati těžší nejen pro samotné závodníky, ale i pořadatele v čele s vedoucím tratě, na kterém leží největší odpovědnost za plynulý a bezpečný průběh závodu. Této role se bezchybně zhostil ostřílený závodník Antonín Široký s kolektivem traťových pořadatelů, složených ze zkušeného ústeckoorlického týmu, Sboru dobrovolných hasičů Mladá Vožice a členů fotbalového týmu TJ Sokol Mladá Vožice. Ti se během celého víkendu výborně zhostili své úlohy v zajištění bezpečnosti početné divácké návštěvy, tak i při řešení několika kolizí, které všechny skončily bez zranění jezdců, nebo ohrožení diváků. Již v průběhu přejímek se přehnaly prudké srážky s kroupami, naštěstí poslední liják přišel ještě v noci na sobotu, ale závodní program se už odehrál na suchém povrchu. Závod ve Vožici byl první, kde se zároveň při přejímce začal plnit solidární fond na pomoc při hrazení případných škod.

V sobotu ráno v devět hodin vyrazilo první závodní auto na trať do první ze dvou tréninkových jízd vyplňujících dopolední program. Trať, jak ji závodníci začali poznávat, se většinou líbila, ale vyžadovala i respekt. Po trénincích a přestávce na oběd se už začalo naplno závodit. I přes slabší účast nabízely souboje o vítězství a další stupně vítězů v některých třídách kvalitní závodění. Protože již tréninky i první závodní jízda proběhly hladce, bylo operativně rozhodnuto o přidání třetí závodní jízdy, kdy se do výsledku počítaly dva nejlepší časy. Po dojetí posledního vozu do cíle a spočítání výsledků byly nejlepším v jednotlivých třídách předány poháry, které závodníci převzali z rukou starosty Mladé Vožice Mgr. Jaroslava Větrovského, místostarosty Tomáše Kukly a místostarosty Plané nad Lužnicí Mgr. Josefa Pluhaře. Účast členů samosprávy jen korunovala podporu a spolupráci, které se dostávalo promotérovi již při přípravě akce. Za ni je promotér i závodníci velice vděčni a snad bude pokračovat i v dalších letech.

V neděli probíhal program stejně jako v sobotu, dopoledne tréninky, po polední přestávce, kdy se jezdci, mechanici i diváci mohli občerstvit u startu v Landy grilu, proběhly opět tři závodní jízdy, z kterých si závodníci započítaly ty dvě lepší. V neděli došlo i dvěma nehodám, po kterých vylezli nezranění závodníci z aut, která skončila na střeše. Po vyhlášení nejlepších,

opět za účasti pana starosty a místostarosty, se jednotlivé týmy rozjely domů a organizátoři museli ještě sklidit a uklidit trať a její okolí a zajistit, aby vše bylo tak jak před závodem.

A kdo si tedy poháry převzal? V sobotu byl ve třídě N 1400 až do poslední jízdy o vítězství tuhý boj, až bezchybným finišem ho vybojoval Petr Žežulka na Suzuki Swift před Josefem Pokorným s VW Polo, ten si musel počkat na vítězství do neděle. Třetí byl po oba dna Martin Zach na Opelu Corsa, v neděli na druhé místo dovezl suzuki Swift Jakub Gangur. Ve třídě N 1600 jasně oba dny zvítězil Ladislav Kopelent na Peugeotu 106 před Václavem Koblem a Davidem Kašpírkem. V produkčních dvoulitrech byl v sobotu nejrychlejší Martin Cabela, toho bohužel v neděli donutila technická závada na Hondě ITR ze závodu odstoupit. Za ním druhý skončil Martin Švec na Opelu Astra GSi a třetí byl Jaroslav Vaňátko v Acuře RSX. V neděli za vítězným M. Švecem skončil druhý Jan Fabián na VW Golf, třetí místo ze soboty obhájil J. Vaňátko. Ve značkovém poháru Saxo Cup vyhrál oba závody Petr Vaněk před Hanou Vaňkovou a třetím Petrem Vlčkem. Třídu E 1400 jasně po oba dny ovládl Tomáš Novák na Pick-upu Kawasaki, ale pěkným výkonem a závodním nasazením zaujal druhý Ondřej Sýkora na Škodě Favorit. Asi nejhodnotnější závodění celého víkendu se odehrálo v sobotu v závodních šestnáctistovkách. Zvítězil Josef Srnský na Škodě 130 LR, zejména jeho výkon v závěrečné jízdě a výsledný čas vyrazil všem dech. Za ním na druhém místě skončil na Fordu Puma Zdeněk Tichý a dalších pár desetin sekundy Dominik Tichý. Bohužel v neděli ráno trucoval motor v Srnského škodovce a Dominiku Tichému podle pravidla, že krajíc dopadne na zem vždy tou namazanou stranou, skončila Puma na střeše a tak třída přišla o kompletní sobotní obsazení stupňů vítězů. Šance se chopil Jakub Astl a s Hondou CRX zvítězil. Za ním na druhém místě skončil jediný zahraniční jezdec, Christian Rasshofer na Opelu Corsa Gsi z Německa. Třída E 2000 skončila po oba dny stejným výsledkem, za vítězným Petrem Tvarohem na Acuře RSX skončil s naftovou Fabií Martin Mareš. I závodní speciály o objemu nad dva litry s jednou poháněnou nápravou skončily po oba dny stejně, za bezpečně prvním Miroslavem Černým na Porsche 911 obsadil druhé místo Jan Šenold se Škodou Octavia a třetí skončil Viktor Doležal na BMW 130. Třídu nejsilnějších závodních opanoval absolutně nejrychlejší závodník víkendu Tomáš Kučera na Mitsubishi Lancer EVO IX, za ním na Lotusu Elise skončil vždy druhý Lukáš Suchomel a poháry za třetí místa bral Matyáš Homola po delší době opět závodící na exHákově Mitsubishi Lancer EVO IX. V historických autech získali poháry za první místo Robert Jordán na Škodě 110 R a Pavel Maier na Fordu Escort Mk.I. Ve dvoulitrech za vítězným Edou Paterou na VW Scirocco v sobotu druhý skončil přední soutěžák Jiří Petrášek na Opelu Ascona a na třetím místě skončil Ivo Král na VW Golf, jediný účastník prvních ročníků zdejších závodů. V neděli skončil I. Král dokonce na druhém místě a třetí místo obsadil Libor Špaček na dalším Golfu. Ve třídě nejsilnějších historiků bylo po oba dny stejné pořadí, za vítězným Jiřím Figlem na Audi Quattro S1 skončil s BMW E30 Stanislav Urbánek a třetí místo patřilo Tomáši Píšovi v Opelu Ascona. Skupinu H2 vyhrál dvakrát Petr Flosman na Škodě Favorit před Janem Valentou na Mercedesu 190 AMG a Ivo Jonášem na Opelu Kadet GSi. Vítězkou dámského poháru se v sobotu i neděli stala Hana Vaňková, juniorský pohár v sobotu vyhrál Pavel Vostárek a v neděli Karla Šlechtová.

 

Jarda Malík

Webmaster Edda Patera. Designed & Powered by Jan Frank © 2007