aktualizováno | 09.11.2024 08:53:42 | dawe | přečteno: 5295x
Novinky pro r. 2010

  Na schůzce jezdců po vyhlášení bylo dohodnuto toto-

 

 1. Zákaz nahřívání pneu SE, H

 2. Omluva - povinost omluvit se ze závodů

 3. H- vůz může startovat pouze ve třídě dle obsahu, jak se vyráběl / např. Š110R v H1300/.

 4. H- blatníky sériového vzhledu s možností lemu / bude specifikováno v řádech/, nebo dobové rozšířené / nutno doložit/.

 5. H- Převrtání do hranice obsahu třídy povoleno.

   Na slavnostním vyhlášení bude předložen návrh řádů a bude prostor pro diskusi a následné uzavření řádů!

Akci sponzoruje offerbeans.com

MIREK.P- soukr. osoba | 05.11.2009 15:37:50
Pro capy: Výfuky byl můj návrh proto, že by se tím výrazně snížil vliv různých vaček a programování elektroniky, což by přineslo snížení nákladů. Vůbec nešlo o to, kdo koho předjel kvůli výfuku.... A omezení šířky aut mělo podobný důvod, navíc při zachování sériových náprav to lze řešit pouze změnou ET, a změna o 5cm, je z hlediska změny silových poměrů v celém systému zavěšení až nebezpečná.... Ale je to takový zásah do stávajících pravidel, že by se stejně musel řešit s výhledem na rok, nebo dva dopředu. Takže jak psal Eda, příští rok se žádných změn nebojte.
Edda | 05.11.2009 15:26:34
Ještě se mi líbí, jak tu někdo navrhl, předhlásit změny k nějakému ročníku. Veterány máme do r.2013, tak i předhlásit změnu v SE /více sériová/ k tomuto datu /to již asi stejně většina bude mít jiný vůz než nyní/.
Honza Semlbauer | 05.11.2009 15:19:16
to Capy: nemuzes myslet jen na sebe, ale na vsechny kdo se chteji vozit a nemaji takove moznosti... Tys upravil auto, super, uz se tesime. Ale co ty co se chteji svest nejako a nemaji na to tolik? Myslis, ze je bude bavit dostavat 20 sec na jizdu? a ver mi, ze od tehle aut co mame my, je dostanou... to Venda: Jaky je rozdil mezi nahrivanim, gumama, rozsirovanim, svodoma atd.??? vsude zhruba stejna cena... jsem taky pro zakazani, ikdyz asi jako jeden z mala z SE nahrivaky mam, ale vim, ze se to hodne vyrovna.
edda | 05.11.2009 15:15:49
Na nic nečekejte, nic dalšího se měnit nebude! / klec a nahřívání platí/. Uvažovali jsme o změnách pouze, bude-li za tím naprostá většina jezdců, abychom nešli proti názorům jezdců, toho jsem si dost užil pod FASem! A jak vidíte žádná naprostá většina není!
Radim Klokočka | 05.11.2009 15:03:03
Bohužel vidím,že co jezdec to jiná pravidla proto si myslím,že jediný co můžem je čekat na EDDU a jeho poslední slovo jinak to nemá smysl.Jinak SE má do E sakra daleko když vezmu že je skoro všechno laminát,nebo karbon a makrolon.To je podstatný rozdíl a motoru nemluvě.Tak,že stávající pravidla jsou pro SE nádherný.Ale je to můj názor:)
Roman Šebek | 05.11.2009 14:08:30
Pro capy:tady je diskuse a to je můj názor na SE.Pochybuji že se bude něco měnit.Prosím čti pozorně viz výfuk a Honza jednotka.Co se týká jestli někdo někoho předjel:s mím výkonem sem max spokojen.
Venda | 05.11.2009 13:36:39
Ja proste říkam zákaz nahřívaní pneu ve skupine SE za tim si stojim protoze tohle mne prijde uz prehnane... jinak bych to asi nechal pri starem vse...
capy | 05.11.2009 12:26:27
ahoj nehctěl jsem to tu komentovat protože jsem v seriálu nejel ale postavili jsme s kamarádem auto do SE podle pravidel jak to šlo a ted se budou měnit. Nebo začne bejt tradice a na každou sezonu se budou auta předělávat? Já bych pravidla nechal tak jak jsou. Myslim že každej kdo se chce svézt tak má kautu vztah a rád si ho upravuje. Zakázat výměnu výfuku- dit tím každej kluk začíná.dá si filtr podložky a jede. Mě to spíš přijde že je to konec sezony a někdo někoho předjel protože neměl vejfuk atd. Pravidla vždycky nesednou všem ale od toho sou ne - chci jet tak se přispůsobim a nebudu se přece snažit změnit pravidla ne.
Roman L | 05.11.2009 11:21:02
Ahoj všem,dlouho jsem se nechtěl do této diskuze zapojovat,ale musim!Prosím Vás SERIE by měla byt s minimálníma úpravama(které už jsou povolené)aby i jezdec s takovým vozem měl pocit že se trochu přiblížil závodum a je z něj závodník!!!V případě toho že by se povolili ještě nějaké sebemenší upravy které vozidlo zrychlí už to není SERIE ale nejaky SP ne-li čistý E(sk.A)a za další Nevidím sebemenčí duvod proč by měli mít SE a H nahřívaky pneu(jde jen o to že získate výhodu nad někým kdo se jen tak jednou přišel svézt)!!A bylo by to opět zrychlení které nám organizátorum opět přidělá vrásky na čele,a museli by se přidávat retardery což mi přijde zbytečné!!Co se podvodu týče-podvádělo se,podvádí a bude se dál podvádět ve všech sportech na světě,proto plně souhlasím s Edou(viz.článek Diskvalifikace) Pro Roman Šebek:Soutěžní auto sk.N neodpovídá naší sk.SE ale E!(Kožma,Pepa Čermák,Tomáš Hank jedou s eNkama a všichni v Éčkách)Vysvětlim ti to osobně večer u Pepy
Honza Semlbauer | 05.11.2009 09:44:33
Romane, asi si me nepochopil :) - Ja jsem také proti rozsirovani atd., nahrivaky mam koupene, ale taky nejsem proti tomu, ze se to zakazalo. A kdyz si to prectes i nize, tak jsem rikal, ze by se toho mohlo zakazat vic. Ale, drzim se toho zameru, ze by to melo byt svezeni "pro vsechny", s cimz se do toho slo. Tak jen rikam, ze kola je dle meho (a to opakuji, mam psane 15" a jezdim 15") hloupost, nebot si ti lide, kteri holduji autum, cpou co najdou :) Zasahy do motoru atd. to uz je vec jina... Ale presne jak pise Edda a spol., jak chces vacky kontrolovat? Bohuzel jsou a budou v tomto sportu podvodnici, takze to musi byt mozne zkontrolovat. Samozrejme tim jak psal Mirek P. by se to vyresilo - zakazany svody a sani a je ti pak jedno jestli tam mas vacky lvl 1 nebo lvl 5 ne? :) kort kdyz nebudes moct programovat jednotku. Ano je to bic na hondy, protoze tohle je na nich nadherny. Ale berme ten sampionat pro vsechny. Mno a posledni veci je, ze treba ja jsem do toho auta narval cca 150tis. kdyz se to zrusi, tak ja treba pujdu do Ecka, to me problem nedela, ale co ty, co do toho dali treba jen 50-70tis. a proste k Ecku jsou jeste vice vzdaleni a treba ani tam nechteji, chtej se vozit jen z obyc autem... co s nima? takhle proti nim uz jit nemuzes. Da se to udelat jak rikal Mirek, ze pravidla budou platit treba az od 2011, 2012... ale nevim... mozna je lepsi to nechat. Ale taky me to rozsireni trapi, uz jen kvuli rozliseni E a SE...
Roman Šebek | 05.11.2009 09:28:04
Honzo nezlob se na mě ,ale řeší se tady závody nebo tuning sraz!Ber SE jako N a E jako A jako ve všech aut. odvětvích.Co se týka rozšíření 5 nebo 10 cm myslím že u SE kde nemůžeš měnit geometrii náprav nemá až takový efekt,tak změníš poloměry zatáčení že bys musel celkem dost předsadit př.kola a tím udělat slušný záklon, pak by to fungovalo,ale to pak je E.Podle toho co tady čtu asi by se zamlouvalo:blatníky jak na kitu,velké brzdy,zásahy do motoru,kola jaký chceme s nahřívánim atd.To je samozdřejmě možné,ale ve třídě E.Když jsme u toho tuningu co takhle povolit nitro?
Honza Semlbauer | 04.11.2009 15:14:00
kola me zrovna pripadaji jako nesmysl omezovat, ja teda mam 15" a jezdim 15", ale kdyz to chces nechat jezdit jako seriaka, tak tam si lidi cpou i mensi i vetsi, dle toho co od treba tunningu chteji :)
Vik | 04.11.2009 13:19:42
Ke kolům možná pouze rozměr disku stejný nebo větší. STI nebo Eva mají 17¨ ale snad všichni jezdíme 18¨
Roman Šebek | 03.11.2009 21:55:08
Tak si tady čtu vaší diskusi o třídě SE můj názor ja takový že série má být co nejvíce civilní auto.Rám a bezpečnostní prvky jezdce,samozdřejmě je to nutnost.Důvod je stálé zrychlování vozů,ale které je podle mého názoru způsobeno možností úprav ve skupině SE.Tyto úpravy podle mě SE posouvají do skupiny E.Podle předpisů,když do toho půjdu na plno a budu na to mít finance jsem schopen mít ve svém autě cca 240 HP a 225 krouťák.S malýma závodníma kolama s E mi to nepřipadá jako SE.Můj názor SE:tak jak je auto vyrobené,rám,bezpečnostní prvky,KN,jednotka,výfuk od svodů dozadu,pneu s E podle TP max podložky cca 1 cm,brzdy jen destičky,vnitřek zadní sedadla a výbava pryč.
Radim Klokočka | 03.11.2009 13:15:12
To:Vik-souhlasím co jsi napsal
Vik | 03.11.2009 11:31:35
Omezování úprav by určitě usnadnilo vstup dalším jezdcům (ale čistě proti tomu jde rám který je již velký zásah do vozidla) Bohužel ne všichni (no jsem blbej) nemají všechny org díly stále doma. Opravdu mi přijde co se týče technických záležitostí současná pravidla na 98% jako dobrá a vyvážená.
Honza Semlbauer | 03.11.2009 10:29:37
Jasně Mirku, to chápu, ale teď bych jen stál před rozhodnutím, jestli to udělat na rok nebo ne, vím, že by mi to na rok dost pomohlo, ale třeba to rozšíření nikdy nevrátíš do původního stavu tak, aby to nějako vypadalo :( a to je to čeho se bojim. Výfuk, sání, atd. vše vrátíš a funguje to, ale tohle ne :(
Pavel Baum. | 03.11.2009 09:50:52
RÁM: Díky moc všem za příspěvky... :)
MIREK.P- soukr. osoba | 02.11.2009 22:05:20
Mě osobně by se také více líbila sériová šířka, sériové výfukové svody, zachování sériového průměru výfukové trubky až po spoj před zadním tlumičem, atd. Ale jsou to velké změna na již existujících autech, a tak mě napadá jediné řešení: pokud by byl někdo pro podobná omezení, tak se na tom teď dohodnout, a ohlásit to s tím, že by platily až od sezony 2011....
MIREK.P- soukr. osoba | 02.11.2009 22:05:15
Mě osobně by se také více líbila sériová šířka, sériové výfukové svody, zachování sériového průměru výfukové trubky až po spoj před zadním tlumičem, atd. Ale jsou to velké změna na již existujících autech, a tak mě napadá jediné řešení: pokud by byl někdo pro podobná omezení, tak se na tom teď dohodnout, a ohlásit to s tím, že by platily až od sezony 2011....
machy | 02.11.2009 19:35:54
K tomu rámu... Než sem prodal CTR,tak se mi taky stalo,že mě v noci příslušníci policie zastavily a vyloženě teda pobavily. Chtěli mě nejdříc seřvat"za výfuk,řekl jsem..to je závodní výfuk,auto bude jezdit závody,omlouvám se.A oni,závody?a proč tam teda nemáte rám,to by ste měl mít rám.TAK TOHLE SE MĚ SKUTEČNĚ STALO A MOC POBAVILO. Jen dodám,že to byli příslušníci z poblíž mého bydliště,asi o m věděli a nakonec chtěli i svézt,načeš sem jim řekl,tak příště,přítelkyni vezu domů bolí jí,už hlava:) Za sebe řeknu,rám klidně dám,kontrol se nebojím...problém nastane na technický,chce to pak kapříky",nebo kamarády. Ale bez rámu jezdit,už nebudu.
Honza Semlbauer | 01.11.2009 18:32:01
super edo diky za datum :)
Edda | 01.11.2009 18:25:48
Přesně tak! Změny v SE se udělají pouze bude-li si to přát naprostá většina přítomných jezdců. Vyhlášení bude 12.12.
Radim Klokočka | 01.11.2009 13:17:15
Uvidíme Honzo vyřešíme to na ukončovací akci.ZATÍM ČAU RADIM
Honza Semlbauer | 01.11.2009 12:15:57
Aby se pochopilo Radime a spol. :) me nevadi jakekoliv modelovani auta, ba naopak, me se to libi :) a s ITR na normalni provoz jsem se davno rozloucil, takze cim vic na tom muze byt tim lip a vse co je povoleno vyuziju k tomu, aby to fungovalo :D Ale jen se bojim toho, ze z SE uz neni a nebude SE tak, jak to bylo mysleno. Kdyz bych to rekl nejak tak, tak je to neco jako Eckovy Avon... neni to seriova guma (klasicka), ale muze se to tak brat :)... spise mame blize k Eckam nez SE, kdyz se na to podivas racionalne :) Me je to jedno, ja budu jedine rad, protoze budem moc se pokouset prohanet i Ecka - 2000 :) ale pro normalni lidi, to bude dle meho moc nepochopitelne :) ale to byl asi jen muj subjektivni nazor :) Neboj, taky budu rozsirovat atd. atd. jen cekam jak to dopadne. 5 cm se mi zda moc na serii, myslim ze 2,5-3cm na kazde strane by bylo decentni a prijatelne i pro vsechny :) tes se chlapaku na prvni zavod :) uz se na cely Vas tym moc tesim :)
Vik_ | 01.11.2009 11:16:14
Ahoj Pavle Rám je o toleranci ale i neznalosti příslušníků. S myšákem jezdím po normálních cestách většinu opravdu dle pravidel (do/ze servisu a nebo na závody). Nemám možnost jak tam dostat to auto jinak tak musím. V případě nehody je na prokázání soudním znalcem, že rám způsobil druhé straně nějakou vyšší škodu. Z mého osobního pohledu je to něco podobného jako když si někdo na tahač namontuje dopředu push-bar (takové ty chromované trubky) a to je dovolené? Jako extrém lze přihlásit auto v DE a nechat si na TÜV rám dodatečně legalizovat.
Radim Klokočka | 31.10.2009 21:15:05
Já sohlasím Eddo zůstat u pravidel pro SE tak jak jsou a chtěl bych si na slavnostním ukončení upřesnit pouze to rozšíření auta asi na mém Cliu budu těžko rozšiřovat plast.blatníky tak my zbývají pouze lemy a myslím si ,že ve finále je jedno jestli vytahlé blat.,nebo lemy dle pravidel SE obojí vyjde na stejno. Díky Radim
Pavel Baum. | 31.10.2009 19:57:48
To Vik: Ahoj kolego. Můžeš prosím definovat "Asi jako jediný jsem objezdil letošek ve vyrámovaném autě po vlastní ose a j d e t o ... " :o) :o) Měl jsi štěstí a hladce jsi projel s vyrámovaným autem bez kontrol celý letošní rok po své ose nebo s kontrolou a "jde to..." :oD Chtěl bych znát reakci případných připomínek z řad modrých uniforem na bezpečnostní rám. Je mi jasný, že pokud narazím na konkrétní kontrolu, která nebude mít z principu milovníky aut rád, najde si cokoliv od lékarničky, nehomologované sedačky pásy až po zrcátka či kola. (Příklad: Pokud kontrola nebude mít třeba v oblibě řidiče taxi, budou terčem řidiči taxi, to asi nemusím konstatovat). Ale pokud půjde o běžnou silniční či namátkovou kontrolu a nebudeš mít problém s rychlostí, červenou, plnou čárou atd, tak přeci bezpečnostní rám je pro Tvojí bezpečnost nikoliv pro provokaci či tunig. Uznávám, že je to zásah do vozidla, není v tomto stavu schválený pro provoz společně s daným autem, ale je to přeci další bezpečnostní prvek pro případnou nehodu nejen při závodech. Chtěl bych znát veškeré Tvoje či Vás všech zkušenosti s touto situací na veřejné komunikaci. Předem děkuji, Pavlik Baum.
edda | 31.10.2009 19:39:41
Viktore, asi máš pravdu. SE nechat jak bylo!
Vik_ | 31.10.2009 18:11:00
Ahoj Moc mě mrzí že jsem nemohl na poslední závod, ale moje zdraví bylo proti. Mimo pár úletů mimo jsou zde docela dobré návrhy. Osobně bych SE předpisy nechal bez úprav. Nahříváky když je zima určitě pomohou ale v SE by spíše být neměli. Velké brzdy jsou hezká věc. Když bych šel cestou kopií tak D2 a jiné klony jdou koupit za relativně málo peněz. Lepší cesta mi ale přijde pořádné desky a kotouče ke standardním třmenům. Když se dají jen velké brzdy na čumák tak to dokáže docela rohodit brzdný účinek a přebržďovat předek. Edo, když povolíte něco pak bude pár dalších lidí povolit ono a nakonec to skončí bůh ví jak. Zakazování již povolených věcí také není zrovna ono protože určitě nejenom Klokočkové už mají něco nakoupeno a nechce se jim to vyhodit. Rám je bohužel daň bezpečnosti a pokud nenatrefíte na vola v modré uniformě tak je to v pohodě. Asi jako jediný jsem objezdil letošek ve vyrámovaném autě po vlastní ose a jde to...
Honza Semlbauer | 30.10.2009 22:33:33
Mirku, taky jsem to hledal, nevim proc to mam v sobe nejakym zpusobem zakoreneny, ze musis zachovat puvodni material, takze jsem predpokladal, ze kdyz si vlastne rozsirujes kastli, tak ze bys mel z toho materialu z ktereho to tak je (tam je psano, ze aerodinamicke doplnky navic muzes mit z jinych materialu, ale tohle nepredpokladam, ze tak je). takze proto jsem to tak cele dva roky mel. A tusim, ze loni na benecku, jak prijel ten kluk s tim "Kit Car" Ford Escort a mel je z laminatu, ze se to nejak taky rozebiralo, ale to uz si nepamatuji. Jako kazde zavodni auto se rozsiruje kvuli stabilite, prilnavosti atd., takze se nebudem bavit, ze se jedna jen a jen o designovou zalezitost. Vim, ze se rozsiruji auta i na normalni provoz, ale myslim, ze to je uz docela dalsi velky zasah do skupiny SE. Ja taky cekam na vyreseni, protoze by se mi taky ITR libila sirsi, ale ale... myslim, ze by to byt nemelo, jen muj subjektivni nazor jen ve tride SE. Taky mam koupene decky na nahrivani a ted se zakazali, takze asi argumenty, ze to nekdo ma myslim nejsou to nejlepsi. Tot z me strany.
MIREK.P-TK | 30.10.2009 20:43:51
Tak jsem tady přečetl tu debatu, a nejsem moc moudrý z toho rozšiřování. Honzo, píšeš že laminátové a plastové rozšiřovací lemy jsou zakázány. Kde ses to dočetl, nějak to nemohu v řádech najít, a ani jsem to s nikým během sezony neřešil. Jinak můj názor je, že by to také mělo být zakázáno. Silné podložky pod kola, nebo kola s ET blížícím se nule vždy znamenají podstatně zvýšené namáhání dílů podvozku, a velmi často i zhoršení jízdních vlastností.
Pavel Baum. | 30.10.2009 16:59:15
To Venda: Ahoj, díky za typ, mrknu na to. Kolikrát ale šroubovaný neznamená, že se dá demontovat během pár minut. Viděl jsem od OMP mnoho šroubovaných rámů, které musely být při montáži v některých místech svařovaný. Demontáž v terénu je v tomto případě nereálná. Každopádně Ti moc děkuji, Pavlik.
Venda | 30.10.2009 16:50:49
Hele na speedpru prodavani sroubovanej OMP ram dle prilohy za 15,5 tis, myslim ze za ty penize solidni... uvidis sam.
edda | 30.10.2009 15:14:28
Myslím, že Míra Pažout /technik/ Ti poradí nejlépe, popř. i udělá. V kontaktech je mail na něj.
Pavel Baum. | 30.10.2009 15:03:37
Ahoj kluci, závodníci. Vzhledem k tomu, že bude tento příspěvek nejčtenější a nejnavštěvovanější, dovolím si rozhodit sítě a nechám si od Vás poradit. Hodně uvažuji o bezpečnostním rámu (min. oblouku) do mé E30. Pravidla v H to nevyžadují, ale i tak bych ho tam chtěl mít. Jediná podmínka je rychlá montáž a demontáž před cestou na místo konání závodů, alespoň co se týče viditelných prvků! Jsem smířen s nutností přivaření patek či jiných nutných potřebných uchycení. Pokud neprojde palubkou, jedině dobře. Nepotřebuji schválený ani homologovaný (pravidla nevyžadují), ale aby splnil v případě maléru svojí funkci. Nemám k dispozici auto s koulí ani vlek, tudíž jezdím po vlastní ose (riskuji, že domu pojedu vlakem :o) Zároveň nechci riskovat s rámem v běžném provozu, mám své body rád…. A tak Vás prosím, máte-li a znáte-li řešení, sem s ním. Předem díky, Pavlik B.
Radim Klokočka | 30.10.2009 14:59:50
Já mluvím o SE-1400-2000
Honza Semlbauer | 30.10.2009 14:52:21
jinak pokud si pamatuju, tak v SE krom Misi S. a Peti B. nikdo nemel, ale mozna se pletu :(
Honza Semlbauer | 30.10.2009 14:25:25
ale ja nic nevyvracim :) jen rikam, ze pak na oko pro divaka, to bude vse "Ecko" a tudiz kazdy kdo prijede a bude se chtit "jen" svest, tak dle meho ho vse co bude vypadat odlisneji prudit. Proc Peta Balik, Michal Slovacek atd. byli oznacovani za "Ecko" z pohledu divaku? No a ja jen rekl, ze pokud nebudes vytahovat blatniky tak jak mas, tak lemy z laminatu atd. jsou zakazany.. stejne jako z plastu... tak bacha na to
Radim Klokočka | 30.10.2009 13:28:52
Samozřejmě že lemy nejsou 5cm,ale dají se upravit na požedovanou velikost.A 5cm je míněno od uchycení kola na kotouč to musí dát podložka +ET kola max.50mm.Hele ty věci,které tady zazněli rám,závodní elektronika,vačky,sání,svody,turbo je "povoleno",ale i nakonec brzdy je možno měnit pouze jejich kvalitu kotoučů a destiček,ale není možný větší průměr a vetší třmeny.Tak prodloužení o max.5cm si myslím je podobná záležitost.Vem si že ve skupině SE dnes je pár vozů co přijede po ose,spíše přijedou na vleku a ještě některý nemají spz a tím že příští rok bude poviný rám tak si myslím,že težko někdo bude montovat rám do auta před večer závodů.Samozřejmě když bude montovaný :-).Takže pomalu s tím seriovým autem už se na běžný provoz ani nedostaneš a budeš to mít v garáži pouze na závod jako já a jako ty.A spoustu aut v SE mají rozšíření a není problem tak s tím prostě jenom sohlasím dle pravidel.
Honza Semlbauer | 30.10.2009 12:52:27
Radime, chapu te, ale ber to z pohledu tridy, je to blbost... a mimo jine jestli mas plastove na 5 cm sirky, tak bacha - to neni povoleno ani v techto stavajicich... stejne jako laminatove atd. takze nemusis smutnit :)
Radim Klokočka | 30.10.2009 12:08:15
Bohužel já jsem pro rozšíření auta dle stávajících předpisů.Poněvadž během sezony jsem něměl čas a šanci udělat rozš. úpravy pouze jsem koupil plast.lemy a podložky vše podle pravidel pro SE tak by mně to trochu namíchlo říkám to na rovinu Díky.R.Klokočka
Honza Semlbauer | 30.10.2009 10:10:40
Edo, abys pochopil, me se takovehle upravy absolutne libi, protoze jdou financne relativne dobre zvladnout a pritom je s tim legrace. To rozsireni dela z aut neco co pak v tech SE hodne vycniva a pro lidi je to pak mene pochopitelnejsi, jake auto tam patri a jake ne. Mozna mi to uteklo, ale je uz nejaky blizsi termin a misto toho vyhlaseni? dekuji
edda | 30.10.2009 09:03:21
To menší rozšíření by se mi také líbilo, navrhneme to na vyhlášení. Vykuchání snad velké nemáme povolené?? Pro případ požáru je jistě dobré tam mít co nejméně plastů. A nic to nestojí, i toto rozseknem na vyhlášení.
Honza Semlbauer | 30.10.2009 00:03:55
jasny Edo ja vim, ty zasahy me tam mrzi, protoze je pravda, ze to do serie moc nepatri, ale chapu z jakeho duvodu to je, takze s tim nemam problem. Ty brzdy me taky nejak netizi, pred touhle sezonou jsem si osadil komplet kotouce a desky a muzu rici, ze to nabralo vazne novy rozmer, takze si myslim, ze to nevadi. Jen bych mozna popremyslel nad temi vecmi, ktere jsou videt, to vykuchani je vazne moc, kdyz to vidim - ale zase s kleci to jde blbe kombinovat, pokud to nechces znicit, coz u serii asi nechceme ne? no je to vazne tezky :( To rozsireni je pravda, ze asi je nejdivocejsi a pokud co jsem se bavil s Misou Slovackem, to auto stejne uz v SE pouzivat nebude, tak by stalo o to to mozna zakazat. Rozsirovani naprav at uz ETckem nebo podlozkama + k tomu vytahovani o 100 mm je dle meho moc... jestli chce nekdo limce, tak to mozna by stacilo dohromady o tech 50 mm... jen muj nazor.
edda | 29.10.2009 16:58:42
Honzo, již nyní máme povolené libovolné komponenty do sériových třmenů. Domnívám se, že do kategorie SE je to plně postačující. Na motoru lze upravovat pouze elektroniku, vačku a turbo a to POUZE z důvodu, že to nejsme stejně schopni kontrolovat.
Honza Semlbauer | 29.10.2009 16:37:52
No myslim, ze Vendo koukat se na to co bylo a nyblo v tom a tom roce je hloupost :) kdyz to vemes i tak, tak urcite nebyly tak bezpecne kombinezy, helmy atd. Urcite nebyly tyhle sliky a takove gumy celkove :) Ale pokud si to Hckari rekli, tak je to rozumne :)... Co se tyka brzd nemyslim, ze to je nejak extra spatna vec, osobne bych je taky navrhoval na ukor motorovych uprav. Preci jen i ty auta co jezdi po silnicich jako tuningari (vlastne seriove vozy), tak brzdy a rvouci vyfuk maji taky casto :)... Ja ted akorat zpracovavam par dodatku a poslu to klukum. Neco mozna blbost, neco snad dobry :)
Venda | 29.10.2009 11:57:09
Ja si myslim ze v roce 68-70 asi moc nahrivaky nepouzivali? Nebo myslite ze jo? A co se tyče vetších brzd do SE taky bkbost nekteri zvas nechapou ze to je proste třída SE. Tudis co mozna nejserioveji-i kdyz uz to tak taky nevypada.-)
edda | 29.10.2009 10:26:01
K ohřívákům již je diskuse zbytečná, z rozhodnutí jezdců nebudou!
H. | 29.10.2009 08:48:51
Jel jsem letos historiky a používal jsem ohříváky. To, jaký byl rozdíl v chování auta v Mostě v první seznamovací jízdě, kdy jsem neohříval a v těch dalších, s již "elektricky" ohřátými pneumatikami, asi nemusím popisovat. Pokud jsou předpisem pro třídu H povoleny libovolné pneu, tedy i slicky, měly by tyto být povoleny s veškerým servisem, tedy i ohříváním. Jan Šustr
Jiri Fabian | 29.10.2009 08:24:51
Jsem take pro povoleni lepsich brzd v serii - podle me to pada do stejne kategorie jako povinny bezpecnostni ram (ten take se serii nema co do cineni). Anebo udelat SE (skutecna serie, ne vydlabane skorapky jako ted) a semi SE (povolene upravy doted + treba ty brzdy).
Honza Semlbauer | 28.10.2009 14:27:03
tak se omlouvam - 606 je vazne Jirka Kohoutku :) ale to na tom nic nemeni..
Honza Semlbauer | 28.10.2009 12:49:58
nebudu se tady k tem sr.... vyjadrovat, omluvte me. Jen 2 veci - 606 neni Jirka Kohoutek, ale myslim, ze Petr Cerny. A i kdyby, tak kazdy jezdi to co chce a umi pane Blaha. Za to nikdy nedokazal rici ne, kdyz nekdo i z konkurentu chtel pomoci a nikdy nezkazil srandu a vzdy byl v parte jen vitan... O cemz u Vas na pristi rok dosti pochybuju. a za 2) pane Blaha, pokud nemate ten titul Bc. koupeny (v Plzni je toho ted mnoho), tak pozadejte o rekvalifikaci v gramatice. To, ze se nekdo nekdy preklepne je normalni, ale u Vas je toho v jednom postu az moc. Dekuji a omlouvam se za post mimo tema. Honza S.
G.Best | 28.10.2009 11:29:57
Pro pana Mirka,p , co je horší rozbít 130rs nebo Evo9,na kterou koupí vše když mám prachy, proto nemužu pohopit že z tím kluci co jezdí H souhlasí. pepa bláha.
G.Best | 28.10.2009 11:04:44
Pro pana Mirka.p, tam šlo o to když někoho kritizuji , tak je slušnost se podepsat, to še pan 606 má titul jsem nevěděl,napsal jsem to o té Plzni z natsáskou, sme snat v demokracii, pan 606 si to kolo dal sám sobě, já se zabívám závody 18 let každý den meiluju a sám dostávám meil jsou tam pravopisné chyby ale nikdy bychse nesnižil to někomu vytknout sám jsem ze školy 35 let a dělám je sám, takže to kolo si pan 606 dal sobě. pepa bláha.
MIREK.P- soukr. osoba | 28.10.2009 10:15:46
Pro G.Best- už jsem se k tomu nechtěl dále vyjadřovat, ale Váš příspěvek mě dostal. Jak můžete srovnávat Vaši inteligenci s rychlostí jízdy ing. Kohoutka. Jezdí závody pro radost, a jezdí jen tak rychle, aby tu radost z té jízdy měl... Ale pokud opravdu chcete porovnávat Vaši inteligenci, a Jirkovu rychlost, tak jste právě od něho dostal minimálně kolo!!!
MIREK.P- soukr. osoba | 28.10.2009 08:48:28
Myslím, že v sérii není o čem diskutovat, vždyť se jedou pneu homologované pro běžný silniční provoz, a ještě jsem si nikdy nevšiml nikoho, kdo by si ráno před cestou do zaměstnání nahříval gumy. V historikách se jedou závodní pneu, tam už se dá argumentovat, ale myslím že je tam ohříváky stejně nikdo nepoužíval, a je zbytečné a drahé tuto praxi zavádět. pro G.Besta- seriál je pro všechny, kteří se u Edy chtějí svézt, a jsou ochotni akceptovat naše předpisy. Co se týká gum- je nepříjemné, že si někdo rozbil hubu na studených slikách, ale zrovna tak si ji hromada jezdců rozbila i na zahřátých..... Je to vše jen o tom, odhadnout možnosti své, i svého vozu. A to se prostě někdy nepodaří, a je rána- někteří pak uznají "ano, jsem blb, jel jsem jak hovado", ale je skupina jezdců, kteří si svou chybu nepřiznají, a pak se musí hledat v předpisech, trati, špatně postavených retardérech a podobně.... A nad tou češtinou by ses měl opravdu zamyslet, případně si nechat své další příspěvky od někoho zkontrolovat, opravdu tohle nevypadá dobře.
G.Best | 28.10.2009 08:41:12
Když někoho chcete kritizovat tak se aspon podepište, sedmou třídu sice nemám, ale zato má bakáláře z Plzně, radči pořádně trenujte abyste furt nejezdil na chvostu třídy pane Kohoutek, Most 2,20 muj vnuk 16 let 2,04 se1600cm, tot vše pepa bláha.
G.Best | 28.10.2009 07:59:34
Já zapoměl že tento seriál je jen pro vyvolené, aže nemám nárok se v příštím roce vubec pokoušet přihlásit z Goulfem do H ,jinak k tomu nahřívání gum , mužu ti Edo poslat fotky jak to dopadá když nikdo jede na studených slikách, jsou z Jirkova , ja tam naký Ford Kitkar , pepa bláha.
606 | 27.10.2009 20:40:24
To G.Best - vyjadřuj se ke svěmu seriálu a H L A V N Ě zopakuj si základní školu v pravopise. Chybí Ti zřejmě sedmá třída.
edda | 27.10.2009 19:43:08
Dík, a můj názor je naprosto totožný! 4Marek Ano, SE+ klec, SE2000 alespoň základní oblouk. Info p. Pažout /technik/
Klaro Racing Team | 27.10.2009 18:29:29
Se zákazem nahřívání pneu souhlasíme,co si budeme namlouvat,že ty co mají dečky mají velkou výhodu.Já vím že všichni máme stejnou možnost,ale znamená to koupit VYBAVENÍ: výkonou centrálu pro dvě auta včetně 2 sad nahřívacích deček. Koupí si to jeden a příště ten druhý a ta skupina dostává úplně jiné rozměry než vůbec je.Jinak stávající předpisy pro skupinu SE jsou pro nás naprosto vyhovující Eddo.A co se týče rozšíření auta to bych určitě zanechal dle předpisů max. rozšíření 100mm na každou stranu tedy 50mm. Díky těšíme se na slavnostní vyhlašení kde se můžem o Všem pobavit .Ještě Klokočkové děkujou moc Všem organizátorům a jezdcům z naší SE skupiny za pěknou sezonu hlavně tobě Eddo,že umožnuješ nám amatérům dělat tak pěkný sport a setkávat se spoustu vážených jezdců. Získali jsme hodně zkušeností a rad jak na trati tak i mimo.DÍKY MOC Klaro Racing Team
Marek R | 27.10.2009 17:49:11
Ahoj, bude pro seriová auta definitivně povinný rám? Díky za odpověď.
MIREK.P-TK | 27.10.2009 17:09:32
Předpisy jsou vždy velký problém. Na republice jsou dané, a žádné diskuze se nepřipouštějí (a to ani v případě, že je tam vyslovený nesmysl). Proto také mnoho z Vás republiku opustilo, a jezdí Eddův seriál, kde se snažíme udělat předpisy alespoň trochu člověčí. Je nám jasné (a těm rozumnějším z Vás jistě také), že se nikdy nezavděčíme všem, a vždy bude někdo v opozici. Proto prosím, zašlete mi na můj mail Vaše náměty a připomínky, a my se z toho s Edou pokusíme udělat nějaký předběžný návrh předpisů na příští rok. Nikomu neslibuji, že to bude podle něho, ale zkusíme se rozumnými návrhy zabývat. Předem, jako vždy upozorňuji, že návrh musí být podepsaný, na anonymní připomínky nebude brán zřetel.
edda | 27.10.2009 16:27:49
Prosím aby se vyjadřovali pouze jezdci našeho seriálu...
G.Best | 27.10.2009 16:15:28
Proč právě tyto třidy, kdo takovou blbost vymyslel,když zákaz tak pro všechny, na voze by meli být pouze kola co jsoupsaná v techničáku, ane podložky a málá kola, abyse krátil stálý převod, tímto by nepřesahovaly kola z blatniku, tvrdé silenbloky v nápravách, otevřené výfuky,vubec závodní motor v civilce,to byste měli řešit a ne nahřívání kol, kdy jde o bezpečnost hlavně na podzim kdy žádné gumy na studené silnici nefunkujou. Vyřezávánínosné části vozu tímto byse měli zabívat technici,tot zruba vše, z pozdravem . pepa bláha.
edda | 27.10.2009 15:35:00
Samozřejmě lze o všem diskutovat. Nikdo v sobotu s tímto nepřišel, já bych nechal SE jak je, ale když si budete přát změnu, tak se to musí dořešit na slav. ukončení.
Honza Semlbauer | 27.10.2009 14:12:49
eddo prosim te, myslis, ze se muze i diskutovat o tom zda je mozne auto rozsirovat (tak jak je tomu nyni v pravidlech) nebo ne? protoze v SE me to uz 2 roky pripada jako velky "designovy" zasach a tim zmena vzhledu... o tom, ze to pomuze jako kr... je vec dalsi. Jinak o brzdach se taky bude prosim mluvit? dekuji
edda | 27.10.2009 13:12:26
Protože se tak jezdci dohodli....
H. | 27.10.2009 12:46:34
Proč se nesmí nahřívat pneumatiky?
Webmaster Edda Patera. Designed & Powered by Jan Frank © 2007