aktualizováno | 23.07.2009 17:42:27 | edda | přečteno: 4271x
Důležité r. 2010 !

    Ve třídě SE+2000 budou povinné klece dle přílohy J a ve třídě SE-2000 minimálně hlavní oblouk a výztuhy, také dle J FIA. Případnou výrobu konzultujte s naším technikem. V E1 již nebude vyjímka na rám. Bude-li do tříd E1 1400,1600,2000 vůz přeřazen, do dalšího závodu musí mít rám.

               Eda Patera, Roman Linhart, Mirek Pažout, Jaroslav Malík. 

edda | 27.07.2009 19:03:50
Romane, již jsem Ti psal, že jediný důvod je, že víme, že ubydou auta a méně než 80 si nemůžem dovolit. Pak bychom sice měli všichni rámy, ale seděli doma.... Byl bych první kdo by chtěl rám všude... Je to první krok, jinde k tomu zatím nepřistoupili vůbec.
Roman Šebek | 26.07.2009 10:25:41
Pro Pavel Baum. A navíc, zatím to není pro všechny kategorie... To je právě ono!Samotný obracák nevín?Co myslíš že je bespečnější v 60 do stromu 2.roky staré tuhé sportovní auto nebo favorit nebo felicie!
MIREK.P-TK | 25.07.2009 23:18:58
Pokud je "šroubovaný" rám pro daný vůz dobře navržen, vyroben i upevněn do auta, tak by měl při normální havárii stačit.(je to ale relativní, byly už případy, kdy bohužel nestačil ani tovární svařovaný rám)
va3ekA3tdi | 25.07.2009 22:12:37
Mám malou otázečku, jaká je bezpečnost šroubovaného rámu,mám docela težké auto a oblouk za sedačkou je asi málo.CHtelo by to asi celí rám (šroubovaný).Neni možné aby se při bočním narazu střihly šrouby? Nerad bych začal dělat upravy které nemají smysl. Auto včetne mne váží 1410kg. Děkuju za názor . Vašek.
Honza Semlbauer | 25.07.2009 19:43:57
Klec je potreba, zazil jsem to ted v Beroune, kdyz jsem sedl po dlouhe dobe do auta bez klece... Ten pocit je neuveritelnej a vim, ze jsem i jel vsude o neco pomaleji nez kdybych mel klec. Ale zase jen pro cinovniky: myslim, ze by se to melo udelat bez rozdilu kategorii. Jde o rychlost vozu atd ne? mno tak se podivejte kde v absolutnim jezdil treba Tomas Mach, kde jezdi Rendy, Petr Crhak atd. je to pro ne stejne nebezpecne jako pro ostatni myslim... ale to jen takovy maly nazor
Pavel Baum. | 25.07.2009 17:44:40
Tak si dovolím také jeden příspěvek, když teď máme delší pauzu mezi závody :( Sám jsem byl a možná i ještě jsem odpůrce rámu v autě pro naše závody, ale postupem času rám/klec čím dál více zvažuji, a to v případě účasti dalších ročníků. I když nepatřím do avizované skupiny. Ale opakované nehody v našem seriálu byly, jsou a budou, včetně mých přátel tady za ty dva roky. Občasné jezdce to možná odradí, ale naše jádro a skvělou partu určitě ne. Pokud má většina z nás auto ještě bez rámu, používá ho i k normálnímu životu a užívání. Proto své auto nechce „znehodnotit“, ale.... Pokud se stane nehoda, která nemusí být naší vinou a ne/uměním závodit (selhání techniky, náhlá překážka na trati či počasí), tak nám v případě většího úrazu v tu chvíli nebude podstatné, zda-li auto je k normálnímu užívání či ne. A proto pokud je zde možnost montovaného rámu bez většího zásahu do auta (viz Vaše příspěvky), jsem pro. Říkám to nerad, ale ať raději hodně lidí kvůli tomu nejezdí, než ať se nejezdí vůbec z důvodu vážné nehody a zákazu amatérských závodů vůbec. Věřím, že to je težké rozhodnutí vedoucích činovníků závodů, ale jistě znají veškeré důsledky a následky nejen ze školení při udělení licence na pořádání. Vyjít vždy vstříc všem a ve všech směrech je nereálný v čemkoliv, ale pro bezpečnost a naše zdraví je to myslím ve své podstatě dobrá podmínka. A navíc, zatím to není pro všechny kategorie...
G.Best | 25.07.2009 15:54:41
Konečně to Eda pochopil, ona mít 60aut bez rámu a dát ještě retardery, to si akorát koleduje o pruser.
MIREK.P- soukr. osoba | 25.07.2009 14:39:59
pro Josefa Čermáka: Závody stále budou pro každého, jen v těch dvou nejvyšších třídách si budou muset dát rám. V případě, že se na závodech někdo zabije, tak to může Eda s Romanem odpískat, a nebudou už závody vůbec pro nikoho.... Sám jsem v závodním autě strávil řádku sezon, a z vlastní zkušenosti vím, že do závodního auta (a zejména toho, které jezdí mezi stromy) rám prostě patří...
Josef Lacina | 24.07.2009 23:09:28
Já si nechám udělat rám i do SE+1600. Ta nehoda ozzyho byla varování. Také mám auto na každý den. Ale zdraví máme jen jedno. A jestli bude ,,stačit,, ten co je saxech tak to zas takový zásah do karoserie není. Jinak OMP prodává šroubované rámy na hromadu aut za celkem rozumné ceny.
vik | 24.07.2009 20:10:27
Rám se dá sehnat montovaný (dělal jsem několik nabídek na Evo) jediné co se musí vařit jsou úchyty do podlahy. Jde vyndat nandat a nemusí se nic řezat na palubce. Samozřejmě vařený je lepší podkud je udělaný pořádně jinak je lepší montovaný...
kubik | 24.07.2009 19:45:19
Myslím, že kdo bude chtít závodit tak se dají koupit šroubované rámy které se dají kdykoli demontovat. Zapsat rám do TP je velký problém. My jsme rovnou nechali do našeho favorita vyvařit rám od Maritna Grabiece a je to fakt super rám podle přílohy FIA J. Byl jsem tam přímo u toho když se to ozymu stalo a bez rámu by neměl šanci. Doufám, že se rychle uzdavuje a brzo zase bude jezdit kopce.
Josef Cermak | 24.07.2009 19:32:50
Uz to nebudou zavody pro kazdeho????
Edda | 24.07.2009 14:54:21
Rozumíš tomu dobře, zatím ne. Víme, že přijdem o nějaké jezdce, ale uvidíme. Abychom mohli pořádat závody na takové úrovni musí startovat alespoň 80 jezdců / vysvětlení proč SE1400,1600 zatím ne/.
Roman Šebek | 24.07.2009 14:08:11
Jsem občasný jezdec třídy SE-2000 s rozhodnutím souhlasím a plně ho chápu,ikdyž to vypadá že se přístí rok nesvezu a myslím že nedudu jedinej.Své auto mám k normálnímu užívání a nechci ho znehodnotit.Chtěl sem se zde zeptat,jestli tomu dobře rozumím,SE-1400 a SE-1600 rám mít nemusí!?
MIREK.P-TK | 24.07.2009 12:17:21
Zatím se není třeba až tak děsit, klec nebude muset odpovídat příloze J ve všech bodech, budou tam různá zjednodušení a úlevy, hlavní bude bezpečnost, a ne trvání na nepodstatných nesmyslech. Přesnější pokyny pro výrobu klecí a rámů jsou v přípravě, hned jak je dotvoříme, budou uveřejněny...
machy | 24.07.2009 11:56:28
Je to dobrý rozhodnutí!bez rámu,už do toho taky nejdu,prostě je to povinnost. Edo zajímá mě ta cestička,určo to sem napiš.
Venca | 24.07.2009 07:06:00
Jenze v Saxach je jen hlavni oblouk, a ten je celkem rychle vyndae, ale uz vidim jak si do tridy se kazdej koupi ram nebo jen oblouk kvuli jednomu svezeni, i kdyz chapu ze bezpecnost je dulezita. Ale myslim ze hodne lidi kvuli tomu nebude jezdit. Uvidime.
Honza Semlbauer | 23.07.2009 23:01:45
Mirku, Edo nebo kdo si vybavuje mou klec - odpovida v poradku?
Marek Petráček | 23.07.2009 19:55:30
taky bych byl rád aby to nějak šlo zapsat, ne že bych jezdil každý den do práce, ale taky nemám auto jen na uzavřené silnice. Určitě se ozvěte až budete něco vědět. Děkuji
Edda | 23.07.2009 17:46:34
Rám zapsat údajně nejde, ale již jsem slyšel, že existuje nějaká cestička.... zjístím u p. Jermana /STK Bohdalec/. Jinak v Saxách je mám, spoléhám na benevolenci Policie. Náš rám je vyndaný za 15min.
vašekA3tdi | 23.07.2009 17:26:26
V tomto případě mi vzniknul menší problem, nemá někdo tušení jestli je možné zapsat ram do TP.Autem jezdím každý den do práce a když je čas tak se svezu na závodech. Vím ,že bezpečnost je důležítá ,ale i presto nechci dostat auto n a podval a jezdit jen na uzavřených tratích. Děkuju za radu jestli je nějaká možnost Vašek.
Webmaster Edda Patera. Designed & Powered by Jan Frank © 2007