Po dlouhé prázdninové přestávce zabouří motory závodních strojů v sobotu 29 srpna. Účastníci ČAM B&B Elektro cupu ovšem nezaháleli, někteří startovali na závodech dalších seriálů a všichni se snažili připravit v rámci možností své stroje do finálových bojů. Na zajímavé trati s kvalitním povrchem se sejdou závodníci po loňské premiéře podruhé. Do konce sezóny už mnoho závodů nezbývá a tak se všichni musí snažit o udržení, ne-li vylepšení svých pozic. Vedle stálých účastníků se na startu opět objeví i liberecké Lotusy Elite, pilot jednoho z nich, Petr Suchomel má lví podíl na tom, že se závody pod Ještědem vůbec mohou odehrávat. Celá startovní listina je nabitá, známá jména i atraktivní vozy jsou zárukou napínavé podívané. Zajímavostí je patnáct přihlášených v historikách do 1300 ccm, kde startovnímu pořadí vévodí legendy našeho závodního sportu A. Muzikant, J. Srnský sen., M. Adámek. Trénink začíná v osm hodin ráno, start do závodu je dle propozic ve 13:30.
Udělal jsem malé shrnutí jednotlivých tříd. Vzhledem k tomu, že se na konci škrtají čtyři výsledky a k dispozici ještě body budou, otvírá se velký prostor ke změnám v pořadí, taktizování a nejrůznějším kalkulacím.
SE 1400
Ve třídě první dvě místa patří do rodiny Mészárosů, bratři po poněkud vlažnějším začátku sezóny na Babě zjistili, že je to na stupních vítězů baví a pomalu, ale jistě stoupali celkovým pořadím. Naopak po závodech na Slovensku skončil dosavadní suverén třídy Tomáš Mach, jeho další neúčastí jsme citelně ochuzeni nejen na trati, ale i v depu.První z bratrů je zatím Tomáš s náskokem 44 bodů na Jakuba. Bráchové jsou jen dva a tak na třetí místo mohl zatím zaparkovat francouzského lvíčka Láďa Rosička. Jen o bodík za Láďou je Petr Tolárek, což je zárukou urputného boje. Tomáš může být ve větším klidu, zbývající musí bojovat o setiny vteřin. Každý bod bude velmi cenný a boj o ně bude jistě jiskřit. I přes urputné boje v této třídě panuje kamarádská atmosféra před závody, během a i, a to hlavně, po závodech.
SE 1600
Osm vítězství a tři druhá místa zaručují průběžné vedení Radku Chamolovi a jeho Hondě. Druhý Petr Crhák má už citelnou a za normálních okolností nesmazatelnou ztrátu. Na třetí místo dosáhl pravidelným sbíráním bodů Petr Tvaroh. Oba Petrové řídí Citroen Saxo. Výpadek zaviněný havárií v Prachaticích a následnou rekonvalescencí, jak jezdce, tak vozu Peugeot 106 je zřejmě na vině čtvrtého místa Tondy Širokého. Ani mezi pátým Mojmírem Pribulou a šestým Lukášem Opaleckým není zas tak velký rozdíl, aby neměli o co závodit.
SE 2000
Petr Černý oprávněně vede průběžnou klasifikaci o 40 bodů před druhým Honzou Semlbauerem. Petrovo Clio jej nenechalo nikdy na holičkách, na rozdíl od Honzovy Integry a tak má Petr zatím ke konečnému škrtání v zásobě dvě osmičky za pátá místa, Honzovi se už budou počítat všechna eventuální umístění. Na třetí místo, které zatím patří Martinu Čábelovi, kterého už přestalo bavit neustále řešit, co je a co není v sérii povolené a odešel do třídy E a má svůj klid, mají zálusk dva jezdci na Renaultech Clio, Jirka Pilch a Roman Hovorka. Alfista Láďa Klokočka se na ně nebude taky jen tak koukat.
SE +2000
Aby rychlá a sličná Daniela Komárková udržela svou průběžnou první pozici až do závěrečného vyhlášení, bude muset s Lancerem EVO IX ještě bojovat. Zatím má plný počet bodovaných jízd, ale druhý o 49 bodů je „létající Fin“ Teemu Tirronen na stejném typu vozu, který proměnil pět posledních startů v pět vítězství a všechny dále získané body mu už zůstanou. Na třetího Jirku Háka, s nejlepším Subaru této třídy, to určitě ještě zkusí Martin Moravec a ani Martin Lev ještě nesloží ruce do klína.
E 1400
Třídu zatím vede díky bodování ve všech odjetých závodech Milan Andruchovič na „embéčku“, před Radimem Machem. Ten zatím, pokud dojel, vždy ozdobil Swifta zlatem. Pokud se mu podaří tradici zachovat a japonská technika nebude stávkovat, Milana ještě do konce sezóny přeskočí. Jan Holeček na třetím místě si musí hlídat zatím čtvrtého Mirka Havrdu, půjde o souboj Favoritů.
E 1600
Vítek Novotný na škodováckém Pick-upu má na Hondu druhého Petra Krejzu náskok 44 body. Přibližně polovinu bodů v polovičním počtu závodních jízd co Vítek Novotný, získal zatím třetí v této třídě Karel Patočka s dalším hodně rychlým Pick-upem.
E 2000
Bezkonkurenční je Jan Kočiš s krásně postavenou raketoplánovou Fabií, když dojede (a to většinou dojede), tak zvítězí. Druhé místo si zasloužil neustálým vylepšováním Fiesty a samozřejmě jezdeckým umem Miloš Lang. Třetí místo patří v depu celkem nenápadnému, na trati dravému Pavlu Milanu Černému s rychlou Integrou Type R.
E +2000
Šest vítězství má na svém štítu vedoucí muž třídy Aleš Komárek. Druhý v pořadí Eda Patera bojuje se spolehlivostí a ovladatelností svého Subaru a tak ze vzájemných bojů se špičkově připraveným Alešovým EVOMR FQ600 má Impreza nelichotivou bilanci. Třetího Honzu Kotrbu trápí časté technické závady černého EVO IX. Ovšem, pokud Edu a Honzu jejich stroje poslouchají, dochází k velmi napínavým soubojům.
H 1300
Pilným sbíráním bodů si zatím první pozici drží Luboš Krameš na Škodě Rapid, tesně za ním je „eresa“ Tondy Muzikanta a tak Lubošovi ještě bude pořádně horko. Ani zatím třetí Josef Srnský sen. není bez šancí na celkové prvenství. Karty může ještě zamíchat i na Ještěd přihlášený Miroslav Adámek zatím pátý se třemi zápisy v klasifikaci.
H 1600
Bodové rozdíly v dosavadním hodnocení třídy nejsou velké a z první čtyřky si každý, pokud bude pilně startovat, může myslet na konečný nejvyšší stupínek. Zatím první místo hájí Ladislav Rosička sen. s Toyotou Corolla před Pavlem Maierem na Escortu první generace. S třetím místem asi není moc spokojený Jiljí Chmelař, jehož Mini Cooper snad ještě předvede, co se v něm skrývá. I čtvrtý, přeučený soutěžák, František Fadrný s béčkovou Ladou zkusí vybojovat lepší pozici.
H +1600
Suverénní vedení patří Ivo Královi, kterému vedle nesporného jezdeckého umění pomáhá i Golf nekompromisně využívající všechny možnosti, které skýtají předpisy pro historická auta. O vedení nepřipravilo Ivoše ani odebrání bodů z Berouna. Totožný vůz přivezl na druhé místo Vaška Rolla. Třetí místo patří dalšímu reprezentantu Scuderie Strašnice(zřejmě dobrej oddíl) Pavlu Baumgartnerovi s modrobílou vrtulí na kapotě. Další Bavorské Motorové Wozidlo, tentokrát „nuladvojkové“ na čtvrtém místě pilotuje Jirka Šarocha.
Jarda Malík