Jaroslav Fikota AMK Týn nad Vltavou
Okolo závodních aut se pohybuji od mládí. Když nepočítám orientační závody BOAS, náborovky a ródeocross, tak spíš jako divák a velký fanda většiny automobilových disciplin, nejvíce však rallyecrossu. Vše se změnilo v roce 2003, kdy jsem se jel podívat na syna, ( mimochodem nakaženého stejnou benzínovou nemocí jako já ) který jel svou první závodní sezónu ZAV pod hlavičkou dnes již neexistující FMS. Když jsem zjistil, že to není pár bláznivých kluků, ale regulérní závody do vrchu, dopadlo to jak to dopadnout muselo. Koupili jsme si starší Corsu 1,6 Gsi , trochu ji upravili a začali jsme na ni dublovat. No a když se začaly dostavovat i úspěchy, stala se z toho snad celoživotní vášeň. Místo Corsy přišly dvě Hondy, na kterých jezdíme již dvě sezóny. Od samého začátku jezdíme KWBT. Letos jsme si zkusili i Váš seriál, o kterém bych chtěl od příštího ročníku mluvit již jako o našem seriálu. Je pravda, že já jezdím pouze pro radost, ale syn je v tomto ohledu výrazně ambicióznější a jezdí proto, aby měl „maximální možné výsledky“. Ostatně každý rok své kariéry skončil v celkovém hodnocení „na bedně“. Můj životní úspěch je první místo v celkovém hodnocení KWBT regional west 2008 ve třídě S 1600.
R O Z H O V O R
Jak jste objevil náš seriál? Když se člověk několik let pohybuje okolo vrchů, tak se objevuje snadno. Internet a kamarádi fungují bezvadně.
S čím budete startovat?
Už třetí sezónu s naprosto sériovou Hondou Civic Vti. Vlastně jedna úprava bude. Do jara musím udělat rám. Syn pojede s Hondou CRX třídu E 1600.
Jaké jsou Vaše ambice?
Přehodnotil jsem priority, takže jednou větou - nerozbít si hubu.
Jako nezaujatý, máte nějaké poznatky, zlepšení, rady k fungování seriálu?
Určitě. 1. Ozvučení depa kvůli lepší informovanosti jezdců, ale i diváků.
2. Pokusit se lépe a rychleji informovat jezdce o aktuálních dosažených
časech. Tento seriál jsem jel pouze v Prachaticích a v Chuchli. Mohu-li
však porovnávat s jinými, které jsem jezdil, není si na co stěžovat a co
kritizovat.