aktualizováno | 07.11.2009 18:08:09 | edda | přečteno: 3421x
Technické řády sk. H

  Mirek Pažout řády pro tuto skupinu rozpracoval a sladil s návrhy jezdců na schůzce 24.10.

  Prosíme o důkladné prostudování všech zůčastněných, abychom popř. detaily doladili. Zásadní věci se měnit nebudou!

            TECHNICKÉ PŘEDPISY PRO SKUPINU H.
    
   
      

4. Historické automobily /Garance r.v. 1985 do sezóny 2013/!
  Typ vozidla musel být oficiálně představen do konce roku 1985, a jeho sériová výroba začít nejpozději 31.3. 1986 ( toto musí soutěžící doložit).
  
    
4.1 KAROSERIE
- Původní, daného typu, nezáleží na roku výroby, ale modelového roku max. 1985!
- Nelze montovat žádné díly karoserie z novějších typů vozu /po roce 1985/.
- Rozšíření blatníků a prahů může být provedeno jen podle dobové dokumentace, nebo tím způsobem, že bude rozšířen jen lem blatníku v okruhu max. 80mm od původního výřezu pro kolo, a ostatní část blatníku si zachová původní tvar.
- Plechové blatníky mohou být nahrazeny laminátovými
- Přední sklo musí být sériové.
- Je možno přidat dobové okrasné a aerodynamické prvky.
- Úroveň úprav sériových vozů /bez ochranného rámu/ jako u současných vozů skupiny SE s vyjímkou otvorů v kapotě a rozšíření vozu
- Vozy homologované ve skupině B musí kompletně odpovídat homologaci, která musí být k nahlédnutí, s vyjímkami povolenými pro repliky .
- Skelet vozu sériový, nesmí se odlehčovat, může být vyztužen, nebo zesílen, plastizol muže být odstraněn
- kapota a 5. dveře mohou být odlehčeny, nebo vyměněny za laminátové, avšak původního tvaru, a bezpečně upevněny
- světla a lampy musí být namontována původní a funkční:
- dveře musí být původní, otvírací zvenčí i zevnitř, odlehčení je zakázané, panty původní , vnitřní mechanické díly možno odstranit
- výměna skel za makrolon je povolena
- nárazníky- původní, je povolena demontáž, v případě, že netvoří vzhledově součást karoserie (např. velkoplošné plastové)
- maska dobová, otvory v kapotě pouze dle dobové dokumentace FIA
- demontáže různých krytů, plastových podběhů atd. povolena
- stěrač alespoň jeden musí být funkční, ostřikovač možno odstranit

4.2 INTERIÉR

- možno odstranit sedačky, plata, čalounění stropu, boků, dveří, podlahy.
- doporučen bezpečnostní rám, pro upravené vozy povinný.
- armatura přístrojové desky je libovolná, dobového vzhledu
- topení a jeho ovládání je možno odstranit
- v dosahu jezdce sedícího za volantem nesmí být žádné ostré hrany
- hasicí přístroj musí odpovídat specifikacím jako v ostatních skupinách
- bezpečnostní pasy minimálně čtyřbodové, řádně upevněné na zesílených úchytech.(vozidla bez úprav mohou startovat s původními pásy)
- sedačky sportovní ( kromě skupiny A1)

4.3 PODVOZEK
               
- tlumiče a uložení libovolné, pérování libovolné,uložení ramen libovolné, řízení libovolné, odstranění, nebo přidání posilovače je možné.
- všechna ramena(podélná i příčná) musí zůstat sériová (povolena nezbytná minimální úprava pro pevné uložení unibal)
- stabilizátory - libovolné v původních úchytech, není možno doplnit na vozidla, kde původně nebyly

            4.4 PNEU
      
- Pneu jsou libovolné, disky pokud možno dobového vzhledu, kola nesmí přesahovat obrys karoserie s tolerancí 1cm, podložky povoleny

      4.5 MOTOR
 
- blok, hlava  původní a na původním místě. Vše ostatní libovolné. Povoleno zvýšení obsahu do hranice obsahu třídy.
- karburátor libovolný prokazatelně vyráběný do r.1985.
- mechanické vstřikování paliva (vyráběné do r 1985) může být použito na jakýkoli motor.
- elektronické vstřikování pouze u vozidel s ním homologovaných a původního typu,
- Škoda 130LR může použít hlavu typu Favorit- Specifikace vozu Š130 LR- Karosérie M, poloosy kloubového typu
- výfuk je libovolný,katalyzátor může být odstraněn
- není možné montovat přeplňování u vozidel, která s ním nebyla v daném provedení homologována.
- chladiče libovolné - umístění původní či dle homologace
  
      4.6 PŘEVODOVKA
- diferenciál je libovolný, obal převodovky sériový, převodové stupně libovolné, počet jako u sériové převodovky
- je zakázána úprava na pohon 4x4, a naopak
      

 4.7 BRZDY

        Libovolného provedení používaného do r. výroby 1985, . Vysvětlení-
        používaly se max. brzdy se čtyřmi pístky, tak je možno montovat jakékoliv brzdiče s max čtyřmi pístky.
        Vedení a omezovače libovolné

   4.8 OSTATNÍ

- nádrže - libovolné, na na bezpečném místě uvnitř vozu, od prostoru pro jezdce musí být odděleny přepážkou, nebo dodatečným obalem.
- akumulátor- libovolný, umístění libovolné, upevněný tak, aby odolal přetížení 25g.
- sedačky sportovní kromě A1
- palivové potrubí, čerpadla a filtry libovolné, jsou-li umístěny v prostoru pro jezdce, musí být zakryty
- homologace B- jen kompletní vůz (nelze použít jen jednotlivé části)
- použití karbonu a kevlaru je zakázané

- OFICIÁLNÍ DOBOVÁ HOMOLOGACE FIA, JE NADŘAZENA TĚMTO ŘÁDŮM, A VOZIDLA BUDOU POSUZOVÁNA PODLE NÍ!


      Pro vozy vyrobené před 1.1.1960 neplatí žádné omezení a mohou startovat
      jakákoliv vozidla v libovolných úpravách prováděných do r.1960. Nutno doložit
      dobovým materiálem.
       Je povolen start vozů bývalých tříd A5, B5 vyrobených do r. 1977, musí být k
       nahlédnutí původní sportovní průkaz a nebo dobové předpisy pro sk. A5, B5
       Jedná se pouze o cestovní vozy!

  PŘI STAVBĚ VOZU JE NUTNO MÍT VŽDY NA PAMĚTI, ŽE SE JEDNÁ O TŘÍDU HISTORIK, A VŮZ BY MĚL VYPADAT DOBOVĚ!!!!

 PŘED STAVBOU HISTORICKÉHO SPECIÁLU PRO NÁŠ SERIÁL KONTAKTUJTE TECHNICKÉHO KOMISAŘE! PŘEDEJDEME TAK NEDOROZUMĚNÍ.

Pokud některé vozidlo nebude po vzhledové stránce nějakými drobnostmi (rozhoduje TK, případně promotér) odpovídat těmto předpisům, bude mu udělena vyjímka na dva závody, pak musí závady odstranit, nebo startovat bez nároku na body.

 PODOBNOST DÍLŮ

-HLAVA- musí být shodné:
-materiál
-počet a uspořádání ventilů
-počet a způsob uložení vaček
-počet, směr vyústění a přibližný tvar kanálů
-počet a umístění zapalovacích svíček
-počet upevňovacích šroubů
-umístění hlavního výstupu vody
-způsob pohonu vaček

- BLOK- musí být shodné:
- materiál
-způsob uložení válců, nebo vložek
-počet uložení klikové hřídele
-způsob uložení klikové hřídele
-základní rozměry
-umístění hlavního vstupu vody

Pavel Baum. | 11.11.2009 17:41:02
To MIREK: Souhlasím. Chtěl jsem odstranit hlavně přední sedačku spolujezdce (cca 30kg!) a díky této získané váze nechat dát bezpečnostní rám či oblouk. Zadní sedačka a opěradlo je jen molitan, který nic neváží včetně koberců. Tak Ti mám „dylema“. Přidat rám při ponechání přední sedačky a neodstrojení = auto bude těžší o nově vzniklý rám, ale mohu jet navíc i Historic Pohár (asi to samé, co YOUNTIMER, že?) nebo auto odstrojit (sedačky, plata, čalounění stropu, boků, dveří, podlahy), což ale dle Tvého výkladu spadá pod upravený vůz H, tudíž je rám povinný = získanou ubranou váhu nahradí rám, což byl můj záměr, ale bez možnosti jet nově vzniklý Historic Pohár. Třetí varianta je auto nechat tak jak je (s možností demontovat zadní sedačky – molitany) a jet bez rámu, ale přiznám se, že po mé zkušenosti z Berouna v posledním retardéru bych ho tam na příští rok raději měl… Musíme na vyhlášení spolu probrat ten demontovatelný oblouk a probrat vše pro a proti. Měj se, Pavlik B.
MIREK.P-TK | 08.11.2009 20:34:21
Co se týká interiéru, tak ve vozidle bez rámu můžeš odstranit zadní sedačky a koberce. Pro Tebe by bylo lepší nechat vůz kompletní, dát jen rám, a zúčastnit se i historic poháru.
Pavel Baum. | 08.11.2009 19:04:09
Dodatek: Řídí se to a podléhá bodu 4.1 KAROSERIE "Úroveň úprav sériových vozů /bez ochranného rámu/ jako u současných vozů skupiny SE s vyjímkou otvorů v kapotě a rozšíření vozu", když jde o interier?
Pavel Baum. | 08.11.2009 19:00:41
Ahoj Mirku. Mám na Tebe dotaz ohledně bodu 4.2 INTERIÉR. První řádek říká "možno odstranit sedačky, plata, čalounění stropu, boků, dveří, podlahy" a druhý řádek "doporučen bezpečnostní rám, pro upravené vozy povinný". Když na autě odstraním vše z prvního řádku, jedná se pak o upravený vůz, viz řádek druhý stejného bodu? Tudíž by byl povinný rám nebo alespoň spolu plánovaný demontovatelný oblouk? Předem děkuji, s pozdravem Pavlik Baum.
MIREK.P-TK | 07.11.2009 22:03:10
Ještě jsem zapomněl doplnit, že vůz může startovat pouze v té objemové třídě, pro kterou byl vyroben, případně homologován, s tím,že je možno obsah zvětšit do hranice této objemové třídy. To znamená, že např. motor 1250ccm, je možno upravit na 1300ccm, ale ne více, protože byl vyroben pro třídu 1300. Pokud by byl obsah zvětšen přes tuto hranici, nebude vůz startovat ve třídě 1600, ale v SE, nebo E. Hranice tříd jsou od do, takže není možný ani start vozu s nižším obsahem, ve vyšší objemové třídě.
Webmaster Edda Patera. Designed & Powered by Jan Frank © 2007