Ježíšek chodí jen jednou ročně. Stačí to, jsme na to zvyklí. Z dárků se můžeme radovat jak libo, ale většinou to dlouho nevydrží. Následující nabídka, kterou pro vás připravil ARTFordSPORT, je příležitostí, dárkem a výzvou zároveň. A to nejenom na letošní vánoce, ale zejména pro rok 2010 a další sezóny.
Poznat na vlastní kůži, jaké to je být závodníkem, si přál každý kluk alespoň jednou v životě. Těm šťastnějším se to podařilo, jiní marně doufají dál. Problém, proč se tak nestalo, může být v penězích na pořízení auta, na provoz, na opravy, na vybudování týmu… prostě vždy je to o penězích.
Varianty projektu Ford FIESTA CUP 2010 jsou různé a záleží zejména na zájmu jezdců. Toto nové závodění může být příležitostí pro juniory od 14let, nebo příležitostí pro závoděníchtivé dospěláky, možná právě pro Vás. Využití těchto speciálů je možné minimálně ve třech disciplínách – v rallye, závodech do vrchu a v rallyecrossu.
Dlouholetá spolupráce týmu ARTFordSPORT s dovozcem vozů značky Ford do ČR – Ford Motor Company – vyústila v novinku na naší závodní scéně, ve Ford FIESTA CUP 2010.
Co si pod tím představit, co přináší, do jaké disciplíny, v jaké specifikaci a hlavně pro koho a za kolik? Ihned se dozvíte vše potřebné. Základní myšlenkou bylo vytvořit dostupné závodění s několika stejnými vozy. Jedině tak lze zaručit porovnání sil a dovedností jednotlivých řidičů.
Ford FIESTA CUP 2010 bude tvořit minimálně šestice nových vozů. Fiesty poslední generace budou přestavěny z nových vozů model 2010 a upraveny podle předpisů pro divizi D1A v rallyecrossu. Pokud bude zájem ze strany potencionálních jezdců, je možnost zařazení dalších aut do cupu. Tato šestice aut se primárně představí v německém národním rallyecrossovém mistrovství na šesti závodech, kde dojde k samostatnému hodnocení cupových aut.
Dále je v plánu nasazení speciálů FIESTA CUPU v rámci Mistr.ČR+RAK /ZSE / v rallyecrossu. Zde připravuje promotér 5 závodů, podle zájmu jezdců by bylo zařazeno i Polsko jako šestý závod. Jak jsme si řekli, auta budou startovat v rámci D1A, ale čeká na ně i samostatné vyhlášení v rámci Ford FIESTA CUP 2010.
Vedle toho je možno auta pronajmout pro účast v Rallye cupu 2010 – ve volném poháru v rally. Zde se počítá s pěti závody + závěrečné Setkání "nejen" Mistrů RallyeCupu.
Pro vrchaře nejzajímavější je samozřejmě účast ve vrchařském seriálu -v tzv. Edda cupu, tedy oficiálně řečeno v ČESKÉM MISTROVSTVÍ ZÁVODŮ AUTOMOBILŮ DO VRCHU 2010, který úspěšně startuje pod hlavičkou ÚAMK. Zde to dle kalendáře bude pět dvoudenních akcí = deset samostatných závodů. Specialitou závodů do vrchu je možnost startu jednoho auta s více jezdci ! Tak připadá v úvahu i kombinace dvou samostaných CUPů –vedla standartních jezdců např. Juniorů ,VIP pilotů, případně ženský pohár, atp. Vše je spíše otázkou zájmu jezdců. Samozřejmostí ale je,že v případě startu dvou jezdců na jednom autě,je velmi zvýhodněná cena pronájmu. Celkový počet jezdců tak je navýšen až na 12. Na závěr pak bude FIESTA CUP 2010 také samostaně vyhlášen a jezdci budou oceněni zajímavými cenami.
Co musí splňovat jezdec, co platí a co na něj čeká? Pilot má zajištěn kompletní servis - platí si jen startovné, pneu a případně zapůjčení vybavení (helma, HANS, homologované oblečení atp.).
NewFord FIESTA CUP bude osazen atmosférickým šestnáctiventilovým motorem s obsahem 1300 ccm, o výkonu 92 PS a 118 Nm při 4200 ot./min. Převodovka je pětistupňová se samosvorným diferenciálem Quaife. O kvalitní svezení se postará podvozek HP Sporting . Karoserie bude pro sezonu 2010 ve standardním provedení. Pro zlepšení poměru výkonu vs.hmotnost, bude ale odlehčená kevlarkarbonovými díly, takže celková hmotnost bude snížena o 110 kg, na výsledných 930 kg. Ráfky 7x15“ EVO CORSE a BORBET budou vždy pro danou disciplínu obuty do shodných pneumatik – dle disciplíny slick Silverstone nebo Kumho 200/580 R15, případně do mokrých Silverstone nebo Michelinů P2B 195/50 R15 (v rámci Ford FIESTA CUP 2010 budou startovat vždy všechna auta pouze na jednotných pneumatikách). Samozřejmostí je bezpečnostní rám a výbava dle platných řádů FIA/FAS. Maximální počet vozidel NewFord FIESTA pro sezónu 2010 je omezen na 8 aut!
Auta by měla být připravena na oficiální předsezónní testování v půli března 2010 ! Jako první oficiální start promotér připraví speciály na zahájení celého seriálu závodů do vrchu- na akci Autodrom Most 27. 3. 2010.
Termínový kalendář 5x dvojzávod :
ČESKÉ MISTR.V ZÁVODECH DO VRCHU 2010
27. 3. Autodrom Most
8-9.5. Hronov
29-30.5.Kdyně 7-8.8. Beroun 11-12.9. Benecko
Cena za 1 akci=dvojzávod, byla stanovena na 24.000 Kč bez DPH. Tato cena zahrnuje kompletní servis spojený s akcí (přípravu auta, dopravu, benzin, náplně, servis na akci, stan, mechanika, servisní vozidlo, atp.).
Celková cena za 5 akcí/dvojzávodů je 120.000 Kč +DPH.
V případě účasti dvou jezdců na jednom vozidle, je cena za jednu akci/dvojzávod zvýhodněna na 38.400 +DPH .
Nejvýhodněší je tedy cena za pět závodů v případě dvou jezdců = 192.000 Kč bez DPH ! To pak znamená v přepočtu jen částku 19.250kč+DPH na jednoho jezdce za jeden dvojzávod!
Zapůjčení helmy s HANSem 1.200 +DPH Kč/1 akci
Kontakty:
www.artfordsport.com
artfordsport@email.cz
jgaluska@ford.com
GSM: 602 258 905