Další podnik seriálu ČAM závodů automobilů do vrchu B&B Elektro cupu je úspěšně za námi. Jak to v pátek, při nájezdu rychlostichtivých účastníků, vypadalo z organizačního hlediska nezvladatelně, v sobotu organizace běžela jako na drátkách. Bylo to i díky tomu, že všichni, ano všichni, i ti, kteří obvykle mají trošku problémy s časoprostorovou orientací, pochopili, že ve stísněných prostorách depa není místo na alotria a vytváření vlastních časových a organizačních schémat a chovali se disciplinovaně, takže startér Václav mohl bez zbytečných prostojů vysílat jednoho závodníka za druhým, v celkovém počtu 117, k cílové fotobuňce. Zvládli jsme i několik průjezdů autobusů a obligátních pár civilních řidičů, pro které má značka zákaz vjezdu jen lehce informativní charakter. Závody proběhly bez vážnější kolize a tak velké množství diváků vidělo hodnotný sport, krásné rychlé stroje i umění závodníků. Ke spokojené atmosféře přispělo i hezké počasí. Nechci se rouhat, ale že by ten, který má počasí na starosti, chtěl naznačit, který seriál má radši?
Úvod musím skončit velkou omluvou. Naprosto jsem zvoral vyhlášení Dámského poháru. Přehlédl jsem ve výsledcích Věru Filipovou, které jejím časem po právu patří druhé místo. Paní Věře se omlouvám a doufám, že se ještě na nějakých závodech uvidíme, abych mohl předat zaslouženou láhev sektu. A slibuji, že už se nikdy do vyhlašování nebudu plést.
A teď hodnocení po třídách.
SE 1400
Vítězství zopakoval po Berouně Vladimír Novák, na druhém místě se stejným autem skončil Petr Tolárek. Naprostou suzukizaci stupňů vítězů dokončil třetím místem Josef Cvejn. Všichni tři přišli na dekorování hrdě v tričkách RTM motosport. Třídní disident Láďa Rosička skončil těsně pod stupni vítězů, když vyrovnanými časy přeskočil Tomáše Mészárose, kterému se druhá jízda nepovedla.
SE 1600
Zasloužené vítězství patří Petru Crhákovi na Citroenu Saxo. Pro pohár za druhé místo si na stříbrný stupínek vyskočil, za bouřlivého potlesku, Antonín Široký, po prachatické ráně uzdravený a ve formě. Třetí místo vybojovala ing. Eva Kleintová, za kterou skončil Lukáš Opalecký .
SE 2000
S velkým náskokem přes 6 sekund zvítězil Jan Semlbauer na Hondě ITR. Druhý skončil spolehlivý Petr Černý s Cliem, třetí chic Alfa 147 Ladislava Klokočky. Nissan Sunny přivezl na čtvrté místo Michala Slováčka, páté místo patřilo Romanu Šebkovi s Civicem.
SE +2000
Už stereotypně zvítězil létající Fin Teemu Tirronen se žlutou devátou evolucí Lanceru, těsně následovaný stříbrným Janem Kvasničkou, který se rychle zařadil ke špičce třídy. Stupně vítězů dozdobila na třetím místě Daniela Komárková. Nejlepší Subaru pilotoval na čtvrtém místě Jiří Hák. Páté už bylo zase Mitsu, tentokrát to, co patřilo Martinu Moravcovi.
E1 + 1400
S velikým náskokem proletěl cílem vítězný Radim Mach na Swiftu. Zbylé stupně vítězů obsadila rodina Holečkových na Favoritech. Ten rychlejší patřil otci, syn skončil třetí. Před dalšího Favorita Mirka Havrdy umístil své embéčko Milan Andruchovič.
E1 1600
Vítězství vybojoval host Pavel Chlum na škodováckém Pick upu. I další stupně vítězů patřily rychlým valníčkům. Druhý skončil Vít Novotný těsně před Karlem Patočkou. Čtvrtý skončil zbraslavský rychlík Pepa Čermák s Corsou, jakou v teda v Rüsselsheimu ještě neviděli. Pick upy na dalších místech patřily Luboši Čadkovi a Radimu Kudrovi.
E1 2000
Závodní dvoulitry opanoval Petr Mužík s Renaultem Clio Sport, druhé místo obsadil Pavel Milan Černý, který ve druhé jízdě nedokázal udržet velmi pěkný čas z jízdy první. Poprvé v našem seriálu na stupně vítězů, na bronzový stupínek, vystoupal Jan Matušinec závodící na Peugeotu 306 Maxi. Čtvrtý byl Tomáš Hank s Cliem před Davidem Dolínkem. Favorit třídy Jan Kočiš po první jízdě nejrychlejší, měl ve druhé jízdě v neštěstí štěstí. Ve vracáku mu prasklo řízení a neovladatelný vůz se zastavil ve škarpě. Raději nedomyslet, kdyby se to stalo v rychlé zatáčce.
E1 +2000
Nejsilnější třídu opanoval Eda Patera a vyrovnanými časy s rozdílem šesti setin sekundy vybojoval vítězství. Jeho soupeři už tak vyrovnané výkony nepředvedli. V první jízdě druhý Petr Hrobský, nezopakoval v druhé jízdě svůj výkon a až šestým časem se propadl na celkové čtvrté místo. Naopak výkonem v tréninku ukolébaný Aleš Komárek si v první jízdě vlažnějším nasazením zadělal na ztrátu, kterou ani rekordním časem ve druhé jízdě nestáhl a skončil druhý, o osm destin za Edou. Třetí místo vybojoval host seriálu Vladimír Filip. Ve této třídě se na Lotusu Elite s páteřní kamufláží střídali otec a syn Suchomelové. Otec Petr uhájil postavení hlavy rodiny, když Lukášovi kontakt s retardérem narušil koncentraci a následná penalizace znamenala nesmazatelnou ztrátu.
H 1300
Zde probíhala napínavá bitva, kterou si vedle diváků náležitě užívali i sami aktéři. Po první jízdě byli ve dvou desetinách(!) srovnáni první Miroslav Adámek, druhý Josef Srnský ml. a ještě třetí Antonín Muzikant. V druhé jízdě Josef i Tonda ještě zrychlili a po konečném sečtení časů zvítězil J. Srnský ml. o dvě desetiny před Tondou Muzikantem. Třetí nakonec skončil Miroslav Adámek, ale všichni tři si zaslouží velkou poklonu za napínavý a vyrovnaný souboj a předvedné závodnické srdce.
H 1600
Kvalitu vítězstvím potvrdil Jiljí Cmelař, jehož Mini Cooper se po problémech v Berouně opět představil v top kondici. Druhé místo vybojoval už asi víc vrchař než soutěžák František Fadrný pospíchající domů na pouť. Frantovo neustálé popichování s Edou už patří ke koloritu atmosféry depa. Třetí místo vybojoval s Corollou startující Ladislav Rosička.
H +1600
Kořením třídy jsou souboje dublujících Ivoše Krále a Vaška Rolla na Ivošově golfu. Všichni je s pobavením sledují. Již několikrát Vašek zahrozil pěkným časem, ale Ivoš vždy dokázal kontrovat. Tedy až do soboty. Vašek si po první jízdě vybojoval náskok dvou sekund, který Ivoš ani přes zrychlení ve druhé jízdě nedokázal eliminovat. Vašek tedy zvítězil zaslouženě a Ivoš může přemýšlet, jestli na pověře „nikdy neměň vítěznou kombinézu“ přece jenom něco nebude. Třetí místo vybojoval na BMW jedoucí Martin Slezák, před dalším BMW Jirky Šarochy a ještě jedním BMW Pavla Baumgartnera.Jarda Malík