25.11.2009 09:32:25 | edda | přečteno: 4176x
Zpráva technického komisaře

   

   Po zvážení všech pro a proti, jsme rozhodli, že rozpěrné tyče mezi spodním uložením ramen na přední i zadní nápravě budou i nadále zakázány. Bylo by to zvýhodnění jednoho typu vozu, proti ostatním. Každý typ vozu má své výhody, a své nevýhody. Suzuki jsou rychlé a lehké (proto jsou tak oblíbené), ale mají slabé uložení předních ramen, na Fabii drží přední náprava, ale je těžká a nejede tak.... Volba vozu je svobodná a každý musí svou volbu zvážit ze všech hledisek. Upozorňujeme, že zavěšení nelze vyztužit, ani jakoukoli další vzpěrou, či viditelným zesílením podběhu ani nosníku.

Jan Packa | 01.12.2009 16:08:29
Ahoj,jezdim taky tuhle tridu a jsem pro vyztuhu,mam ji na bezny provoz,na STK jim taky nevadila,prijedu na zavody a musim ji sundat :( ,ja jsem pro vyztuhu
zdroj: www.autoklub.cz | 01.12.2009 13:22:45
2005 Mistrovství České republiky v autocrossu - Divize 3 JB Poř. Jezdec Soutěžící Vozidlo 1 2 3 4 5 6 7 Total 1. POKLUDA Lubomír SVS Delta Racing Team Yamaha 7* 20 20 - 20 20 20 100 2. KŘÍŽ Libor Dopos Bučovice Kawasaki 12 17 - 20 17 15 9* 81 3. KNAP Lukáš Knap Zdeněk Kawasaki 15 12* 17 17 13 6* 13 75 4. ANTONY Zdeněk Antony Zdeněk Honda 17 15 12 11* 6* 12 17 73 5. KNOLL Jakub Knoll Zbyněk Kawasaki 9* 13 13 12 12 17 8* 67 6. ŠVÁBENSKÝ Martin Prosport Praha Sadev 20 10 2* 10 15 9 R 64 7. ŠTĚTINA Vladislav DEKRA-ÚSMD Praha Yamaha 13 6 K 13 8 8 - 48 8. SEKANINA Marek Motorsport Sekanina Suzuki 11 K 9 3* 7 4 13 44 9. SAMOHÝL Martin Samohýl Ladislav Honda 8 1* 8 7 10 10 - 43 10. FÍGL Jiří Kotval Petr Kawasaki 6 11 15 8 1* 2* 2 42 11. VYMAZAL Jakub MAGNUM CAR a.s. Kawasaki 10 9 1* 9 2* 7 6 41 12. KRAMÁŘOVÁ Petra AK Ředhošť v AČR Honda 3 5 10 1* 1* 11 10 39 13. CHAROUZ Petr Junior racing Klub Praha Sadev ProPulsion - - 7 4 11 13 - 35 14. SCHEIBELBERGER Thomas Antony Zdeněk Suzuki 1 1 3 15 R R 7 27 15. PASDIORA Daniel Pasdiora Lubomír Honda R 1 11 - R K 15 27 16. ŠIKOLA Jiří BKL Racing Team Jablonec n/N Honda 1* 8 1* 6 9 1 1 25 17. RADA Petr Rada Petr Kawasaki R R K 5 5 1 11 22 18. KUŽELOVÁ Ivana AK Dolní Branná - Krakonoš Honda 4 4 1* 1* 4 3 5 20 19. ŠTĚPÁN Petr Motorsport klub Hostivice Kawasaki 1* 7 4 1 3 R 1 16 20. LOSKOT David Motorsport Sekanina Suzuki 2 3 5 K 1 R K 11 21. URBAN Jakub Královohradecký Rally Klub Honda K R 6 - K R - 6 22. KUPEC Karel AK AKTOS OKNA Racing klub Kawasaki 5 K R K - - K 5 HÖGLINGER Philipp Antony Zdeněk Yamaha R K R K - 5 K 5 24. POSPÍŠILÍK Tomáš Samohýl Ladislav Honda - - - K K 1 4 5 25. VEJVODA Martin Vejvoda Miroslav Honda K R K 2 K K 3 5 26. LIPŠ Jiří Speed Han s.r.o. Roudnice n/L Honda K 2 R - - - - 2 27. PAŽOUT Tomáš Kotval Petr Kawasaki R - - - - - 1 1
toca | 30.11.2009 20:50:29
Ještě jednou,prostě musím!Vime,že když do suzi nacpem vačky s elektronikou tak z ni v pohodě vymáčknem 140 koní a to auto na svá kyla nema v řade neupravených suzuk konkurenci,to je už važne letadlo!cela tato ůprava vyjde na cca 70 papírú,suza pak měla na brzdě 143,5 koní a na větším kopci se vážně nedá pojet!Ještě k té vzpěře,mohl by vyprávět Michal Ridina,když mu v zatáčce vyběhla z převodovky tyč jak se mu ty přední vidle rozběhli od sebe...to už je napováženou...
toca | 30.11.2009 20:04:48
Ahoj závodáci,všechny Vás zdravím!Trochu mě mrzí,že jsem tuto diskuzi rozpoutal vlastně já už na Benecku jsme to docela ostře řešili s Mirkem v depu...problem nastal,když se mi suza rozjela po ráně na Babě do stran a musel jsem do ní šáhnout ceočkem!Bohužel mam rám tak schnilej,že to nepomohlo a stále mi to rameno pracuje,musim to celé vyřezat skoro až pod podlahu a vlastně nosník(celou vidlici)vyrobit a vyvařit znova!Takže kluci co mame japonky v takovémto stavu,budem vařit,nic jiného nezbívá...jen nechci zažít nejaké dohadování jestli je to zavařené dostatečne nebo až moc!!
rosi | 30.11.2009 16:34:14
Honzíku pochopil jsem to že se jedna pouze o vozy Suzuki SE 1400
Honza Semlbauer | 30.11.2009 15:22:14
kluci, vubec do toho nechci zasahovat, protoze o tom vim kulove. Jen Rosi - myslim, ze nejde jen o Vasi tridu, ale o cele SE, jestli jsem to dobre pochopil.
rosi | 30.11.2009 11:48:27
pro Mirka a Edu,chlapy zkuste to ještě promyslet,myslím že mě jedinému by tato uprava měla vadit,ale není to tak.chapu že jde o výběr auta ale jine než suzuki gti pro tuto třídu již neexistuje a jedinou 106 rallye 1300 v republice mam ja.znovu opakuji mě to nevadí,fakt jde jen o bezpečnost kluků.
MIREK.P- soukr. osoba | 29.11.2009 14:35:26
pro Mesiho: Jestli jsem se Tě dotkl, tak se moc omlouvám, vůbec to tak nebylo myšleno. Jen jsem upozornil na to rameno (a protože jsi rozumný člověk, tak jistě nemáš svědomí zcela čisté), ale na druhou stranu jsem Tě pochválil, za to, že jsi tam klukům dal klec. Dítě mám, a dokud to finančně šlo, tak jsem mu také umožňoval závodit (byl mistr ČR v autokrosu), a také jsem psal, že bych ho nikdy neposadil do auta bez klece... Na pravidlech se něco dá měnit, ale takové věci, které zasáhnou celé startovní pole, bez ohledu na značky (zákaz rozšiřování, sériové svody atd). Takže se prosím neurážej, a piš klidně dál.
Mesi | 29.11.2009 14:09:40
Tak jsi mohl napsat rovnou, že se na pravidlech nedá nic změnit, nemuseli jsme tady rozvádět kdo potí jaký nesmysly. Jenom se mě dotklo, že si ze mně málem vytvořil vraha mých synů. Nevím jestli máš děti, ale já jsem jim chtěl umožnit dělat to co je baví v mezích mých možností. Aby nezávodily na silnici, ale na zabezpečené a uzavřené trati. To byl můj poslední komentář ohledně tohoto tématu. S pozdravem Mesi.
MIREK.P-TK | 29.11.2009 12:10:09
No myslím chlapci, že už to trochu dramatizujeme všichni. Mohl jsem napsat, že je to rozhodnutí Edy, a dál o tom nediskutovat... Víte, že ze začátku jsem nebyl proti, ale pak jsem uznal, že Eda má pravdu. Všichni jste odjeli celou sezonu a Suzuki, byly na čelních místech i bez rozpěr. Z toho je vidět, že vůz není tak špatný a nebezpečný, jak tu všichni píšete, a sezonu je schopen přežít. pro vladu: pokud není vůz zkorodovaný (což můžeš opravit), tak uložení nemůže rupnout, protože jen pruží, a někdy (většinou při ráně) se ohýbá... A přibetnované retardéry zatím nepoužíváme. pro Mesiho: úvaha o tom, že vačky a jednotka zvýší u čtrnáctky výkon o 40-50koní je nesmyslná, i když vozu určitě pomůže. Vzpěru, mezi podběhy jsme povolili protože, se jako doplněk prodává téměř na všechny značky, a drtivá většina vozidel (bez ohledu na značku)ji tam už měla, ještě než nějaké závody začaly. To, že tu operujete s nevýhodou hmotnosti díky montáži rámu už je úplně silná káva. Rámy jste si tam dali dobrovolně pro vlastní bezpečnost (nebo svých dětí), a přijde mi to naprosto normální, běžné, a maximálně rozumné (sám bych s autem bez rámu nejel, ani bych tam neposadil Andy, nebo synka). A navíc speciálně Ty, by sis měl sáhnout do svědomí- čí děťátko jelo několik závodů s ramenem na upadnutí, a ještě natrhlo pr.... těm autům s vačkami a jednotkami???? pro Luboše: S nevýhodou rámu to samé co Mesimu,a ten druhý problém jsem zřejmě špatně vysvětlil, takže se mooooc omlouvám. Takže upřesnění- vyvařit lze nejen auta korodovaná, ale i ta, co byla napadena rzí!!!!
vlada | 28.11.2009 23:19:33
nevím ,jak blázen jako jsme my vsíchni, pozná kdy je hranice bezpečného projetí zatáčkou a pak mu naložit pod kotel a kdy už je to hazard. Já to vážně nepoznám. Ale vím určitě,že až si sednu na startu za volant,tak na tohle všechno zapomenu a poletím, jak to pujde, abych Vás všechny pojel!! A jestli mě při průjezdu některou z těch krásných zatáček rupne spodní uložení a auto se poroučí někam do škarpy, tak mi to auto někdo odvezte domů. Já už asi nebudu moci. Budu snad jenom ve špitále. Pokud tam zrovna nebude nějakej přibetonovanej retardér. Zdá se mi to totiž jako pěkná píčovina se bavit o nějaký trubce ,která vystužuje spodní nosník. Já ji mám na své civilní Suzuce a je zajímavé,že když jsem byl před týdnem na STK, tak se jim moc líbila a prej konečně někdo rozumnej, kdo se v tom nechce zmrzačit. A my se tady o to pořád přeme, jako by šlo o nějakou změnu v konstrukci... Na to jen Japonci prostě zapoměli noooo... Nekoupíme chlapi třeba Saxa??? Ať se svezem....
Mesi | 28.11.2009 20:44:42
Pro Mirek.P-TK: Povolení vaček a elektroniky je přesně to co jsi napsal jako absurdně přehnané v tvém příspěvku. Kdo na to má zvýší výkon o 40 - 50 koní. To je prakticky jako kdyby jsi vyměnil motor a dal tam výkonější. Nevím co to má společného se vzpěrou. Zajímavé, že vzpěra v motorovém prostoru vůbec nevadí. V serii se také nemontuje.
MIREK.P-TK | 28.11.2009 20:06:31
Už jsem se to snažil jednou- Swifty nám v žaludku vůbec neleží, ale nechceme kvůli nevýhodám jednotlivých typů aut, stále upravovat předpisy. Každé auto má své plusy a mínusy, a tak je třeba to brát. Když to vezmu absurdně přehnaně: majitelé typu XX přijdou s tím, že jejich auta jsou skvělá, jen ten motor nemá výkon, takže by chtěli povolit jiný motor...Důvod- zvýšení bezpečnosti (ostatně jako vždy)-aby se slabým motorem stíhali, musí jet v zatáčkách až na hranici bezpečnosti,ale kdyby měli silnější motor, nahnali by to na rovinách, a v zatáčkách by mohli jet pomaleji, a tím pádem bezpečněji...
Mesi | 28.11.2009 19:27:17
Vzpěra mezi rameny není úprava, která zvedne výkon auta nebo drasticky zlepší jízdní vlastnosti auta. Podle nás větším zvýhodněním proti jiným jezdcům třídy se-1400 jsou povolené vačky a elektronika (když jsou na to finance, tak se může zvednout u se-1400 výkon až cca 40 - 50 koní). Takže tato povolená úprava z důvodu nemožnosti kontroly této úpravy zvýhodňuje toho kdo má na to finance. A pak nemá být rozdíl ve výsledném čase o 5 - 10 sekund. Tato úprava se povolila, protože se volným okem nedá zkontrolovat. Ale vzpěra v hodnotě 100 Kč povolit pro se-1400 je strašný problém. Klidně tu vzpěru může mít jakékoliv auto v se-1400! Jak k tomu přijdeme my co máme bezpečnostní rámy váha kolem 40 kg proti ostatním účastníkům se-1400, které rámy nemají ? Vzpěra se dá lehce zkontrolovat, tak ji zakážeme. Mě to připadá, že vám ty swifty nějak leží v žaludku. Abychom kvůli vzpěře volili třídu E1-1400 a pak závodili s upravenými vozy výkonu až 200 koní a hmotností cca 700 kg, tak na to finance určitě nemáme. Rád bych poprosil ostatní jezdce seriálu o názor na toto téma. Děkuji S Pozdravem Mesi Racing Team.
Luboš | 28.11.2009 18:31:50
S Vaším názorem na zákaz namontování vzpěry nemohu zásadně souhlasit. Neustále řešíte bezpečnost jezdců - zpomalovací retardéry, aj. Je všeobecně známo, že slabinou Suzuki je uložení přední nápravy a v kombinaci se stářím vozu se stává pro jezdce hůře ovladatelným a hrozí vypadnutí poloos. Vyvaření plechem situaci neřeší.Já sám mám ve voze bezpečnostní rám kvůli své bezpečnosti, i přesto, že jsem znevýhodněn oproti ostatním /váha 45kg/. Vzpěrnou tyč považuji především za bezpečnostní prvek. Na závěr bych chtěl dodat, že nemám vozidlo zkorodované, ale pouze napadené rzí, co teď s tím vším mám dělat?
MIREK.P-TK | 28.11.2009 16:17:33
Vzhledem k tomu, že jsme včera obdrželi oficiální žádost o povolení vzpěr podepsanou 10ti účastníky třídy SE-1400, tak jsme toto téma opět řešili. Došli jsme k závěru, že vzpěra pomůže vyřešit problémy majitelů vozů Suzuki Swift, ale ostatním až tak nepomůže, takže by to vlastně bylo jednostranné zvýhodnění určitého typu vozidla. Proto jsme došli k závěru, že jsme rozhodli správně, a vzpěry budou i pro příští rok ZAKÁZANÉ.
MIREK.P-TK | 26.11.2009 00:13:02
Jsem rád, že to berete s humorem... Jen chci upozornit, že korodovaná auta se dají vyvařit, a to i ta japonská. Jak silným plechem jste vykorodovanou díru vyspravili, Vám nikdo kontrolovat nebude, jen ta záplata musí nahradit původní korodovanou část, nebo pokud je navařena přes původní korodovaný díl, musí kopírovat jeho povrch. Prostě musí to být oprava korozí poškozené části karoserie, a ne vyztužení.
toca | 25.11.2009 23:09:36
ahoj Mesíci,dam ti kontakt na Ládina,má jich před dílnou pět a za tři pětky ti je ještě doveze,jsou to klenoty...jen nevím jestli nejsou nějak nepovoleně vyzbrojené..no neřeknem to nikomu a bude....
Mesi | 25.11.2009 22:26:34
Koupím fabii 1,4 nejlépe 16V, cena do 30 tis. kč. Za nabídky děkuji.
toca | 25.11.2009 21:48:52
nejak nam ty japonečky nečekane korodují že,po 15-16 letech...ve finále nám nezbide nic než vyztužit celou suzu,nacpat do ní tak 4kylča a houfně se pustíme do Radima...no dáme hlasovat...
rosi | 25.11.2009 11:07:00
Ještě že mám Pežota:)kluci musíte vytvarovat kolejnice do tvaru nosníku:))))nic ve zlem,uvidime se na vyhlášení,přátelé))
Webmaster Edda Patera. Designed & Powered by Jan Frank © 2007