aktualizováno | 03.11.2009 21:30:49 | edda | přečteno: 3559x
Zhodnocení letošní sezóny p. Malíkem pro média!
 

  České amatérské mistrovství závodů automobilů do vrchu B&B elektro cup 2009.

 

  Volným závodem ve Velké Chuchli skončila letošní sezóna amatérského mistrovství závodů automobilů do vrchu. Promotérem a duchovním otcem seriálu je radotínský závodník Eda Patera. Jeho prvotní nápad, uspořádat závod bez zbytečných finančních nákladů a byrokratických překážek pro co nejvíce zájemců o závodění, přerostl až do současné podoby regulerní závodní série. Letošní druhý ročník se dostal na vysokou úroveň jak po stránce organizační, tak po stránce sportovní. Slovo amatérský v názvu seriálu rozhodně neznamená nízké nároky jak na přípravu před závody, tak na organizaci samotných závodů. Zabezpečení závodů z hlediska bezpečnosti samotných jezdců a hlavně diváků je sice náročné a vyčerpávající, ale pořadatelům se poctivá práce vyplatila. Během celé sezóny nedošlo k žádné újmě na zdraví diváků a havárie jezdců nezanechaly žádné vážné následky.

  I přes to, že seriál je deklarován jako amatérský, promotér na konci sezóny na slavnostním vyhlášení nejlepších v jednotlivých třídách rozdělí za pomoci partnerů seriálu ceny celkem za 900 000 KČ.

  Kalendář sezóny se skládal z deseti závodů. Sezónu trochu netradičně otvíral závod na mosteckém autodromu. Bezpečná trať se ukázala jako velice vhodná k rozjetí po zimní přestávce. Následovaly další závody na již známých tratích, na Zbraslavi, ve Kdyni, v Železné, v Hronově, na Ještědu, na Benecku, poprvé závodníci zavítali do Prachatic, na Živohošť a jednou dokonce i za hranice, na slovenskou Babu. Tratě v seriálu jsou různorodé, na své si přišli vyznavači rychlých tratí i ti, jimž více vyhovují tratě technické.

  Účastníci seriálu měrou vrchovatou naplnili motto seriálu „ automobilové závody pro každého“. Bohatá účast dělala radost organizátorům, i když samozřejmě na ně klade velké nároky. Účast na prvním závodě, kam přijelo 150 jezdců naznačila, že zájem jezdců o seriál je velký. Díky kvalitně zabezpečeným závodům a přátelské atmosféře mezi jezdci zájem o závodění po celou sezónu neutuchal. Průměrná účast byla 111 závodníků na startu. Takovou účastí se nemůže v naší republice pochlubit žádný jiný seriál v jakékoliv automobilové disciplíně. Je to jen potvrzení správnosti původní myšlenky Edy Patery a její důsledné realizace. Mezi jezdci se vytvořila opravdová parta, na trati si sice jezdci nedarovali ani setinu sekundy, v depu jsou ovšem kamarádi. V seriálu se sešli, jak ti, kteří začínají, tak už zde vyrostli i opravdu výborní jezdci, vedle nich zde závodili i závodníci, kteří závodili, nebo stále závodí v jiných seriálech, nebo dokonce i v jiných automobilových disciplínách. Tak jsme mohli ve výsledkových listinách najít známá jména našeho motorsportu, jako jsou Miroslav Adámek, Tomáš Hank, Antonín Muzikant, Jiří Hák, Pavel Šofr,Josef Srnský sr., Jiljí Chmelař, Karel Patočka a další. Doufáme, že jednou budou mít stejný zvuk i jména Jana Semlbauera, Jana Kočiše, Aleše Komárka a dalších rychlých a talentovaných jezdců, kteří se objevili v našem seriálu.

  Technické předpisy dělily automobily na dvě skupiny, na sériové, s minimem úprav a na závodní, kde se objevovaly vozy na vysoké technické úrovni. Jednotlivé skupiny se dělí do tříd podle objemu motoru. Nejslabším třídám vévodily japonské automobily Suzuki Swift jimž se snažily sekundovat např.Škody,nebo Peugeoty , ve středních třídách se schází pestrá konkurence, Hondy, Nissany, Citroeny, Peugeoty, Renaulty, VW, Opely a další. V nejsilnějších třídách probíhá ikonický souboj dvou japonských značek Subaru a Mitsubishi. Závody zpestřila i účast supersportovních aut, jako je mj. Audi R8, Porsche 911 a Chevrolet Corvette.

  Velkým magnetem je kategorie historických automobilů. Zde startovaly opravdové klenoty motoristické historie. Mohli jsme vidět kolekci všech variant závodních škodovek od Š 1000 MB až po Š 130 LR z roku 1985, který je hranicí pro účast v kategorii historických aut. Vedle škodovek jsme na startu mohli vidět vozy jako Renault Alpine, Mini Cooper, Ford Escort MkI, Lada VFTS, VW Golf, Audi Quattro, plejádu vozů BMW, Jaguar, Fiat, Lancia, Triumph a další. Českou závodní premiéru v našem seriálu měl speciál Ford RS 200 bývalé skupiny B, tedy toho nejlepšího, co se v historii na tratích soutěží objevilo. Startovní pole historických automobilů v našem seriálu se minimálně vyrovná i podnikům specializovaným na historické automobily, navíc je v tomto seriálu jezdci mohou předvést v opravdu závodním tempu, pro které byly tyto skvosty stvořeny.

  Seriál si získal velkou popularitu nejen mezi jezdci, ale i mezi fanoušky a diváky. Divácká účast byla velká, na některých závodech až překvapivě velká. K informování diváků u tratí posloužil tištěný barevný program, který pořadatel distibuoval zdarma. Informace o seriálu mohli zájemci najít na hojně navštěvovaných vlastních webových stránkách. Informace o závodech také přebíraly i další motoristické servery. I v tištěných médiích se objevily články informující o dění v seriálu.

Honza Semlbauer | 03.11.2009 20:15:11
Jardo, zase, tudiz opakovane, nadherny clanek! Klobouk dolu a dekuji mockrat! H.
Webmaster Edda Patera. Designed & Powered by Jan Frank © 2007