aktualizováno | 21.04.2025 10:50:39 | edda | přečteno: 458x
Rallye Prague Revival 2025, komentář

Rallye Prague Revival 2025, komentář

XIV. RALLYE PRAHA REVIVAL, memoriál Dalibora Janka

Již čtrnáctý ročník mezinárodní sportovně společenské akce pro bývalé závodníky, legendy motoristického sportu a příznivce historických závodních a sportovních automobilů se uskutečnil o velikonočním víkendu.

V pátek od časného rána vypukl čilý ruch v radotínském Kart Centru, které již tradičně revivalům poskytuje zázemí a to díky vstřícnosti majitele Pavla Růžičky. Všechny odstavné plochy se začaly rychle zaplňovat soutěžními vozy a pořadatelé museli rychle zvládat tvořící se fronty před technickou a administrativní přejímkou. Těmi nakonec prošlo a obdrželo startovní číslo, itinerář a krabičku ONI systému 152 posádek z toho 44 zahraničních!

Po přejímkách a rozpravě se od Kart centra v minutových intervalech směřovalo k první SSce, kterou byla známá trať do vrchu na Točné, mj. to byl i loňský shakedown pro WRC. A pak se pokračovalo dále do centra na Náměstí Jana Palacha k parádnímu startu. Pestrobarevný peloton závodních vozů postupně zaplnil celé náměstí a fandové motorismu spolu s turisty a náhodnými kolemjdoucími vytvořili neopakovatelnou atmosféru, kterou si revivalisté užívali, a nezkazil jí ani vytrvalý déšť. Ve 13,40hodin startér začal vypouštět postupně celé startovní pole k zápasu se záludnostmi itineráře na dlouhé cestě k časové kontrole u muzeua veteránů v Litvínově, kde bylo vše spolupořadateli z muzea perfektně zajištěno.

Následoval  dle mého názoru nejkrásnější přejezd po hřebenech Krušných hor směrem ke druhé SSce v Telnici. Poté posádky spěchaly na nedaleký hotel. S tradičním návalem ubytování chtivých na hotelové recepci se zdárně vyrovnala Bára Holická.

Startem od hotelu v sobotu ráno začal náročný celodenní program, během něhož posádky absolvovaly šest Show Section a stovky kilometrů podle itineráře po spojovacích etapách na otevřených silnicích za kontrolovaného dodržování dopravních předpisů. Po několika letech jsme se mohli svézt na oblíbeném úseku na výstavišti v Litoměřicích, tento měřený úsek otevíral program dne.

Sobotní etapa nabídla opravdu krásné přejezdy, po většinou přes Lužické hory a České středohoří, částečně i přes sousední Sasko, včetně premiérové SSky v zahraničí. Jedním z vrcholů akce byl i průjezd přes historické centrum saského městečka Zittau, kde posádky osobně vítal pan starosta, a občané nám připravili  úžasnou atmosféru. Velkou mírou se o to postaral Hynek Jicha, a také přátelé z místního autoklubu MSC Robur Zittau a místí účastník revivalů Rico Meusel, děkujeme!

Posledním sobotním měřeným úsekem byla velmi rychlá SSka v Liberci, v areálu Ski arény, zde si posádky velmi užívaly svižnou jízdu, kaňkou je „ sejmutá" lampa veřejného osvětlení a auto bez kola daleko od tratě…“

Sobota na revivalu má ovšem, kromě sportovní části i neméně důležitou náplň společenskou. Večer na hotelu je již vyhlášený a těžko říci, na co se účastníci těší víc, jestli na trať, nebo večerní zábavu. Kromě sdělování si dojmů z dění za celý den, vzpomínání na doby aktivního závodění i kamarády a soupeře, kteří nás už opustili, všichni sledují vývěskovou tabuli, kde se postupně objevují body, kterými jsou jednotlivé posádky hodnoceny za více, či méně úspěšné vyrovnání se s nástrahami revivalu. Je zajímavé a pro pořadatele povzbuzující vidět i z řady prestižních soutěží ostřílené posádky s mnoha vavříny na kontě s jakým zaujetím a jakou pozornost věnují výsledkům a celému dění, ani na mototuristické akci neopustí profesionální přístup, který je dovedl k mnoha vítězstvím. Ale o výsledky se zajímají všichni, každý bod je probrán, zhodnoceno co se mělo, co se nemělo a jak se mělo. U výsledků je třeba říci, jednak že o pořadí v celkové sumě kolem dvou tisíc bodů rozhoduje pár bodů a pak, jak výborně si vedli spolujezdci, přes polovinu posádek dojelo s nulou v časových, průjezdních a radarových kontrolách. Ale i sobotní večer se přehoupne do neděle a vědomí ranního startu nakonec všechny zažene do postelí.

Nedělní program nabídl jako příležitosti k upevnění, nebo zlepšení pozice v klasifikaci  opětovný průjezd vrchařskou tratí v Telnici a tradičně rallykrosovou tratí v Chabařovicích, kde místní fandové v čele s Martinem Fridrichem udělali na trati kus práce a posádky si to pochvalovaly. Odtud po jejich průjezdu zamířili všichni na náměstí v Lounech, kde byla 15 min. přestávka a spolu s místními veteránisty jsme zaplnili celé náměstí v historickém centru. Pak už zbýval závěrečný úsek k Radotínu s automobily nesoucími známky třídenního perného nasazení.

Po dojezdu všech dokončivších do Kart Centra v Radotíně se počtáři svědomitě věnovali bodovým kontům jednotlivých posádek, které byly spravedlivě odměněny za své revivalové počínání, aby mohlo býti vyvěšeno a vyhlášeno konečné pořadí. Naštěstí už jen úsměvnou vzpomínkou jsou doby, kdy po prvním vyvěšení předběžných výsledků se zvedla vlna tsunami protestujících a s každou další opravou se ještě zvětšovala. Tentokrát se pořadatelé protestů nedočkali, pár nejasností (a pár jsou opravdu dvě) se vysvětlilo a výsledky mohly být prohlášeny za oficiální. Byly předány poháry nejlepším třem posádkám v každé vypsané třídě, Dámském poháru, soutěži československých a zahraničních legend.

XIII. Rallye Praha Revival skončil k radosti organizátorů i samotných účastníků úspěšně, bez problémů i bez větších potyček se sériovou společností, tak jestli budeme všichni zdrávi, uvidíme se na podzim na Berounce.

Závěrem bychom rádi poděkovali všem kamarádům z našeho skromného týmu za skvěle odvedenou práci!

 

Eda Patera, Jarda Malík

  

Webmaster Edda Patera. Designed & Powered by Jan Frank © 2007