1. Program podniku
Sobota 26.10.2024
07,00 hod Administrativní přejímky, technické přejímky se nekonají. Posádka předloží pouze - PROHLÁŠENÍ JEZDCE / ENTRY FORM/, které stáhnete na našem webu ve složce RALLYE na liště.
49.9871972N, 14.3557125E
08,00 hod ROZPRAVA
09,00 hod Start do I. Etapy
od 12,15 hod Oběd v areálu motokár
17,45 hod Cíl Hotel Stará Živohošť 49.7594197N, 14.4170600E
Neděle 27.10.2024
09,30 hod Start do III. Etapy
13,20 Cíl Učiliště Radotín povolen předčasný příjezd
18,00 Vyhlášení výsledků – prostor před jídelnou
2. Organizační výbor, činovníci
Tiskový mluvčí Kotek Petr 608 960 111
Organizační tajemník Švábek Oldřich 724 037 619
Činovníci:
Ředitel závodu – Patera Eduard
Hlavní sportovní komisař - Malík Jaroslav
Reklamace – Oldřich Švábek
Vedoucí SS úseků
- Linhart Roman
- Široký Antonín
- Flosman Petr
Styk se soutěžícími - Holická Bára
Administrativa, výsledky - Oldřich Švábek
Hlavní časoměřič – Stanislav Jelínek
Tiskové středisko – UAMK, Promotým Praha
Trať, itinerář – Eduard Patera
3. Oficiální vývěska soutěže
3.1. Veškerá oznámení a rozhodnutí, stejně jako výsledky, jsou zveřejňovány na oficiální vývěskové tabuli, která je umístěna v prostoru ředitelství, popř. u recepce hotelu.
3.2. Oficiální stránky www.edda.cz
4. Všeobecná ustanovení
4.1. Soutěž je pořádána jako klubová akce ÚAMK
4.2. Podáním přihlášky se účastníci zavazují podřídit propozicím soutěže
4.3. Každý účastník je sám zodpovědný za technický stav vozidla a řádné pojištění!
4.4. Každý účastník se zavazuje dodržovat dopravní předpisy s výjimkou SS úseků, kde jede na vlastní zodpovědnost.
4.5. Pořadatel si vyhrazuje právo změny organizace tohoto podniku z důvodu vyšší moci, případně odvolání podniku z velmi vážných důvodů.
4.6. Použité zkratky: PP = Trestné body/Penalty points, TC = Časová kontrola/Time control,
SS = show section, RC = Radarová kontrola/radar control, PC = Průjezdní kontrola/Passing point control, TRC = Kontrola dodržování pravidel provozu/Traffic rules control, TP = Technická přejímka
5. Trať
40% Silnice I, II třídy, 59% III třída, místní komunikace, 1% rozbité úseky, šotolina.
5. 1. Servisní prostor, parkoviště se nachází v areálu učiliště Radotín. Areál je v noci uzamčen a hlídán, lze zde zaparkovat doprovodné vozy, přívěsy již v pátek.
GPS 49.9871972N, 14.3557125E
5.2. Délka tratě
- I. Etapa 365 km
- II. Etapa 161 km
Celkem 526 km
5.3. Na trati je osm tzv. Show sections SS -tento úsek je na uzavřené trati, mimo časové kontroly, posádky musí mít ochranné přilby a být řádně připoutány. Start do SS je tři minuty po TC! Cíl je typu STOP, přejetí stop prostoru = 10PP! Za poražení kužele na trati je penalizace 10PP. Vůz se musí v prostoru od dopravní značky STOP po kužel /1,5m/ zastavit. Přejetí prostoru, neúplné zastavení 10PP. Ignorace 100PP. Tyto úseky nejsou povinné. V případě vynechání SS dostane posádka stejný počet PP, jako poslední účastník ve třídě, který správně absolvoval celou SS. Maximální čas je na každé SSce 30% k času nejrychlejší posádky.
SS 01,06 AUTOCROSS 50% asfalt, 30% dlažba, penetrace, 20% šotolina
SS 02, 04 QUARRY 90% asfalt, 10% šotolina
SS 03, 05 KART 100% asfalt
SS 07,08 RALLYCROSS 70% šotolina 30% asfalt
Každá posádka musí jet tak, aby byla schopna v případě problému na trati včas zastavit!
5.4. PC Průjezdní kontrola –
a. Kontrola přes GPS, neprojetí PC = 100 PP
b. Řádně označená, dostáváte razítko do jízdního výkazu /JV/
c. Samoobslužná, úkol zapíšete do JV
5.5. RC Rychlostní kontrola – radarová kontrola zaměřená na rychlost
- tolerance překročení měření je stanovena do 5 km/h v obci a do 10 km/h mimo obec
- nad toleranci je penalizován každý km/h = 10 PP
Příklad: naměřeno 61km/h v obci = 60 PP
Překročení rychlosti v obci přes 80 km/h znamená okamžité vyloučení!
5.6. TC Časová kontrola – vždy bude zřízena před SS úsekem a zároveň po SS úseku.
- Bude označena jako A a B např. TC 4A, TC 4B
- Prostor TC začíná 1m před žlutou a končí 1m za červenou cedulí ČK. Do prostoru ČK lze najet v příslušnou minutu nebo v minutě před časem příjezdu/odjezdu.
- Předčasný příjezd do TC 100 PP za každou započatou minutu
- Pozdní příjezd do TC: za každou započatou minutu = 10 PP, max. 100 PP
- Předčasný/pozdní odjezd z TC bez razítka komisaře: za každou započatou minutu = 10 PP
Vozy s obsahem menším, než 1000ccm mají tuto časovou toleranci viz řády.
Penalizace 10PP za každou +/- minutu platí i při nedodržení času mezi TC A a TC B! Tento čas je uveden na jízdním výkazu! Pokud při příjezdu do TC A přijedete pozdě, tento limit se nedodržuje a posádka se zařadí na své původní místo dle startovního čísla (nebo co nejblíže původnímu místu). V takovém případě vám komisař TC na vyžádání musí dát razítko do jízdního výkazu! Přestávka se vám zkracuje o dobu zpoždění!
Do dalšího přejezdu může komisař odstartovat maximálně dva vozy ve stejnou minutu. Posádka s nižším startovním číslem má v takovém případě povinnost se při nejbližší příležitosti zařadit na původní místo dle startovního pořadí.
5.7. TRC Kontrola dodržování dopravních předpisů -
- Nezastavení na dopravní značce STOP 100 PP
- Projetí křižovatky, žel. přejezdu na červenou 500 PP
6. Přijaté vozy
6.1. Soutěž je vypsána pro cestovní historické vozy do r. 1985, novější do ledna 1990 s penalizací 250 PP. Určující je začátek prodeje zákazníkům v Evropě
6.2. Třídy
1. = A1- 1150ccm 5. = A2-1150ccm 9. = s penalizací, do 1600ccm
2. = A1-1600ccm 6. = A2-1600ccm 10.= s penalizací, nad 1600ccm
3. = A1-2000ccm 7. = A2-2000ccm
4. = A1+2000ccm 8. = A2+2000ccm
6.3. Soutěžící je povinen sám nahlásit příslušnou třídu! Ředitel může (i během soutěže) přesunout vůz do příslušné třídy. Úmyslně špatně nahlášená třída či rok výroby = 100PP
6.4. Omezení úprav pro TŘÍDY 1-4 naleznete v TECHNICKÝCH ŘÁDECH v sekci RALLYE na www.edda.cz/mscrdovrchu/
6.5. Každý automobil dostane před startem přiděleny PP (základní trestné body) dle roku uvedení daného typu a modelu vozidla do provozu.
Příklad 1: Škoda 1000MB 1964 = 64 PP, Škoda 130L 1985 = 85PP, speciály dle vzniku příslušné homologace FIA.
Příklad 2: Polonez 2000Rallye 1978 = 78PP.
Při použití novějších zásadních prvků ve voze se posuzuje rok dle tohoto modernějšího prvku. Např. Š1000MB a motorem 1300ccm s hliníkovou hlavou = 85PP jako Škoda 130 LR.
7. Přihlášky
Registrace emailem na x.racing@seznam.cz. Je vyprodáno!
8. Vklad
Vklad do soutěže je stanoven na 4 900 Kč.
9. Odpovědnost a pojištění
Každý účastník jede na svou vlastní odpovědnost. Pořadatel odmítá veškerou odpovědnost vůči soutěžícím, jezdcům, pomocnému personálu a třetím osobám. POZOR: na SS úsecích neplatí povinné ručení a řidič je zodpovědný za veškeré jím způsobené škody, které neprodleně uhradí na vlastní náklady! Každý soutěžící a řidič je plně odpovědný za platnost svého pojištění.
10. Administrativní přejímka
Administrativní přejímka se koná v čase stanoveném dle programu podniku v prostoru ředitelství závodu.
Bude vybírána vratná kauce 1000,- na jednotku GPS.
11. Technická přejímka (TP)
Technická přejímka nebude
12. Reklamace
Reklamaci je nutné uplatnit do doby specifikované na vývěsce výsledků. V průběhu soutěže pak nejpozději následující den PŘED startem do další etapy v kanceláři ředitelství závodu. Reklamace se uplatňuje u k tomu určenému činovníkovi.
Reklamaci během konání jízdy je nutno zapsat na druhou stranu jízdního výkazu s popisem: co je reklamováno, proč a časem, kdy k události došlo, případně startovní číslo posádky, která může skutečnost doložit.
Na reklamace radarové kontroly bude vybírán administrativní poplatek 100,- Kč. V případě uznání reklamace bude tento poplatek vrácen!
13. Klasifikace, výsledky,
13.1. Jezdci v jednotlivých třídách budou hodnoceni dle nejmenšího počtu trestných bodů dosažených v součtu všech SS, TC, PC, RC, TRC, základních PP (dle vozu) a dalších případných penalizací.
13.2. Výsledkové listiny s výsledky jezdců ve třídách a absolutní klasifikaci budou k dispozici jezdcům, soutěžícím a tisku na oficiální vývěsce zpravidla 50 min po skončení soutěže. Ředitelství může tento čas upravit dle aktuálních potřeb.
13.3. Při odstoupení v sobotu může posádka nastoupit ráno do startu další etapy.
V takovém případě, dostane čas poslední posádky v příslušné třídě.
13.4. Pouze s přímým souhlasem ředitele lze vyměnit vůz během akce, to platí i o spolujezdci! Při výměně vozu bude posádka případně přeřazena do příslušné kategorie. V případě přeřazení o této kategorii rozhoduje ředitelství závodu.
Jaroslav Malík Eduard Patera
portovní komisař Ředitel soutěže