Určitě jde o zajímavou myšlenku, v níž by se možná mohlo pokračovat i v některých dalších závodech. Pokud by se to dalo časově zvládnout, potom by se zájemci mohli „zazávodit“ například v jízdě pravidelnosti. Ani diváci by se rozhodně nenudili.
Mezi nejzajímavější patřil určitě Renault Alpine, další skvost v českých luzích a hájích.Vladimír Vrabec, šéfredaktor tuningového časopisu, přivezl repliku soutěžní Lancie Fulvia HF slavné italské posádky Sandro Munari a Mario Mannucci, která s tímto modelem vyhrála v roce 1972 Rallye Monte Carlo. Jiní mistři, tentokrát České republiky v rallye historických automobilů – Zdeněk Tichý a Jiří Hájek se představili ve svém „ostrém“ voze Opel Kadett Coupé, jenž patří k absolutní špičce našich rallye.
Nejvíce zastoupená byla značka BMW, včetně pěkného modelu M3 E30 a 2002, naopak mezi nejatraktivnější patřily De Lorean a Corvette, které jako by ani mezi veterány nepatřily.
Účastník závodu do vrchu Aleš Hodouš (druhý v Saxo Cupu za Josefem Stočesem) vystavil Fiat 500 a Škodu Octavia, s níž v únoru absolvoval Severočeské Monte Karlo. S ní také na trati předvedl krásnou jízdu jako za starých časů. Škoda, že ji nevidělo více diváků, určitě by museli být nadšeni. Dodejme, že v příštím roce Milan Bumba již „Monte“ pořádat nebude, ale není vyloučené, že se této myšlenky ujmou jiní nadšenci automobilové historie.
Vložený doprovodný program se Edovi Paterovi, promotérovi šampionátu, určitě vydařil a doufejme, že bude v této tradici pokračovat.
JL, 27.10.2009