Loňský závod v Berouně absolutně vyhrál Ondra Fencl s vozem Corvette. Z 06. Tento vůz plnou silou svých 511 koní a hmotností 1420kg nabourává klišé o amerických sporťácích, které umí jezdit pouze rovně. Jízdní vlastosti a výkony posílají Corvette do špičky supersportů / stupeň úprav Fenclova vozu nám není znám/.
Motor, podle poučky " objem ničím nenahradíš, jen ještě větším objemem", má objem sedm litrů, rozdělených do osmi válců. Maximální krouťák v 4800 ot/min je 637 Nm, ale plochá a vysoko položená křivka výkonu dovoluje v podstatě hned po rozjetí zařadit na šestistupňové převodovce trojku, na tu se dá jet od volnoběhu až 6300ot/min, kdy Vám tachometr ukáže dvěstě a minus 5 bodů, pokud to není v neděli dopoledne, nebo v Německu da dálnici. Podvozek je vybaven excelentně pracující elektronickou stabilizací, kterou je sice možné vypnout, ale do bych doporučoval jen zkušeným řidičům. Těm ostatním, jen pokud je nablízku někdo s videokamerou, aby se ještě vnoučata mohla podívat, jaký byl děda pitomec.
Sám jsem strávil s Corvettou den na okruhu v Zolderu pod dohledem a vedením instruktorů Corvette Performance Academy. Na závěr dne, po několika lekcích, když jsem si myslel jak mi to jde a jízdu si užíval, mne na zem vrátil instruktor, který mě svezl pár koleček na závěr dne s vypnutou stabilizací. Toto byl pro mě naprosto nepochopitelný a nepopsatelný zážitek. Docela by se hodil kyslíkový přístroj.
Takže až letos uvidíte v Berouně žlutou Corvettu obhájce loňského vítězství, budete koukat na špičkový supersport. Také bude zajímavé srovnání s Corvette C06 / civilnější verze/ jezdce Albrechta.
Sepsal Jaroslav Malík