15.01.2008 12:02:29 | edda | přečteno: 3486x
Historie - BMW M3 E30
 

 

Představujeme - BMW M3-E30

 

Psal se rok 1987 a světlo světa spatřilo,nebál bych se říci,asi největší ikona sportovních vozů

se zadním náhonem BMW M3,s interním E30.

Tento vůz představoval v té době vrchol techniky převodené ze závodních okruhů do běžného

provozu.Byl to potomek a pokračovatel velmi úspěšného modelu 2002 ti a tii,a Turbo,protože modelová řada E21 žádný takový model neměla(když samozřejmě nepočítám úpravy jako Alpina,Schnitzer,Kelleners apod.).

Poháněl ho čtyřválcový motor se 4ventily na válec s obsahem 2.3litru.Plnění motoru zajištovalo

vícebodové vstřikování a každý válec měl svou škrtící klapku.Tento motor měl dva výkony a to 195koní a 205koní.Pozdeji se obsah vyšplhal na 2.5 litru u limitované serie Sport Evolution a 215konmi výkonu.

Pro tento model byla vyvynuta převodovka Getrag,jejíž zvlaštností bylo řazení 1.rychlostního

stupně k sobě a dozadu.Toto řešení pochází ze zkušeností závodního oddělení BMW MOTORSPORT protože na okruhu se pak řadí ostatní rychlosti v klasickém ,,háčku“a jednička

je jen na rozjezd.

Tento model se stal dlouho neporazitelným v Německém DTM.Výkon tohoto speciálu se

pohyboval kolem 380koní při 9500ot/min!

Hlavním rivalem jak na závodních drahách tak i v běžném provozu byl vůz Mercedes Benz

190 E 2.3 16 s výkonem 170koní a později verze 2.5 16 a 2.5 16 EVO1a2 s 235konmi pod kapotou.

Stal se legendou a pro skalní příznivce jedinou pravou ,,emtrojkou“.

 

 

Rosička ml.

Webmaster Edda Patera. Designed & Powered by Jan Frank © 2007